Economishe crisis voor Backpacers???

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
bolletjeom
Reisexpert

Re: Economishe crisis voor Backpacers???

Bericht door bolletjeom »

bedrijf is (nog) niet failliet...ze hebben alleen "even" geen geld om salarisen uit te betalen. Want hun grote klant heeft niet betaald....dus als die omvalt dan valt mijn werkgevertje mee om.
Rechtsbijstandsverzekeringen zijn in mijn ogen de onzinigste verzekeringen die er zijn en veel en veel te duur. De enige keer dat ik er 1 had was toen ik een huis kocht met mogelijke onbekende gebreken. Daarna gelijk op gezegd.

Heb al advies ingewonnen en het antwoord was simpel. Van een kale kip valt niet te plukken dus als ze failliet gaan heb ik gewoon pech
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Bolletjeom: als werknemer heb je gelukkig ook nog wat wettelijk vastgestelde zekerheden en je bent volgens mij dan ook schuldeiser als je werkgever failliet gaat. Het uitzoeken wel waard denk ik? Ben je lid van de vakbond of is één van je oud-collega's dat? Die zouden dat helemaal uit kunnen zoeken.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
XXLaura
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door XXLaura »

Als een bedrijf failliet is, neemt de overheid de verplichtingen aan de werknemers over. Zij betalen dus je achterstallig salaris, vakantieuitkering, etc. tot de faillisementsdatum. Het kan wel een tijdje duren.

Weet dit niet helemaal zeker, dus kijk het even heel goed na.
bolletjeom
Reisexpert

heb net te horen gekregen dat het idd zo werkt en dat ze idd failliet zijn. ik krijg nu dus de formulieren waarmee ik mijn geld kan terug vragen.
XXLaura
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door XXLaura »

Ai, dat is balen. Veel succes met je geld terugkrijgen.
Werk je ondertussen ergens anders?
bolletjeom
Reisexpert

ik heb een bijbaantje voor 10 uur per week. deze week een 2 daagse training voor een toekomstige werkgever en volgende week weer 1 dag. dan 3 weken vakantie in marokko, dan 2 weken thuis en dan aan het werk voor de nieuwe werkgever.....hoop ik

waar ik nog het meeste van baal is dat al mijn werk dat ik daar heb gedaan dus eigenlijk voor niets is geweest :'(
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ik volg dit onderwerp eigenlijk niet, omdat ik al genoeg van die ellende langs zie komen op TV (en al die negatieve krantenkoppen....). Sterkte ermee bolletje!
bolletjeom
Reisexpert

oh, ik lig er niet wakker van hoor! natuurlijk wil ik mijn geld wel maar ik kan nog steeds boodschappen doen van het andere baantje. Vind het vooral sneu voor mijn bazen daar.

Was net bij de kapper en die had nog helemaal geen crisis. vriend van me met een zaak in de horeca wel. oa door het rookverbod maar een vriendin in de psychiatrie weer helemaal niet...hahaha
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ook op mij heeft de economische crisis toch zeker wel invloed. Ik ga er juist minder door reizen.

30 juni loopt mijn jaarcontract af, in de uitzendwereld gaat het slecht. Mijn manager zegt wel dat zoals het er nu voorstaat mijn contract gewoon verlengt zal worden maar dat ze ook niet weet hoe dat over 2 of 3 maanden is. Zeker om dat er op hogerehand nu zoveel bekokstoofd wordt waar we toch nog geen weet van hebben. Als besloten wordt dat er in FTE's gesneden moet worden zijn mensen zoals ik met een aflopend contract toch de klos.

Normaal hadden we nu al weer plannen/tickets gehad voor een kort weekje of weekendje weg binnen europa in april of mei. Maar dat laten we nu maar even zitten. Ook tickets voor Tanzania in oktober boeken we nog maar even niet.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Tikva schreef: 30 juni loopt mijn jaarcontract af, in de uitzendwereld gaat het slecht.

...

Normaal hadden we nu al weer plannen/tickets gehad voor een kort weekje of weekendje weg binnen europa in april of mei. Maar dat laten we nu maar even zitten. Ook tickets voor Tanzania in oktober boeken we nog maar even niet.
Mijn contract loopt dan ook af, en ik ga er eigenlijk vanuit dat ik niet voor 1 sept - 1okt werk kan vinden... Eigenlijk zou ik in de zomer maanden weg willen, maar het is idd fijner als je weg gaat en weet dat je werk hebt voor als je terug komt. Zeker omdat het ook in het academische wereldje al jaren slecht gaat, en de meeste uitzendbureau's niks voor me kunnen/willen betekenen (foute papieren).
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Daniii
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Daniii »

Vandaag heb ik gehoord dat ik ben aangenomen, ik heb dus weer werk! *O*
Wat een opluchting zeg! En het is nog leuk werk ook...
De crisis krijgt mij niet klein! ;) haha
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Gefeliciteerd met je nieuwe baan!
lizzl

Bericht door lizzl »

wij gaan juist weg nu... heb mijn wergever gevraagd om onbetaald verlof. Het is erg rustig, en nu hoeven ze me niet te ontslaan en ook niet te betalen, en ik heb werk als ik terug kom!
Allemaal blij :Y
Plaats reactie