Afgelopen winter deed ik het rondje:
Delhi - Jaipur - Bikaner - Jaisalmer - Jodhpur - Udaipur - Bundi - (Pushkar overgeslagen omdat ik er al geweest was) - Agra - Varanasi - Agra - Delhi.
Dit alles op 3 weken tijd en allemaal met openbaar vervoer. 1/3 van onze reis sliepen we in trein of bus. Hou hierbij ook rekening met de vele vertragingen met de trein.
Geen ervaring met Khajuraho en Schekawati. En ook niet met Delhi, enkel de luchthaven en het busstation ...
Ik heb al wat af gereisd en ben al eerder in Rajastan geweest, en zelfs met mijn ervaring was het een vermoeiende reis. Vooral vanwege het vele reizen 's nachts en sightseeing overdag. Maar als dit je eerste keer India is (of zelfs je eerste backpack reis), dan zal het niet makkelijk zijn je planning op 3,5 weken af te werken. Ik zie Varanasi trouwens niet in je planning staan. Twee dagen heb je daar zeker nodig.
Agra: 1 dag + 1 dag Fatephur Sikri
Jaipur: 1 dag (voormiddag het red fort en wat je onderweg tegen komt - namiddag de stad)
Pushkar: 1 maand of een halve dag (hangt er van af wat voor type je bent)
Udaipur: 2 dagen als je het snel doet
Jodhpur: 1 dag voor het fort
tussen Jodhpur en Jaisalmer is nog vanalles te doen zodat je dit best overdag doet om ze te bezichtigen: 1 dag
Jaisalmer: dit is de max!
minstens 2 dagen + 2 dagen kameel safari
Bikaner: 1 dag voor het fort en de rattentempel
Niet in jouw lijstje, maar wel in het mijne: Bundi ... zéér de moeite waard voor 1 à 2 dagen.
Dit is het
minimum aan tijd dat je nodig hebt om dingen te bezichtigen, dus zonder de reistijd en zonder gezoek en geregel van andere dingen + vertragingen, ziekte en natuurrampen niet inbegrepen.
Het is niet nodig van thuis uit iets te regelen. Wel kan je vanaf het moment dat je in één plaats aankomt, al dadelijk een ticket kopen zodat je zeker plaats hebt op bus of trein om weer verder te reizen. Vooral bij Pushkar zal het niet evident zijn om transport/logie's te vinden tijdens de camelfair.
Auto met chauffeur heb ik enkel gedaan om vanaf Agra naar Delhi airport te gaan. Zeer vervelend uur en geen zin om mijn vakantie zwetend in een bus te eindigen.
Hopelijk heb je hier al wat aan. Er zijn meer mensen met India ervaring op het forum, en niet allemaal hebben we dezelfde mening over bepaalde plaatsen. Maar ik ben er zeker van dat je uiteindelijk wel een antwoord zult krijgen op al je vragen en dat het een geweldige reis gaat worden