Van de zomer (31 juli t/m 22 augustus) ga ik samen met een vriendin, 3 weken dus, backpacken op Java en Bali. Ik weet het, het is denk ik een beetje te kort, maar het kon niet anders i.v.m. werk. Ik ben in ieder geval al superblij dat ik in zo'n mooi land als Indonesië ga backpacken!

Maar omdat we dus 3 weken gaan, vroeg ik me af hoe we het beste onze route konden plannen. We komen met het vliegtuig aan in Jakarta en vanaf Denpasar vliegen we weer terug naar huis. Ik zat te denken om gelijk vanuit Jakarta de trein of het vliegtuig te pakken naar Yogyakarta, en vanaf daar verder reizen met de bus of trein, en dingen te gaan zien zoals Borobudur, Prambanan, Bromo, Meru Betiri, en op Bali het dorp Ubud bijvoorbeeld (verder weten we nog niet precies waar we naar toe willen op Bali). Dit idee had ik eigenlijk, omdat ik denk dat héél Java én Bali te veel is voor 3 weken (of je moet alleen langs alle hoogtepunten gaan), en we dan heel erg moeten gaan haasten. Daarom dacht ik dat we misschien beter direct de trein vanuit Jakarta naar Yogyakarta kunnen pakken en vanaf daar kunnen beginnen.
Wat vinden jullie van dit idee, en wat raden jullie aan? Heeft iemand misschien nog tips van wat we zeker moeten zien op Bali?
Groetjes, Anne-Marie.