Is een vrouwenrugzak nou onzin of niet?

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
El Niño
Reisexpert

Re: Is een vrouwenrugzak nou onzin of niet?

Bericht door El Niño »

Niet helemaal mee eens. Ik heb een Lowe Alpine Cerro Torre van 75 + 20. De grap van deze tas is vooral dat hij lang/hoog is. Als je een lange rug hebt, dan zit hij gewoon goed......

50 + 5 enzo: dat red je toch nooit als je naar een gebied gaat waar je zowel op warm als koud weer moet rekenen....
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Ik ben dus op onze eerste reis van 2 jaar (en dus alle klimaten) met een 50 liter op pad geweest. En nu dan een 65.
Jeroen redt het ook prima met zijn 50+5 ook in gebieden met alle klimaten.
Onze rugzak heeft precies dezelfde inhoud als we 3 weken op reis gaan als wanneer we 3 jaar gaan. kleding voor een week en de andere vaste dingen die je altijd nodig hebt.
Ik heb vaak wat ruimte over als ik vertrek. dat komt onderweg dan wel "vol" te zitten omdat mijn kleding dan vaak niet meer zo netjes gevouwen is :)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Draagcomfort is een persoonlijk iets. Maar als je je ruglengte kan instellen (het bevestigingspunt waar je schouderriemen omhoog gaan) dan maakt het niet veel uit of je rugzak hoog of kort is.
Met de gordel op het bekken (bij vrouwen 2cm hoger) moeten de schouderriemen de voorkant van de schouders bedekken, en de aanspanriemen (soms ook in de hoogte verstelbaar) moeten een hoek van 30 à 45° vormen (ze mogen niet horizontaal of verticaal gericht zijn). Wanneer bij het uitproberen de rug te kort of te lang blijkt te zijn, moet je bijregelen en opnieuw uitproberen tot je tevreden bent.
'Hoog en smal' is wel een pluspunt wat betreft het bewaren van je evenwicht of het passeren van nauwe doorgangen. Vroeger werden dit 'Alpine rugzakken' genoemd, terwijl het nu een trend is geworden. Vandaar dat je die brede met zijvakken nog amper vindt.

Nuttige info: http://www.kampeerwinkel.nl/_clientfile ... Rugzak.pdf
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

ErikB schreef: 50 + 5 enzo: dat red je toch nooit als je naar een gebied gaat waar je zowel op warm als koud weer moet rekenen....
Jawel hoor. Mijn rugzak is 55L, ik weet niet zeker of dat de 50+5 indeling is maar dat zal haast wel. En dat is zeker meer dan genoeg!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
zus

Bericht door zus »

wij zijn eerst gaan rondtrekken met een 70L rugzak
voor onze vorige reis hebben we elk een 40L rugzak gekocht. Aangezien we maar 3 weken weg waren, was dat voldoende, maar als je langer weggaat, is het volgens mij niet groot genoeg
de nieuwe rugzakken hebben we aangekocht bij Decathlon. Er zit zo'n air-cooling systeem in waardoor je rug niet enorm begint te zweten. Héél handig! Geeft ook wel wat extra steun in je rug. Als we later eventueel een grotere rugzak kopen, moet het zeker weer met zo'n 'ventilatiesysteem' zijn.
Plaats reactie