wat ik beetje vreemd vind is dat je dit ticket kan boeken en maximaal 2 maand kan blijven, waarom is het dan zo moeilijk om een 60 dagen visum te krijgen.. zit zelf te overwegen om als canada niet doorgaat in juni voor 6 weken die kant op te gaan maar ja dan zit je dus met visa.. of zou je in hongkong land kunnen verlaten en dan opnieuw een visum kunnen krijgen?michaelz1981 schreef:Gewoon die retour van Emirates kopen, kan je vanaf verschillende plaatsen vertrekken zoals Dusseldorf. En dan als enkele reis gebruiken. Het kost tenslotte maar 330 euro inclusief voor die retour.
China
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: China
-
- Reiziger
Als je naar hong kong gaat dan ben je volgens chinese maatstaven al het land uit. Dus koopt een double entry pass en ga een keer naar Hong kong dan is het probleem opgelost. Dus als je single entry hebt en je gaat naar hong kong dan moet je daar alsnog een nieuwe visum halen.
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
maar goed met double entry heb je nog maar 30 dagen visum... en dat is vrij kort voor een groot land als china..
-
- Reiziger
Volgens mij is double entry 60 dagen geldig maar je meot wel om de 30 dagen het land uit. Een ander mogelijkheid is ter plekken i nChina , je visum laten verlengen. Dan hoeft je niet het land uit. Dat kan ook met een double entry, dan gaat je tweede periode van 30 dagen in.
Internetten in China
Ik heb voor onze reis naar China zo'n mini-notebook gekocht om af en toe te kunnen internetten, emailen, foto's te versturen en eventueel te bellen. Het zou het handigst zijn, als ik op de eigen hotelkamer en op de diverse vliegvelden zou kunnen internetten. En eventueel in een restaurant/café/winkelcentrum.
Hoe kan ik dat het beste aanpakken? Is er een betrouwbare provider waar ik bijv. 1 maand lang voor een vast bedrag onbeperkt kan internetten in heel China (ook tips voor de hele wereld welkom)? En die ik daarna weer kan opzeggen?
Ik heb begrepen dat China net en China mobile veel wifi hotspots hebben, maar hoe kan ik daar een account openen of een abonnement nemen of iets dergelijks?
Waar moet je op letten bij bijv. de beveiliging van je verbinding?
Alle tips zijn welkom. Dank.
Hoe kan ik dat het beste aanpakken? Is er een betrouwbare provider waar ik bijv. 1 maand lang voor een vast bedrag onbeperkt kan internetten in heel China (ook tips voor de hele wereld welkom)? En die ik daarna weer kan opzeggen?
Ik heb begrepen dat China net en China mobile veel wifi hotspots hebben, maar hoe kan ik daar een account openen of een abonnement nemen of iets dergelijks?
Waar moet je op letten bij bijv. de beveiliging van je verbinding?
Alle tips zijn welkom. Dank.
-
- Reiziger
Re: Internetten in China
Bij de meeste hotels heb je wel Wifi. De duurdere ketens is het gratis en bij de kleinere moet je soms wel iets betalen. Voor een maand kun je geen Wifi abo nemen tenzij je veel rompslomp wilt hebben en goed Chinees kan, dan kun je altijd ff een telco winkel binnen lopen
Voor de rest is het nog niet de gewoonte om oevral Wifi te hebben. Het is nog niet zo doorgedrongen als in Hong Kong of Singapore.

Treinen in China
Hi,
ik ga volgende maand naar China. In mijn ticket heb ik een week Hong Kong staan, wat natuurlijk veel te lang is. Het leuke aan dit ticket is dat ik de data kosteloos kan wijzigen. Dus daar wil ik dan graag wat langer "in" Hong kong blijven. Maar dan wil ik eigenlijk een tijdje gaan rondreizen in China. Met de trein. Ik heb voor mezelf een klein schema in elkaar gepuzzeld, en ik vroeg me af of het een realistische route is, en of het verstandig is dit te doen, vooral het Lhasa-gedeelte.
HKG - Shenzehn
Shenzehn – Shanghai -> Train T212
Shanghai – Bejing South -> Train D32
Bejing West – Lhasa -> Train T27
Lhasa - Guangzhou -> T266/T263
Guangzhou – HKG
En dan natuurlijk ook de vraag: ik wil mijn China visum in Hong Kong gaan regelen, dit schijnt via de hostel manager daar binnen een dag te kunnen, is dat visum genoeg om al deze plaatsen te bezoeken? Of moet ik voor Shanghai (pikte ik ook ergens op
) en Tibet aparte visa nodig, en zo ja, waar kan ik die bemachtigen?
Hoe lang heb ik hier dan voor nodig eigenlijk? Is 3 - 3,5 weken genoeg? (tis natuurlijk nog steeds wel racen, maar dat is Down Under ook!)
Alvast bedankt!
groetjes,
Banaan
ik ga volgende maand naar China. In mijn ticket heb ik een week Hong Kong staan, wat natuurlijk veel te lang is. Het leuke aan dit ticket is dat ik de data kosteloos kan wijzigen. Dus daar wil ik dan graag wat langer "in" Hong kong blijven. Maar dan wil ik eigenlijk een tijdje gaan rondreizen in China. Met de trein. Ik heb voor mezelf een klein schema in elkaar gepuzzeld, en ik vroeg me af of het een realistische route is, en of het verstandig is dit te doen, vooral het Lhasa-gedeelte.
HKG - Shenzehn
Shenzehn – Shanghai -> Train T212
Shanghai – Bejing South -> Train D32
Bejing West – Lhasa -> Train T27
Lhasa - Guangzhou -> T266/T263
Guangzhou – HKG
En dan natuurlijk ook de vraag: ik wil mijn China visum in Hong Kong gaan regelen, dit schijnt via de hostel manager daar binnen een dag te kunnen, is dat visum genoeg om al deze plaatsen te bezoeken? Of moet ik voor Shanghai (pikte ik ook ergens op

Hoe lang heb ik hier dan voor nodig eigenlijk? Is 3 - 3,5 weken genoeg? (tis natuurlijk nog steeds wel racen, maar dat is Down Under ook!)
Alvast bedankt!
groetjes,
Banaan
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Treinen in China
Het visum voor China is misschien te regelen in 1 dag. Maar toen wij er waren was dit een heel stuk duurder. je kunt het trouwens net zo goed zelf even gaan regelen. ik weet niet hoeveel die meneer voor die service vraagt?
reken er op dat het op een weekdag moet en vaak een volle werkdag in beslag neemt (of 3) en dat je dus niet hem smiddags al hebt als je hem 's ochtends inlevert. Het zou kunnen dat alles mee zit maar plan er niet op!
tibet kom je niet zomaar in. Het is sinds afgelopen maandag pas weer open voor toeristen. Je moet een speciale permit hebben en die kan je alleen aanvragen als je onderdeel uitmaakt van een groepsreis. De ervaring is dat mensen rustig 1 tot 4 weken zoet zijn om in Chengdu dat permit te regelen.
Tibet lijkt me voor jou dus geen optie
visum voor shanghai heb ik nog nooit van gehoord maar ik ben ook niet in die hoek van china geweest....maar het lijkt me niet
reken er op dat het op een weekdag moet en vaak een volle werkdag in beslag neemt (of 3) en dat je dus niet hem smiddags al hebt als je hem 's ochtends inlevert. Het zou kunnen dat alles mee zit maar plan er niet op!
tibet kom je niet zomaar in. Het is sinds afgelopen maandag pas weer open voor toeristen. Je moet een speciale permit hebben en die kan je alleen aanvragen als je onderdeel uitmaakt van een groepsreis. De ervaring is dat mensen rustig 1 tot 4 weken zoet zijn om in Chengdu dat permit te regelen.
Tibet lijkt me voor jou dus geen optie
visum voor shanghai heb ik nog nooit van gehoord maar ik ben ook niet in die hoek van china geweest....maar het lijkt me niet
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
-
- Reiziger
Als je erg tijdgebonden ben dan kun je toch beter zorgen dat je al je visums al geregeld hebt voordat je vertrokken ben. Dan heb je meer tijd om ter plaatse te genieten. Misschien kun je ook eens kijken wat de kosten zijn van vliegtickets ter plaatse. Soms scheelt het niet al te veel in vergelijking met trein. Maar waarom zou je neit gelijk vanuit hk naar Shanghai treinen ipv via shenzhen. Alles is wel redelijk te doen, maar het is afhankelijk van wat je zelf graag wilt zien.
Lhasa - guangzhou, dat moet een lang rit zijn. Hoelang zit je wel niet in de trein??
Lhasa - guangzhou, dat moet een lang rit zijn. Hoelang zit je wel niet in de trein??
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Met een beetje Googlen kwam ik op 56 uur en 10 minuten uit, dat valt me op zich nog mee. Echter, een rit van 27 uur (Xi'an - Guilin) vond ik persoonlijk toch ook al een hele zit, dus bij zo'n traject lijkt me een tussenstop ergens toch wel zo prettig. Wellicht op de heenweg vanuit Beijing een tussenstop in Xi'an, en terug via Chengdu of zo?michaelz1981 schreef:Lhasa - guangzhou, dat moet een lang rit zijn. Hoelang zit je wel niet in de trein??
Gezien de beschikbare tijd lijkt het me overigens misschien nog wel beter TIbet te laten voor wat het is, en een korter rondje bijvoorbeeld via Xi'an, Chengdu, Kunming en Guilin te maken. Mijn eerste reis (groepsreis Shoestring) ging zo in 3 weken van Beijing naar Guangzhou, en dan kwamen we nog overal tijd tekort. Voor drie weken lijkt me de voorgestelde route wel erg veel van het goede, dan zit je alleen maar in de trein.
- bolletjeom
- Reisexpert
zoals ik al zei
het is volgens mij niet haalbaar om een reis naar tibet te regelen terwijl je er bent en er zijn nauwelijks aanbieders van reizen die je van te voren kunt boeken waarbij je in China kunt instappen.
56 uur in de trein is nog een reden om het te schrappen. Dat is wel erg lang als je maar zo weinig tijd hebt in een land.
wij hebben overigens 5 dagen onafgebroken in de trein gezeten. Heel therapeutisch..hahaha...verplicht leren omgaan met jezelf en nietsdoen...dat valt niet mee voor opgefokte westerlingen die altijd "iets" moeten doen.
het is volgens mij niet haalbaar om een reis naar tibet te regelen terwijl je er bent en er zijn nauwelijks aanbieders van reizen die je van te voren kunt boeken waarbij je in China kunt instappen.
56 uur in de trein is nog een reden om het te schrappen. Dat is wel erg lang als je maar zo weinig tijd hebt in een land.
wij hebben overigens 5 dagen onafgebroken in de trein gezeten. Heel therapeutisch..hahaha...verplicht leren omgaan met jezelf en nietsdoen...dat valt niet mee voor opgefokte westerlingen die altijd "iets" moeten doen.
Nog 2 dagen en dan vertrek ik naar China! Woensdag 15 april land ik in Shanghai en dan begint het 'avontuur'.
Het volgende idee heb ik nu zo'n beetje om in China te gaan doen in 30 dagen:
- Paar dagen Shanghai.
- Naar Suzhou met een maat van me en na 1 nachtje weer terug naar Shanghai
- Weer 1 of 2 dagen Shanghai
- Naar Qingdao om een paar dagen te blijven en naar Beijing te gaan
- Dag of 6 Beijing (zou mooi zijn als ik er 1 mei, Dag van de Arbeid) ook ben. Visum voor Mongolië regelen
- Naar Harbin
- Jilin
- Yanji en het Nationale Park Chángbai Shan daar 'in de buurt'
- Terug naar Beijing om dan door te gaan naar Mongolië (als het visum gelukt is)
Iemand ideeën, bedenkingen of andere tips?
Twee vraagjes:
* Iemand ervaring met het regelen van een Mongools visum in Beijing?
* Iemand ervaring met het regelen van een Chinees visum in UIan Bator?
Het volgende idee heb ik nu zo'n beetje om in China te gaan doen in 30 dagen:
- Paar dagen Shanghai.
- Naar Suzhou met een maat van me en na 1 nachtje weer terug naar Shanghai
- Weer 1 of 2 dagen Shanghai
- Naar Qingdao om een paar dagen te blijven en naar Beijing te gaan
- Dag of 6 Beijing (zou mooi zijn als ik er 1 mei, Dag van de Arbeid) ook ben. Visum voor Mongolië regelen
- Naar Harbin
- Jilin
- Yanji en het Nationale Park Chángbai Shan daar 'in de buurt'
- Terug naar Beijing om dan door te gaan naar Mongolië (als het visum gelukt is)
Iemand ideeën, bedenkingen of andere tips?
Twee vraagjes:
* Iemand ervaring met het regelen van een Mongools visum in Beijing?
* Iemand ervaring met het regelen van een Chinees visum in UIan Bator?
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
- bolletjeom
- Reisexpert
Heel veel plezier.
Helaas kan ik je niet helpen met de visa vragen. Wij deden het net andersom qua reisrichting
Helaas kan ik je niet helpen met de visa vragen. Wij deden het net andersom qua reisrichting
Allright, thanks voor de reacties. Ik heb mijn plan iets omgegooid, en ga een reis boeken die naar Kathmandu gaat. Het staat of valt nu nog hoe snel ik mijn taxes hier in Down Under terugkrijg!
Vanaf Kathmandu zal ik dan doorvliegen naar Bangkok, hopen dat die situatie daar nu snel genoeg verbeterd, om iniedergeval Bangkok uit te komen... We zullen tzt wel zien. Anders moet ik maar ff kijken hoe ik mijn vlucht kan omboeken, maar daar valt volgens mij altijd wel over te praten...
Ik moet alleen nog even kijken hoeveel tijd ik dan per stad overhoud, maar daar gaan we achter komen!
Ik houd jullie, via mijn blog, op de hoogte!
Banaan
Vanaf Kathmandu zal ik dan doorvliegen naar Bangkok, hopen dat die situatie daar nu snel genoeg verbeterd, om iniedergeval Bangkok uit te komen... We zullen tzt wel zien. Anders moet ik maar ff kijken hoe ik mijn vlucht kan omboeken, maar daar valt volgens mij altijd wel over te praten...
Ik moet alleen nog even kijken hoeveel tijd ik dan per stad overhoud, maar daar gaan we achter komen!
Ik houd jullie, via mijn blog, op de hoogte!
Banaan
- bolletjeom
- Reisexpert
Ha Banaan
Maak je maar geen zorgen om Bangkok. Die noodtoestand is er alleen zodat ze demonstranten aan kunnen pakken. Ik denk niet dat het weer zal gebeuren dat ze het vliegveld bezetten. Lijkt me dat die nu extra bewaakt is. Dit was financieel een veel te grote strop voor het land de vorige keer
je meot wel even je adres van je blog vermelden alsje wilt dat we meelezen
Maak je maar geen zorgen om Bangkok. Die noodtoestand is er alleen zodat ze demonstranten aan kunnen pakken. Ik denk niet dat het weer zal gebeuren dat ze het vliegveld bezetten. Lijkt me dat die nu extra bewaakt is. Dit was financieel een veel te grote strop voor het land de vorige keer
je meot wel even je adres van je blog vermelden alsje wilt dat we meelezen