Ben je van plan om binnenkort te vertrekken dan zit je goed met deze backpacker informatiesite. Vind hier het backpackers forum met de meeste gestelde vragen wat betreft voorbereidingen, tours en achtergrond informatie
Ik heb mijn ooglap/eye shades nogal gemist . Buiten het feit dat je dan minder last hebt van mensen die het licht aandoen, werd ik ook steeds te vroeg wakker, omdat het 2e hostel geen gordijnen had. Snel kopen voor de volgende keer! Ik zag wel wat op vliegveld Eindhoven, maar dat was geen goeie...goedkoop ding dat op je ogen leek te drukken.
Ben ik trouwens de enige die zo'n ding prettig vind? Ik zie ze nauwelijks in hostels.....
ErikB schreef:Ik heb mijn ooglap/eye shades nogal gemist . Buiten het feit dat je dan minder last hebt van mensen die het licht aandoen, werd ik ook steeds te vroeg wakker, omdat het 2e hostel geen gordijnen had. Snel kopen voor de volgende keer! Ik zag wel wat op vliegveld Eindhoven, maar dat was geen goeie...goedkoop ding dat op je ogen leek te drukken.
Ben ik trouwens de enige die zo'n ding prettig vind? Ik zie ze nauwelijks in hostels.....
ik gebruik die dingen ook regelmatig. alleen zijn die van mij wel versleten.. gelukkig was het in Norge zo donker dat wij hem niet nodig hadden, maar vind die dingen net als oordoppen ideaal!
Als oordoppen gebruik ik mijn iPod (heb je er nog muziek bij ook!), en om mijn ogen af te schermen gebruik ik tegenwoordig zo'n buff sjaaltje. Ik weet het, het ziet er niet uit, maar ik heb dankzij die Pod en die Buf heerlijk geslapen op weg van en naar Indonesie!
(Ben benieuwd hoeveel foto's er van mij in die outfit in omloop zijn....)
ErikB schreef:Ik heb mijn ooglap/eye shades nogal gemist . Buiten het feit dat je dan minder last hebt van mensen die het licht aandoen, werd ik ook steeds te vroeg wakker, omdat het 2e hostel geen gordijnen had. Snel kopen voor de volgende keer! Ik zag wel wat op vliegveld Eindhoven, maar dat was geen goeie...goedkoop ding dat op je ogen leek te drukken.
ik gebruik die dingen ook regelmatig. alleen zijn die van mij wel versleten.. gelukkig was het in Norge zo donker dat wij hem niet nodig hadden, maar vind die dingen net als oordoppen ideaal!
Dat was die van mij ook. Weet niet zeker of ik hem daarom weggegooid heb, maar kon hem iig niet meer vinden op het laatste moment. Snel nieuwe kopen voor de volgende keer. Ik had een of andere Samsonite, met "bollingen" bij de ogen. Drukte niet op mijn ogen
ik heb mezelf ook de luxe gegund van een duur ooglapje met bollingen zodat het niet op de ogen drukt. heeeerlijk!
ik slaap opzich heel makkelijk met licht maar soms wil ik mezelf dwingen om te slapen terwijl ik niet zo moe ben ( na een vlucht) en dan ben ik nogal snel afgeleid en schieten iedere keer mijn ogen open...haha
dus ik gebruik ze vooral om me te beschermen tegen mezelf en niet eens zo zeer tegen het licht!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Hmm.. ik kampeer het grootste gedeelte dus dingen als bestek, zakmes en een slaapzak zijn voor mij wel noodzakelijk. In de noorse nachttrein heb ik een pakket gekregen met onder andere een ooglap; nooit aangedacht maar die gaat de volgende keren toch wel weer mee!
De grootste onzin die ik mee heb is denk ik een boek; redelijk zwaar maar als je alleen reist is het toch wel erg lekker als je moet wachten.
Zo'n ooglap is juist bijzonder nuttig! Het helpt half tegen mensen die midden in de nacht het licht aandoen in een dorm, en helemaal tegen slechte of geen gordijnen