China

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
bolletjeom
Reisexpert

Een nieuw hoofdstuk: China

Bericht door bolletjeom »

Hallo Allemaal

Zoals jullie zien is er een nieuw hoofdstukje op het forum bijgekomen.
China is een land dat zeer in de belangstelling staat mede door de komende Olympische spelen.
Maar ook steeds meer reizigers nemen de Transmongolie express op hun route van/naar Azie
China is goed te bereizen voor een backpacker maar vraagt wel om een beetje creativiteit. Het land is prachtig, de mensen vriendelijk, het is er absoluut veilig en de hostels zijn schoon.
Ik ben geen topexpert maar heb wel ervaring op gedaan met reizen in China. Bij deze wil ik dan ook iedereen uitnodigen om zijn of haar vragen hier te stellen. En iedereen met China-reiservaring oproepen om die ervaringen hier te delen en vragen te komen beantwoorden

groetjes rudi/bolletjeom
ps: kijk ook eens bij het hoofdstuk " alles over" voor meer info over China en de Trans Mongolie Express
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Desire

China, binnenlandse vluchten?

Bericht door Desire »

Hallo

Wie heeft gebackpackt in China van Hong Kong naar Beijing??

....hoe ver is de afstand van Xian naar Chengdu en
van Kunming naar Guilan??

is t noodzakelijk om een vlucht te boeken? zo ja
kan dit nog gemakkelijk ter plekke?

of evt. via (nacht)trein?

(ik heb ong. 4 weken totaal in China)

bvd,
Desire
Welke meid van rond de 30 zoekt ook een reismaatje voor China 2007 ?
bolletjeom
Reisexpert

Hi desire

de trein van Beijing naar Xi'an doet er zo'n 13 uur over. Dat is dus een nachttrein. Van Xi'an naar Chengdu is 16 uur.
van Honkong naar Beijing is 24 uur met de trein

meer algemene info over treinreizen in China vind je op:
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/china/

en ik heb een site gevonden met treintabellen en vluchten. Misschien dat je daar wat aan hebt.
http://www.chinatripadvisor.com/english

groetjes rudi
Desire

Bericht door Desire »

Hoi Rudi!!

Super bedankt voor de links!!

groetjes Desire
Welke meid van rond de 30 zoekt ook een reismaatje voor China 2007 ?
kohraya
Reisexpert

China

Bericht door kohraya »

Vraagje(s):

Planning is om zuid China te bereizen. Traject ligt nog niet vast.
Daarom wil ik weten welke de goedkope luchvaartmaatschappijen zijn voor binnenlandse vluchten in China.
Zover ik kan zien, vliegt Airasia niet op China. Daarom ben ik ook op zoek naar een goedkope maatschappij die vliegt vanaf Bangkok.

Andere vraagjes volgen nog wel :wink:
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Hoi Kohraya,

Air Asia vliegt wel degelijk op China, vanaf Bangkok zijn er vluchten naar Xiamen, Shenzhen en Macau. Bovendien zou je ook kunnen overwegen om op Hanoi te vliegen en daar de grens over te steken.

Ik heb zelf geen gebruik gemaakt van binnenlandse vluchten in China, maar ik heb wel op veel plekken tickets aangeboden zien worden. Het lijkt me dan ook geen probleem een binnenlandse vlucht te vinden.

Ik vond het zuiden van China echt prachtig, met name het stukje 'Tibet buiten Tibet' rondom Dali, Litang en Zhongdian. Overal gebedsvlaggetjes, meren, vergezichten en hoge bergen....

Veel plezier in China!

jenny
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Bedankt voor de snelle reactie. Je hebt gelijk, ik zocht naar de verkeerde steden. Bij deze kan mijn planning beginnen :D
't Is vooral de streek die jij aanhaalt (provincie Yunnan), die mij boeit.
Guilin of Yangshuo (en ten noorden daarvan) wil ik ook even meepikken als een soort van tussenhalte.

Ik weet waar ik moet zijn als ik nog vragen heb :wink:
muutjepu

Bericht door muutjepu »

Hoi, Ik heb die trip ook gemaakt. Ben ook nog naar het eiland putuoshan vlakbij sjanghai geweest! Ik heb alles per trein gedaan. Heel makkelijk en niet duur. Zo zie je wat van het land en kom je in contact met de bevolking! Een tip neem een trein met bed en kom geen seconde te laat. Ga vast in de rij staan als de hekken nog dicht zijn. Als je hem mist is het zo'n gedoe en je komt er niet meer in al zie je de trein nog staan! veel plezier Mu
eefke35

Re: China

Bericht door eefke35 »

Mijn vriend en ik willen in februari 2009 de transmongolie expres nemen, een paar dagen in Beijing blijven en vervolgens naar zuid-oost Azie reizen (of we vliegen naar bijvoorbeeld Bangkok, of we gaan over land).
Ik heb echter wel eens gehoord dat het heel moeilijk is om zonder reisgids te reizen in China, vooral vanwege de taal.
Iemand ervaring hiermee?

Gr's Eefke
bolletjeom
Reisexpert

hele volksstammen trekken in hun uppie met de rugzak op door China!!
echt geen probleem...nou ja...geen probleem...Communiceren is een uitdaging. daar moet je wel zin in hebben.
Lees ook eens het hoofdstuk over China bij Alles Over
En een point-it boekje is ideaal wanneer je de taal niet spreekt. De mensen zijn behulpzaam en wanneer jij creatief bent dan kom je er wel. Zo staan in de LP handige tips zodat je de belangrijkste chineze tekens leert herkennen. Zo weet ik nu nog hoe het teken voor "park" er uit ziet. ook kan je iemand vragen die engels sreekt om in chineze tekens je bestemming op een briefje te schrijven voor bij het station. En in restaurants laat je de bediening opschrijven in het chinees wat je net op hebt en dan schrijf jij een nederlandse omschrijving er achter. Wanneer je dan zin hebt in zoetzure kip weet je tenminste hoe je het schrijft....of je laat je briefje gewoon lezen

trouwens...februari de transmongolie?? waarom? dan is het nog berekoud. ideaal is vanaf midmei. zeker als je onderweg een keer wilt uitstappen, Irkutsk of Mongolie
Ook china is dan nog berekoud. niet het ideale seizoen!!!

kijk eens op mijn site voor onze verhalen over dit traject
eVeLiEnSkI
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door eVeLiEnSkI »

hey,

Kijk ff op de site voor meer info; c-ns.be/sites/jefenels/blog2/default.aspx

Zijn zijn een paar weken geleden in China geweest. Het was geen sinecuur om een visum te krijgen maar zij vonden het alleszins een prachtervaring. Taalbarrière was soms moeilijk (af en toe zijn ze via een bus ook in het verkeerde dorpje terecht gekomen, maar zo kom je nog eens ergens) maar ze waren vol lof over de vriendelijkheid van de mensen en de properheid van de hostels. Overal krijg je handdoeken ed. ...

Veel succes mocht je gaan!!
eefke35

Bericht door eefke35 »

bolletjeom schreef: trouwens...februari de transmongolie?? waarom? dan is het nog berekoud. ideaal is vanaf midmei. zeker als je onderweg een keer wilt uitstappen, Irkutsk of Mongolie
Ook china is dan nog berekoud. niet het ideale seizoen!!!
Als het goed is zijn we uiterlijk januari 2009 afgestudeerd, en we willen dan zo snel mogelijk vertrekken!
Misschien zouden we het traject andersom kunnen doen: eerst zuid-oost Azie en dan terug met de transmongolie ..
bolletjeom
Reisexpert

Dat lijkt me een beter plan
Maar de TME regelen vanuit China is wel lastiger.
Lees bij Alles Over even hoe die dingen werken (wil wel een link plaatsen maar denk dat de prehistorische compu waar ik achter zit dat niet trekt)
eefke35

Bericht door eefke35 »

Nog een vraag over de transmongolie expres:
We hebben voor onszelf twee opties van hoe we gaan boeken:
Of we doen het via JOHO: dan zit alles erbij (overnachtingen moskou, overnachtingen irkutsk en ulaan batar in gerkamp) dan komen we op ongeveer 850 euro uit.
Of we doen het via Dim-sum: dan is er ook een optie om het zonder de overnachtingen in ulaan batar te boeken, je moet dan dus zelf iets regelen, dan komen we op ongeveer 650 euro uit.
Iemand ervaringen met een van de twee? Is het makkelijk zelf te regelen om naar een gerkamp te gaan? Zoja, is dat dan veel goedkoper of we kunnen we net zo goed het pakket van JOHO nemen?
bolletjeom
Reisexpert

wij hebben via Joho geboekt ( we waren de pilot) en zonder overnachtingen onderweg.
Kan dat echt niet meer via hen???

zit er bij dimsum wel overnachtingen in moskou bij? en irkutsk??? anders is 200 euro wel een heel groot verschil.
reken op zo'n €25 pp voor een overnachting in Moskou
en op €6 in ulaan bator

kijk eens in onze hosteldatabase

sommige hebben een website en bieden ook tripjes aan met overnachtingen in gers. Dan kan je zelf vergelijken hoeveel goedkoper je uit bent
Plaats reactie