Portugal

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Plaats reactie
Annelies

Portugal

Bericht door Annelies »

Mijn vriend en ik willen deze zomer gaan reizen door Portugal. We vliegen eerst naar Porto en reizen dan naar Faro, waar onze vlucht terug vertrekt. We zijn allebei nog nooit in Portugal geweest. Zijn er mensen met tips over reizen in Portugal? Wat je echt moet doen in Portugal? En welke plekken je echt gezien moet hebben (afgezien van de toeristenattracties)?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Portugal

Bericht door Tikva »

Portugal is erg leuk. Ben zelf alleen in de algarve geweest. Een huurauto is wel handig om dat je dan op de allermooiste plekjes kunt komen. Vooral lekkere privestranden.

Kijk ook even hier voor tips
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/po ... si646.html
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Annelies

Bericht door Annelies »

Bedankt voor je reactie Tikva,

Bedankt voor je verwijzing naar een andere pagina op de website. Ik had die tekst al gelezen, maar die gingen voornamelijk over de Algarve, ik hoopte nog wat extra informatie te krijgen over de rest van Portugal.

Over het huren van een auto gesproken, mijn vriend heeft gehoord dat dat niet kan als je pas negentien bent. Heb jij enig idee of dit klopt? Aangezien jij al eens een auto hebt gehuurd in Portugal?
RVE
Wereldreiziger

Bericht door RVE »

Ik ben een paar jaar geleden kriskras door Portugal gereisd met een huurauto. Zeer aan te raden. Portugal is een prachtig land, misschien met uitzondering van de kuststrook in de Algarve (die een tikje verziekt is door overmatig alcohol gebruikende feesttoeristen). Wat ik je aan kan raden: Braga, mooie stad in het noorden. Wandelen door de stad vereist wel wat conditie aangezien het heuvel op, heuvel af gaat. Het voetbalstadion dat tussen de rotsen gebouwd is moet je zeker zien (ook als je niks om sport geeft is dit de moeite waard). Verder is Porto ook mooi en kan ik je aanraden om wat tijd te spenderen in het noorden van het land. Wat minder toeristisch, mooie natuur en erg vriendelijke en behulpzame mensen. In Lissabon ben ik heel kort geweest, geen idee wat daar de moeite is.

Veel plezier, je krijgt er geen spijt van.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik heb ff gegoogle en kom wel wat verhuurbedrijven in faro tegen waar je een auto kunt huren. Wel is er een toeslag als je tussen de 18-21 jaar bent maar het kan dus wel.
Over de rest van Portugal heb ik helaas geen extra info.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Meestal kun je wel vanaf je 18e een auto huren maar inderdaad wel met extra toeslag. Vaak zoveel dat het niet echt interessant is om de optie te bekijken. Afhankelijk van het land wordt het vanaf 20 of 25 jaar al beter (of x jaar rij ervaring)
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

ik heb gehoord dat omgeving leiria ook wel heel mooi moet zijn heb het zelf nog niet bezocht.. ook is er geloof ik ergens tegen de grens met spanje dacht ik een kerkje met schedels en dergelijke die bijzonder schijnt te zijn...
Plaats reactie