Auto huren in Marokko

Stel hier je vragen over Marokko
bolletjeom
Reisexpert

Re: rijden en tanken in Marokko

Bericht door bolletjeom »

Wij hadden geen route kaart bij onze auto en hebben in Nederland bij Selexys er een gekocht heet World Map Morocco Geo Center (€11,30 isbn 9783575031969) deze kaart heeft vooral de hoofdwegen er op staan en de wat kleinere wegen.
zijn er meer mensen die ervaring hebben met het kopen van een wegenkaart voor Marokko hier in Nederland?
En welke kaart zou nog meer een goede zijn?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tenrec
Reisexpert

Re: GPS als navigatie door Marokko?

Bericht door Tenrec »

kohraya schreef:Misschien heb je hier iets aan
http://www.motor-europe.com/morocco.php

(bedoeld voor de motor, maar de wegen blijven hetzelfde hé)
Bedankt voor de link, maar dit is dus dezelfde kaart die ik al heb gedownload. ;)
Hij staat nu reeds op de GPS en hoe wonderlijk het ook lijkt: hij heeft deze gele kaart met hoogte lijnen en wegen zelf gecombineerd met de schaduwreliefkaart van Marokko die al op de GPS stond!!! *O*
Op de kaart staan nu ook de off-road wegen. Ik ben dus helemaal blij! Dit is precies wat ik ervan verwachtte.
Samen met de te downloaden gps-tracks is dit het beste systeem voor een avontuurlijke 4x4 auto-vakantie in marokko, ben ik van mening. ^O^
Mijn foto's en tribal-art:http://peter.international
Tenrec
Reisexpert

Re: rijden en tanken in Marokko

Bericht door Tenrec »

bolletjeom schreef:
Wij hadden geen route kaart bij onze auto en hebben in Nederland bij Selexys er een gekocht heet World Map Morocco Geo Center (€11,30 isbn 9783575031969) deze kaart heeft vooral de hoofdwegen er op staan en de wat kleinere wegen.
zijn er meer mensen die ervaring hebben met het kopen van een wegenkaart voor Marokko hier in Nederland?
En welke kaart zou nog meer een goede zijn?
In mijn topic over GPS navigatie door marokko: gps-als-navigatie-door-marokko-t2181.html#p16870
En wel in het eerste stukje dat ik daar schreef staan een aantal linkjes mbt kaarten van Marokko.
oa deze link over diverse kaarten van Marokko: http://www.morocco-overland.com/maps/
Mede daaruit heb ik mijn conclusie getrokken een gps aan te schaffen naast een kaart van Marokko.
Als kaart schaf ik zelf waarschijnlijk nog de GeoCentre 1:800k kaart aan. Vooral omdat er snel een GPS coördinaat is te berekenen op deze kaart. Verder lijkt een Michelinkaart nog wel bruikbaar om de hoofdwegen te rijden.

Edit: Ik heb nu net een paar voorbeelden geplaatst in het topic over de nieuwe gps hoe de kaart nu in mijn Garmin oregon 400t verschijnt.
Hierbij ook 1 afbeelding daarvan:

Afbeelding

De andere afbeeldingen zijn te zien in het desbetreffende topic.
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Blij om te horen.
Als je na afloop ook nog laat weten hoe je reis geweest is, zijn we allemaal happy ;)
Tenrec
Reisexpert

Bericht door Tenrec »

kohraya schreef:Blij om te horen.
Als je na afloop ook nog laat weten hoe je reis geweest is, zijn we allemaal happy ;)
Dat zal ik zeker doen! Hierbij een paar afbeeldingen hoe nu de kaart van Marokko op de gps verschijnt met tracks die ik zelf heb gedownload! *O*

Een track genaamd Tafraoute canyon: Zo staat hij op internet:
http://nl.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=261644
En zo in mijn Garmin Oregon 400t:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en een leuke track door de zandduinen Mhamid Erg chigagga: Zo staat hij op internet: http://nl.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=199159
En zo in mijn Garmin Oregon 400t:
Afbeelding
Afbeelding
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

dat ziet er echt heel mooi en duidelijk uit!
ziet er uit alsof er niets mis kan gaan!
ben benieuws of ie in de praktijk ook aan je wensen voldoet. en hoe je reis gaat zijn.
Ik begin ook al bijna af te tellen :)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tenrec
Reisexpert

Bericht door Tenrec »

bolletjeom schreef:dat ziet er echt heel mooi en duidelijk uit!
ziet er uit alsof er niets mis kan gaan!
ben benieuws of ie in de praktijk ook aan je wensen voldoet. en hoe je reis gaat zijn.
Ik begin ook al bijna af te tellen :)
Ja, ik kan ook niet langer wachten eigenlijk. Hoewel het voorbereiden op deze manier ook erg leuk is.
Ik ga zoveel mogelijk tracks downloaden en een route uitstippelen. Dan kunnen we zo van hotel tot hotel deze routes rijden.
leex70

Bericht door leex70 »

Hoi.

Ik ben zelf ook een Marokko liefhebber maar dan vooral om te parapenten in de vooratlas.

We zijn nu twee keer geweest en gaan in Maart weer. Ik maak gebruik van dezlefde vector kaarten en deze bevallen uitermate goed! Heb er geen Garmin voor (ook wel maar dan vooral als compas en hoogtemeter) maar heb Garmin Ique geinstalleerd op mijn mobiele telefoon (nokia e90 met ingebouwd gps). De kaarten kunnen inderdaad met mapsource overgezet worden.

Deze software loopt overigens op iedere mobiele telefoon met het besturingssysteem s60v3

grtz en veel plezier daar...
Tamaraa
Reiziger

Auto huren in Marokko

Bericht door Tamaraa »

Heeft iemand een tip qua huurauto's? Natuurlijk kan ik op internet genoeg sites vinden, maar vroeg me af of iemand ervaring heeft met een website waar ze auto's verhuren die 1.betrouwbaar zijn, 2.goedkoop zijn, 3.je onder de 23 mag besturen, 4.je NIET met creditcard hoeft te betalen? En het liefst zonder vastgezetten afleverdatum.

Dit is namelijk niet zo gemakkelijk te vinden. Ik ga in juli naar Marokko en wij willen voor 5 dagen een auto huren.

Alvast bedankt!
Jenny
Reisexpert

Re: Auto huren

Bericht door Jenny »

Veel verhuurbedrijven willen een creditkaart als borg, zodat ze evt kosten/brokken die je maakt makkelijker op je kunnen verhalen. Wanneer je geen vreditkaartnummer achter kan of wilt laten, vraagt men in sommige gevallen om je paspoort, of om redelijk grote bedragen in contanten. Beide niet ideaal. (je paspoort achter laten mag niet eens!) Ik denk dus dat je het beste toch een creditkaart aan kan schaffen voor de trip.

Een auto zonder vaste afleverdag wil hebben, kun je het beste gewoon niet reserveren en ter plekke een verhuurbureau inlopen. Zij kunnen je ook vertellen of je er onder de 23 in mag rijden. Betalen in cash kan natuurlijk altijd, tenminste, daar heb ik nog nooit moeite mee gehad.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Tenrec
Reisexpert

Re: Auto huren

Bericht door Tenrec »

In een ander topic wordt gesproken over het huren van een auto in Marokko, misschien heb je daar iets aan:
4x4-verhuur-marokko-incl-offroad-rijden-t2106.html
Het gaat voornamelijk over een 4x4, maar ook over andere auto's.
Dit is dus WEL vooraf boeken én je moet een creditcard hebben.
Tamaraa
Reiziger

Re: Auto huren in Marokko

Bericht door Tamaraa »

Bedankt voor de reacties. Ik bedoelde trouwens niet afleverdatum maar -tijdstip.. Oops.
Ik ben student, dus een creditcard is eigenlijk boven mijn budget. In ieder geval, Bedankt! Ik hoop dat iemand nog meer goede tips heeft.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Had je toevallig ook de informatie over auto huren in Marokko al gevonden? Dat is wat wij tijdens onze reis aan informatie hebben verzameld.

Eventueel kun je een creditcard lenen en dan de kosten terug betalen aan deze persoon? Bijvoorbeeld je ouders?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Tamaraa schreef:Bedankt voor de reacties. Ik bedoelde trouwens niet afleverdatum maar -tijdstip.. Oops.
Ik ben student, dus een creditcard is eigenlijk boven mijn budget. In ieder geval, Bedankt! Ik hoop dat iemand nog meer goede tips heeft.
Boven je budget? Ik had vroegah een postbank studentenrekening met een GRATIS creditkaart. Het kredietlimiet wat toendertijd 1500 gulden, dat is genoeg om een auto mee te huren. En wanneer je meteen dezelfde maand terug betaald, hoef je geen rente te betalen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Tamaraa
Reiziger

Bericht door Tamaraa »

Jenny schreef:
Tamaraa schreef:Bedankt voor de reacties. Ik bedoelde trouwens niet afleverdatum maar -tijdstip.. Oops.
Boven je budget? Ik had vroegah een postbank studentenrekening met een GRATIS creditkaart. Het kredietlimiet wat toendertijd 1500 gulden, dat is genoeg om een auto mee te huren. En wanneer je meteen dezelfde maand terug betaald, hoef je geen rente te betalen.

Die kan ik wel aanvragen ja, maar is die dan ook bruikbaar in t buitenland dan?? Zou wel even kijken, bedankt voor de tip!

En een kaart van iemand lenen zou kunnen, maar de creditcard moet (vaak) op de naam van de hoofdbestuurder staan, maar bedankt.

Iemand misschien ervaring met een auto ter plekke huren? Ik vindt dit best een groot risico.. straks rij je een beetje schade en pakken ze je gelijk met allemaal onnodige kosten....... Ze zijn in die landen toch vaak uit op onschuldige toeristen *_*
Plaats reactie