China

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Re: China

Bericht door LaosFan »

hildo: bedankt voor de moeite! Ik heb net even gekeken op de site van de Chinese maatschappij maar ze vliegen alleen in China zelf zag ik.

m.b.t. het visum begrijp ik het helemaal v.w.b. het normale visum (single entry). Dat is 35 euro en daarmee kan ik het land 1 keer in en daarna er weer uit. Binnen 30 dagen.

Mijn vragen gingen over het double entry visum. Die constructie begrijp ik niet helemaal omdat je het op verschillende manier kunt zien.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

je weet dat een bezoek aan Hongkong ook gezien wordt als het land verlaten?!?!?!?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
karinmartin

Bericht door karinmartin »

emirates bied een mooi ticket aan naar shianghai en beijing. je kunt ook bv heen beijing en terug shanghai.
boeken voor 15 april met vertrek tussen 15 april tm 30 juni max 2 mnd.
voor 320 euro.

60 dagenvisum voor china kost ook 35 euro.

als je een enkeltje hebt dan moet je hotelboekingen laten zien.
als je een retourtje hebt krijg je je visum voor die periode zonder hotel boekingen.
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

De double/multiple entry visum is ook heel makkelijk hoor :)

Je hebt als eerste het aantal keer dat je China in & uit kan reizen (double entry is 2x). Daarnaast heb je de maximale geldigheidsduur van je visum. Oftewel de tijdsduur waar binnen je het land kan inreizen en je visum moet gebruiken (3 maanden, zelf dacht ik van 6 maanden). En als laatste de maximale verblijfsduur van je verblijf in China (30 dagen per keer).

In jouw geval en je verlengt je visumdatum niet in China.

1 mei China inreizen, maximaal verblijf tot 31 mei.
1 juni Mongolie inreizen, maximaal verblijf tot 1 juli
1 juli China inreizen, maximaal verblijf tot 31 juli

De geldigheid van je visum moet dan in iedergeval tot 2 juli zijn. Op je visum zelf staat dacht ik 'enter before .....'
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Dank u!

Ik heb er nog eens goed over nagedacht en ik ga proberen een single entry visum te verkrijgen voor 60 dagen. Als dat niet lukt dan maar 30 dagen. Ik ga het via de visumdienst aanvragen aangezien dat waarschijnlijk nog goedkoper zal zijn dan 2 maal op en neer naar Den Haag (benzine en parkeerkosten of het openbaar vervoer wat hier ook vrij duur is).

Ik heb nu ook wat vluchten gevonden tegen redelijk prijzen.

Met Air Berlin (AB) kan het al voor 260 euro inclusief van Berlijn naar Beijing maar dan moet ik op z'n laatst 22 maart al gaan. Dat wordt kort dag dus.

25 maart kan het ook nog voor 389 euro vanaf Düsseldorf met AB

5 april is het 439 euro met AB.

Frankfurt - Beijing op 5 april met Air China is 379 euro. Van A'dam naar Frankfurt (Lufthansa) en dan naar Shanghai zou 386 euro zijn. Ik denk dat het die laatste gaat worden. Dan start ik dus ook in Shanghai waar ik bij een vriend van me kan slapen in zijn appartement.

De knoop moet ik binnen nu en een weekje dus eens door gaan hakken en dan meteen een visum gaan aanvragen.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
sjaantje
Reiziger

Bericht door sjaantje »

Laos Fan, laat effe weten of dat 60 dagen visum aanvragen lukten wat je daarvoor moet tonen...
Suc6 met de knoop doorhakken!
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Sjaantje: ik zal nog wat laten weten.

Vandaag heb ik een beetje globaal een route uit zitten stippelen die ik wil volgen in China. Als ik een 60 dagen visum krijg lukt dit makkelijk en kan ik in het zuiden wat meer zien. Als ik 30 dagen krijg moet ik gaan verlengen of het schema wat inkorten. Het is globaal en de praktijk zal wel weer wat anders worden gok ik. Onderstaand wat ik zo'n beetje heb bedacht:

- Start in Shanghai (5 dagen)
- Suzhou (uur van Shanghai, 1 of 2 dagen)
- Tai'an (ver van Shanghai, 3 dagen)
- Beijing (5 dagen)
- Haerbin (flinke reis van een uurke of 12, 3 dagen)
- Jilin (5 uur vanuit Haerbin, 3 dagen)
- Yanji (7 uur, 4 dagen) is bij het Changbbai Shan Nationaal Park, vlakbij Noord-Korea
- Beijing (dat zal een flinke rit worden, evt. ga ik via een andere stad want anders kom ik weer in Beijing, wat geen straf is maar toch)
- Chengdu (26 uur in de trein vanuit Beijing)/ of richting de kust en dan richting Xiamen, Wuyi Shan e.o.
- Kunming (vanuit Chengdu 18 uur treinen)
- Richting Laos, als ik wat tijd over heb via wat anders plaatsen.

Andere mooie opties: Yangshuo, Guilin en Longji

Iemand bedenkingen o.i.d.?
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ik heb net even naar de visumdienst gebeld en ze vertelden me dat een uitgaand ticket (of per boot naar bijvoorbeeld Hong Kong) echt een vereiste is voor een visumaanvraag. Ze willen zeker weten dat je het land verlaat.

Erg vervelend want dan moet ik fake boekingen gaan maken o.i.d. Iemand tips hierover? Men kan je zelfs al weigeren om in het vliegtuig mee te nemen als je geen retourticket hebt of een doorgaande vlucht.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Het Visumburo heb ik ook maar even gebeld. Ze vertelden me dat ze het wel aan wilden vragen zonder retourvlucht of verdergaande vlucht. Ik vertelde ze dat de vliegtuigmaatschappij me dan wel kan weigeren om mee te nemen (dat las ik ergens). Daar wilde hij niks over zeggen. Dat zou dus kunnen betekenen dat ik een visum krijg en dan op het vliegveld te horen krijg dat ik niet mee mag....

:( :? :( :?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

LaosFan schreef:Het Visumburo heb ik ook maar even gebeld. Ze vertelden me dat ze het wel aan wilden vragen zonder retourvlucht of verdergaande vlucht. Ik vertelde ze dat de vliegtuigmaatschappij me dan wel kan weigeren om mee te nemen (dat las ik ergens). Daar wilde hij niks over zeggen. Dat zou dus kunnen betekenen dat ik een visum krijg en dan op het vliegveld te horen krijg dat ik niet mee mag....

:( :? :( :?
Ik ken de regels voor China niet, maar voor Indonesie en Thailand moet je een ticket het land uit hebben wanneer je wilt vliegen en in aanmerking wilt komen voor een Visa On Arrival. Wanneer je nl geen visum krijgt, moet de luchtvaartmaatschappij je mee terugnemen, vandaar.

Wanneer je echter al een visum hebt, zal de luchtvaartmaatschappij je gewoon meenemen, er is immers geen reden dat je geweigerd wordt in het land van aankomst, het visum is er immers al,
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Bedankt voor je reactie Jenny. Ik zou dat ook denken maar ik vrees niet eens het visum te krijgen als ik geen uitgaand ticket kan laten zien.

Op http://www.prikpagina.nl/read.php?f=428&i=14075&t=14075 vraagt iemand zich dit ook al af.

Op http://www.geledraak.nl/html/forum/view ... 9&start=90 heb ik ook het e.e.a gevraagd en daar zegt iemand weer dat de Chinese Ambassade er niet naar vraagt.

Ik ga dus boeken (een enkeltje) en dan morgen het visum aan laten vragen door het Visumburo (die zegt het te willen proberen zonder retourvlucht). Mocht het dan niet lukken kan ik altijd nog een vlucht boeken uit China en het nogmaals proberen. Ik vraag wel 60 dagen aan en op het forum van Gele Draak zegt iemand dat een reisschema dan een optie is. Dan stuur ik dat ook maar mee. We zien wel wat het wordt.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Sander, maak ff HELE goede afspraken met het visum bureau. Het is zonde als je visum aanvraag afgewezen wordt en je je geld niet terug krijgt.

Als je geen hotel hoeft door te geven, kan je ook gewoon een ticket het land uit boeken met AirAsia ;)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ja het lijkt me inderdaad niet overbodig om goed af te spreken hoe we dat doen. Echter denk ik dat ze het gewoon dubbel zullen tellen als het ze de eerste keer niet lukt. Dan wordt het een duur 'grapje'. Het kost 30 euro (bemiddelingskosten) + 14 euro (2 x aangetekende post) + 35 euro (visumkosten voor 30 dagen). Totaal: 79 euro. 60 dagen wordt lastig denkt men. Dat vraag ik dus aan en als dat niet mocht lukken met 60 dagen zeg ik er duidelijk bij dat 30 ook in orde is.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

in een ver verleden hebben wij zonder problemen een 60 dagen visum kunnen krijgen. toen kwamen we wel over land binnen (transmongolë express) maar we hadden geen uitreis ticket.
geen idee dus of ze nu strenger zijn.
Je zou eventueel kunnen kijken of het idd niet de moeite is een hele goedkope airasia vlucht te zoeken waarmee je zogenaamd het land uit gaat. is misschien de paar tientjes wel waard.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Ik heb dezelfde ervaringen als bolletje. Kreeg in 2007 zonder problemen een visum voor 90 dagen. Kwam China binnen met transmongolie. Zou het gewoon proberen, wel even goede afspraken maken met het visumburo, volgens mij kun je hoogstens de bemiddelings kosten kwijt zijn. Als ze een retourticket vragen, dan zullen dat denk ik bij de ambassade direct vrijgen bij de visum aanvraag.

Je kunt ook even de ambassade bellen of je een uitgaande vlucht nodig hebt. Volgens de instructies op de http://www.chinaembassy.nl/eng/ls/fhqz/t425116.htm is niet zo.
Plaats reactie