Tikva schreef:
Een bounty strand in thailand geloof niet dat dat er echt is... Volgens de lonely planet is railey beach het mooiste strand van heel thailand. En ja het is wel mooi maar zeker geen bounty strand. Het allermooiste strand vond ik het strand bij de similan islands, super fijn zand, geen mensen (als je er blijft slapen), helder water etc..
Tien jaar geleden was er op Railey Beach ook geen mens te zien, en was het de naam 'Bounty strand' echt wel waard. Mét de toeristen zijn ook de hoertjes gekomen. Nu is het daar een ramp!
Zoals Tikva al aangeeft, zul je dus op zoek moeten naar een strand waar (bijna) geen mensen komen om dit gevoel te krijgen. En
dievind je bijna niet meer in Thailand.
Wel kan je je vanaf bvb Ao Nang naar enkele onbewoonde eilandjes laten brengen die worden aangedaan door tourbootjes. Dus van het moment dat die bootjes weer weg zijn, heb je het eiland weer voor jezelf totdat jouw bootje je (hopelijk) weer komt halen. Oh ja ... er staat daar geen Cola automaat of zo. Op Bounty eiland ook niet trouwens.
Ook is het goed om rekening te houden met het regenseizoen, vooral als je wil duiken (zichtbaarheid). Koh Tao is dan niet de beste plek (ook niet wat betreft Bounty gehalte), beter is het in de Andamanse zee.
Zoals Moira reeds tipte, is Phi Phi nog steeds leuk. Ook al heeft de Tsunami er lelijk huis gehouden en is het toerisme de sfeer aan 't verpesten.
Hoe maagdelijker je eilandje zal zijn, des te weiniger accomodatie/duikscholen er zullen zijn. En wellicht ook prijziger. Meestal worden deze dan ook aangedaan met bvb een driedaagse duikexcursie. Het eerder aangehaalde Similan is daar een vb van.
Zelf heb ik eens een eiland uitgekozen waar ik geen info over vond. Ik zag het op een kaart tussen enkele andere eilanden, en vond het wel een leuke vorm hebben. Beste manier om uit te zoeken hoe het er was, was om er gewoon heen te gaan. Zo belandde ik op Koh Mak. Zalig!
Misschien een tip om ook eens te proberen?
PS: blijf vooral weg van Phuket, dit gebruik je hoogstens voor de luchthaven.