China

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
Daniii
Wereldreiziger
Contacteer:

Re: China

Bericht door Daniii »

Ik ga eind mei 2 weken naar China, Beijing.
Nou wil ik natuurlijk ook wel wat van de omgeving zien, maar wat is haalbaar in twee weken? Tips zijn zeer welkom! :)
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

je kan best veel hoor in 2 weken!
In de stad zelf kan je makkelijk 4 dagen zoet zijn met de bezienswaardigheden.
Dan een dagtrip naar de muur. boek bij iets dat zich richt op backpakcers en naar het ongerestaureerde deel. Vaak dumpen ze je op 1 plek en halen ze je 5 uur later 10 kilometer verderop weer op. Dat is een pittige wandeling. Oa omdat je in de zon of in de wind staat en omdat de traptreden soms kniehoog zijn...maar absoluut de moeite waard.

je kan een nachttrein nemen naar Xi'an en daar het terracotta leger gaan bekijken. Nachttrein, dagje rondslenteren oa in de moslimwijk, volgende dag naar het terracotta leger en 's avonds de trein terug nemen naar Beijing. In de omgeving is ook nog een plaatsje met grotwoningen meen ik.... (niet omgeving Xián maar ergens tussen Beijing en Xián in)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Xi'an is inderdaad absoluut de moeite waard, geweldige stad waar je makkelijk een paar dagen kan spenderen. En mocht je die kant op gaan, wellicht is het dan een idee om ook een stop in Pingyao te maken, en leuk oud vestingsstadje met talloze tempels, musea en andere historische gebouwen.

Een andere interessante bestemming lijkt me Chengde (ben daar zelf echter nog niet geweest), met een kleine versie van het Potala.
brian37

Re: Internetten in China

Bericht door brian37 »

Wifi is nogal modern. In China gebruikte ik in de hotelkamer een Lan netwerk kaart. Neem je wel je eigen kabel mee. Soms zijn ze zoek.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ik heb een korte vraag. Ik zoek me op het internet suf naar een slaapplaats in Tai'an waar ik morgenavond heen ga. Ik krijg maar niks gevonden. Ik wil daar de Tai Shan berg bezoeken maar moet mijn tas dan van te voren wel ergens kunnen droppen... Iemand een idee?
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

LaosFan schreef:Ik heb een korte vraag. Ik zoek me op het internet suf naar een slaapplaats in Tai'an waar ik morgenavond heen ga. Ik krijg maar niks gevonden. Ik wil daar de Tai Shan berg bezoeken maar moet mijn tas dan van te voren wel ergens kunnen droppen... Iemand een idee?
Ik herken dit probleem van Datong. Er zijn daar geen hostels omdat er heel weinig toeristen komen. Maar meestal zijn er wel een aantal hotels met goedkopere bedden. Ze staan dan meestal wel genoemd in de lonely planet.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Bedankt. In de LP staan er wel een paar maar wel aardig aan de prijs. Toch denk ik dat het die wel gaan worden. 2 nachtjes is het nog wel te doen. In de Rough Guide staat ook dat er bij het station het e.e.a. zit wat goedkoop is maar wel in het Chinees staat aangegeven. Lastig dus.

We zien wel.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

LaosFan schreef:Bedankt. In de LP staan er wel een paar maar wel aardig aan de prijs. Toch denk ik dat het die wel gaan worden. 2 nachtjes is het nog wel te doen. In de Rough Guide staat ook dat er bij het station het e.e.a. zit wat goedkoop is maar wel in het Chinees staat aangegeven. Lastig dus.

We zien wel.
Wat de Rough Guide zegt, had ik in Datong ook. Daar lag het station aan de rand van de stad en waren de kamers wat goedkoper. Bij mij waren ze een stuk goedkoper dan in de LP, toen ik aan de balie ging onderhandelen. ;) Maar ik was ook in het laag seisoen.
Laatst gewijzigd door hildo op 21 apr 2009 09:14, 1 keer totaal gewijzigd.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ja misschien moet ik dat ook maar doen :) 10% probeer ik er wel af te krijgen maar als het al heel goedkoop is... Zou het toch fijn vinden als ik hier van te voren wat had kunnen regelen want het is niet koud en met die backpack door een stad is aardig ***.

Nog een paar dagen en dan zit ik in Beijing voor de 2e keer. Daar nog eens het e.e.a. bekijken en een fiets huren denk ik. 9 miljoen + 1 dus ;)
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Uiteindelijk was het erg makkelijk wat te vinden. In de Rough Guide stond er 1 die ik binnen 5 min. had gevonden (bijna tegen het station aan). Niet te duur en ziet er wel goed uit. Wel wat gedoe want ik kwam om 6.45 uur binnen en heb meteen 200 Yuan betaald (100 borg voor de sleutel en 100 voor de eerste nacht). Later ging ik terug en probeerde ik duidelijk te maken dat ik nog een nacht wilde blijven en dat ze de datum op het briefje fout hadden gezet. Toen wilden ze weer 200 omdat ze dachten dat ik de eerste keer maar 100 had betaald. Tja lastig als ze geen Engels spreken (nog geen 2 woorden) en ik met mijn paar woorden Chinees en een boekje is ook lastig. :)
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Uiteindelijk was het erg makkelijk wat te vinden. In de Rough Guide stond er 1 die ik binnen 5 min. had gevonden (bijna tegen het station aan). Niet te duur en ziet er wel goed uit. Wel wat gedoe want ik kwam om 6.45 uur binnen en heb meteen 200 Yuan betaald (100 borg voor de sleutel en 100 voor de eerste nacht). Later ging ik terug en probeerde ik duidelijk te maken dat ik nog een nacht wilde blijven en dat ze de datum op het briefje fout hadden gezet. Toen wilden ze weer 200 omdat ze dachten dat ik de eerste keer maar 100 had betaald. Tja lastig als ze geen Engels spreken (nog geen 2 woorden) en ik met mijn paar woorden Chinees en een boekje is ook lastig. :)
remco77a

Re: Guidebook China

Bericht door remco77a »

5 dagen geleden zijn we de grens van vietnam naar china gepaseert, we hadden onze lp ingepakt en onder in mijn tas gedaan. ;)
Mijn vriendin had een boek in haar tas dat veel op lp lijkt kwa omvang. Bij de grens overgang ging zij als eerste door de duane en haar tas werd onderste bover gekeerd. Het boek dat op de lp leek werdt direct opgeslagen ook al had het een andere kaft. :P
Toen ik de scan passeerde was de duanier druk bezig met de tas van mijn vriendin en ben snel doorgelopen, en mijn tas is niet gecontroleerd... ik weet bijna wel zeker dat mijn lp er anders uit was gevist... gelukkig! O-)

Vandaag zag ik wel in old Dali de nieuwe orginele lp in een boeken winkel liggen, wat dus de aktie bij de grens inhoud kan je je dan afvragen.... Daarbij direct over de grens bij het bus station in hekou had een engels taalige spreekende chinees ook de lp liggen... :?
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

zou het ermee te maken hebben dat op de kaart voorin de LP Taiwan niet als provincie van China afgebeeld staat?
ik heb ooit begrepen dat om die reden landkaarten van de wereld niet ingevoerd mogen worden
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
sjaantje
Reiziger

Bericht door sjaantje »

bolletjeom schreef:zou het ermee te maken hebben dat op de kaart voorin de LP Taiwan niet als provincie van China afgebeeld staat?
ik heb ooit begrepen dat om die reden landkaarten van de wereld niet ingevoerd mogen worden
Dan zou LPtoch in heel China niet te koop moeten zijn? En ik heb het ook alleen nog gehoord over de Vietnam-China grensovergang.
tijn1980

Bericht door tijn1980 »

bolletjeom schreef:zou het ermee te maken hebben dat op de kaart voorin de LP Taiwan niet als provincie van China afgebeeld staat?
Ik heb ook begrepen dat de kaart waarop Taiwan niet als Chinese provincie staat de reden is dat de LP en andere reisgidsen in beslag wordt genomen. Het kan ook een complot zijn natuurlijk van de LP die de douanebeambtes wat geld toeschuift, want zodra je de grens overbent kun je vrijwel direct weer een nieuwe LP van China kopen..
Plaats reactie