Economishe crisis voor Backpacers???
Economishe crisis voor Backpacers???
hey,
Er heerst een globale crisis, veel mensen worden ontslagen, bedrijven gaan ten onder, het toerisme daalt wereldwijd en het ergste moet nog komen.
Ik hoor soms dat alle prijzen zullen stijgen voor bijvoorbeeld een auto te huren. maar er zijn er ook die zeggen dat de prijzen zullen dalen.. het zal ook zo zijn dat je bijvoorbeel als je op reis wil werken dat het moeilijker zal zijn om werk te vinden. Wat denken jullie hiervan??
Denken jullie dat ik daarom mijn plannen om te gaan backpacken (australie) moet uitstellen?
grts
Er heerst een globale crisis, veel mensen worden ontslagen, bedrijven gaan ten onder, het toerisme daalt wereldwijd en het ergste moet nog komen.
Ik hoor soms dat alle prijzen zullen stijgen voor bijvoorbeeld een auto te huren. maar er zijn er ook die zeggen dat de prijzen zullen dalen.. het zal ook zo zijn dat je bijvoorbeel als je op reis wil werken dat het moeilijker zal zijn om werk te vinden. Wat denken jullie hiervan??
Denken jullie dat ik daarom mijn plannen om te gaan backpacken (australie) moet uitstellen?
grts
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Economishe crisis voor Backpacers???
ik hoorde gister dat juist veel prijzen naar beneden gingen in het tourisme. ze moeten met elkaar concureren.
qua werk vinden weet ik het niet. Maar fruitplukkers kunnen ze vast altijd wel gebruiken
in Nederland zit ook iedereen liever werkeloos thuis met een WW dan dat ze asperges gaan steken
qua werk vinden weet ik het niet. Maar fruitplukkers kunnen ze vast altijd wel gebruiken
in Nederland zit ook iedereen liever werkeloos thuis met een WW dan dat ze asperges gaan steken

Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
nou dat zou ik niet doen
als je moet wachten tot het allemaal over is of net een beetje ben je zo 5 jaar verder
ik vind het juist wel goed uitkomen, ik ga nu weg, kom over een jaar pas terug en ga dan studeren, hopelijk tegen de tijd dat ik daarmee klaar ben is het wat beter geworden.
als je moet wachten tot het allemaal over is of net een beetje ben je zo 5 jaar verder

ik vind het juist wel goed uitkomen, ik ga nu weg, kom over een jaar pas terug en ga dan studeren, hopelijk tegen de tijd dat ik daarmee klaar ben is het wat beter geworden.
Dat vind ik wel een beetje respectloos en bevooroordeeld. Ik krijg dagelijk mensen binnen (ik werk bij randstad) die echt veel liever willen werken wat dan ook dan thuiszitten.bolletjeom schreef: in Nederland zit ook iedereen liever werkeloos thuis met een WW dan dat ze asperges gaan steken
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Maar dat is een bias! Er zijn ook zat mensen die thuis zitten en NIET langs een uitzendbureau gaan.Tikva schreef:Dat vind ik wel een beetje respectloos en bevooroordeeld. Ik krijg dagelijk mensen binnen (ik werk bij randstad) die echt veel liever willen werken wat dan ook dan thuiszitten.bolletjeom schreef: in Nederland zit ook iedereen liever werkeloos thuis met een WW dan dat ze asperges gaan steken
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Hallo,
Je merkt het hier in Australie ook dat er crisis is. Wij hebben zoiets we blijven nog wel even op wereldreis. Nou hebben we het geluk dat Joost weer 1 jaar werk heeft dus het hele jaar 2009 zitten we goed. Daarna zullen we wel weer opnieuw bekijken.
gr van Moira
Je merkt het hier in Australie ook dat er crisis is. Wij hebben zoiets we blijven nog wel even op wereldreis. Nou hebben we het geluk dat Joost weer 1 jaar werk heeft dus het hele jaar 2009 zitten we goed. Daarna zullen we wel weer opnieuw bekijken.
gr van Moira
Tuurlijk zijn er luie mensen maar ik denk dat veel meer mensen echt hard willen werken, ik heb bij deltaloyd gewerkt als uitzendkracht toen ik 18 was en daar zaten vrouwen die precies hetzelfde deden als ik voor 1200 netto per maand... volwassen vrouwen met kinderen! Dat kost heel wat geld en dan is die 1200 echt niet veel. Voor mij was het natuurlijk heerlijk. Anyhow die vrouwen klaagden nooit en werkten het hardst.
Ik heb gelezen dat Randstad voor 2/3e uitzendkrachten heeft, en die kunnen nu weinig werk krijgen omdat de mensen met een opleiding nu voorrang hebben. Is dat echt zo Tikva?
Ik heb gelezen dat Randstad voor 2/3e uitzendkrachten heeft, en die kunnen nu weinig werk krijgen omdat de mensen met een opleiding nu voorrang hebben. Is dat echt zo Tikva?
- Daniii
- Wereldreiziger
- Contacteer:
Ja ik baal wel hoor, van die crisis! Wegens bezuinigingen ben ik mijn heerlijke baan kwijtgeraakt en ben ik nu opnieuw op zoek naar een baan...
Balen! Ik heb alweer een heleboel afwijzingen moeten slikken. Hopelijk komt er gauw een eind aan, want ik word er inmiddels wel wat kriegelig van. Ik moet geld sparen!
Dus als iemand nog tips heeft over vacatures rond Den Haag....

Balen! Ik heb alweer een heleboel afwijzingen moeten slikken. Hopelijk komt er gauw een eind aan, want ik word er inmiddels wel wat kriegelig van. Ik moet geld sparen!
Dus als iemand nog tips heeft over vacatures rond Den Haag....

Dat iemand uitzendkracht is betekend niet dat iemand geen opleiding heeft. Randstad heeft bijvoorbeeld ook functies op HBO/Wo niveau (maar het merendeel is wel MBO of lager hoor). Sommige bedrijven denk aan KPN, ABN AMRO etc kiezen heel bewust voor een flexibele schil van uitzendkrachten en gedetacheerden.Liedewiet schreef:Ik heb gelezen dat Randstad voor 2/3e uitzendkrachten heeft, en die kunnen nu weinig werk krijgen omdat de mensen met een opleiding nu voorrang hebben. Is dat echt zo Tikva?
Je kansen om nog een baan te vinden zijn behoorlijk sector afhankelijk. De overheid heeft bijvoorbeeld nog voldoende vacatures maar er reageren wel veel meer mensen op. Ik zit zelf in de technische markt en in bijv. de metaal of personenauto's kan je het nu echt wel schudden. Zit je echter weer in de elektro, electronica (met name servicetechnicus) of utiliteit dan zitten er nog zat bedrijven om je te springen. Zeker als je een diploma op MBO niveau 3 of 4 hebt.
In de hele markt zie je er wel voor dat bedrijven (ook in sectoren niet direct getroffen door de krediet crisis) kritischer zijn om juniors aan te nemen terwijl ze voor ervaren krachten met de juiste diploma's wel plek hebben (logisch daar verdienen ze gelijk aan). Daarnaast willen HBO-ers wel Mbo werk doen, MBO ers, LBo werk etc.. helemaal onderin de markt zitten nu VMBO-ers, goede logistieke krachten die uit reorganisaties komen en de 2-maanden hier, 2 maanden daar types allemaal te azen op de ook nog eens een stuk gekrompen markt voor ongeschoold werk.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
@DaniiI stuur me anders ff een PB met, je opleiding, ervaring en welk type werk je zoekt. In kan het altijd ff door ons interne match systeem gooien en je laten weten welke vacatures er uit rollen
- bolletjeom
- Reisexpert
Dat is helemaal niet bevooroordelend. Ga eens praten met een asperge boer een vraag eens of ie aan Nederlanders kan komen. (ik ken ze namelijk)bolletjeom schreef:
Dat vind ik wel een beetje respectloos en bevooroordeeld. Ik krijg dagelijk mensen binnen (ik werk bij randstad) die echt veel liever willen werken wat dan ook dan thuiszitten.
ik had het niet over werklozen...ik had over de kans dat je nog fruit kan plukken in Australie
Overigens ben ik vorige maand bij 8 uitzendburo's gewoon weg gestuurd omdat ze me niet wilde inschrijven...helaas is het geen asperge seizoen

Als je wil backpacken, heb je geld nodig. Low budget staat niet gelijk aan gratis.
Dus als je naar Aussie trekt met het idee "Ik zal daar mijn budget wel bijeenrapen", dan vind ik dat niet erg snugger. Crisis of niet.
Ofwel regel je het op voorhand dat je ergens met zekerheid een centje kan bijverdienen, ofwel heb je je budget voor de hele periode al bijeen gespaard. In het laatste geval kan het alleen maar leuker worden als je 'toevallig' wat kan uitsparen op dat budget (of iets extra kan spenderen) doordat je plaatselijk werk vindt.
Als je echter flexibel bent met de tijd dat je daar bent, kan je die tijd ook aanpassen aan het geld dat je al dan niet verdient en in het gunstigste geval je verblijf verlengen. Maar indien je retourticket vast ligt, en je een maand daarvoor zonder geld zit ... tja ... dan ben je niet snugger geweest
off-topic:
Voor mij staat de crisis gelijk aan het aanpassen van mijn levensstandaard.
Ofwel minder dure bestemmingen, ofwel minder bestemmingen.
Voor mij minder bestemmingen dit jaar. En dat is nog altijd veeeel beter dan niks!
Dus als je naar Aussie trekt met het idee "Ik zal daar mijn budget wel bijeenrapen", dan vind ik dat niet erg snugger. Crisis of niet.
Ofwel regel je het op voorhand dat je ergens met zekerheid een centje kan bijverdienen, ofwel heb je je budget voor de hele periode al bijeen gespaard. In het laatste geval kan het alleen maar leuker worden als je 'toevallig' wat kan uitsparen op dat budget (of iets extra kan spenderen) doordat je plaatselijk werk vindt.
Als je echter flexibel bent met de tijd dat je daar bent, kan je die tijd ook aanpassen aan het geld dat je al dan niet verdient en in het gunstigste geval je verblijf verlengen. Maar indien je retourticket vast ligt, en je een maand daarvoor zonder geld zit ... tja ... dan ben je niet snugger geweest

off-topic:
Voor mij staat de crisis gelijk aan het aanpassen van mijn levensstandaard.
Ofwel minder dure bestemmingen, ofwel minder bestemmingen.
Voor mij minder bestemmingen dit jaar. En dat is nog altijd veeeel beter dan niks!
Ik kan wat minder sparen omdat ik nu bijna 4 weken zonder werk zit. Ik vertrek over niet al te lange tijd dus is het te overzien. Dat is wel het gevolg van de crisis voor mij.
Hopelijk blijft de euro nog zijn waarde houden.
Hopelijk blijft de euro nog zijn waarde houden.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
- bolletjeom
- Reisexpert
ik heb nu bijna officieel de hoop opgegeven dat ik mijn salaris van December en Januari nog ga ontvangen
Op dit moment moet ik dus mijn reis-spaarrekening aanspreken om de fysiotherapuet te betalen. Daar baal ik van.
Als het zo door gaat is er misschien geen geld meer voor een volgende reis ooit na marokko

Op dit moment moet ik dus mijn reis-spaarrekening aanspreken om de fysiotherapuet te betalen. Daar baal ik van.
Als het zo door gaat is er misschien geen geld meer voor een volgende reis ooit na marokko

Dat is wel apart, je hebt gewerkt maar geen salaris gekregen. Is het bedrijf failiet ofzo, anders een goede zaak om je rechstbijstands verzekering eens te gebruiken.