China

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
Nanneke
Reisexpert
Contacteer:

Re: China

Bericht door Nanneke »

Ik ben met een groepsreis naar China geweest, maar herken de dingen die beschreven worden.
Point it is een handig boekje maar officieel niet toegestaan, omdat Taiwan als apart land wordt weergegeven. Hou daarmee rekening als je het boekje gebruikt.

De mensen zijn inderdaad erg vriendelijk en vinden het meestal leuk om je te helpen en met handen en voeten kom je een heel eind. En anders gewoon aanwijzen in een restaurant wat er op iemand anders zijn bord lekker uit ziet.

Mocht je in Peking een gids willen om een paar dagen mee op pad te gaan, dan hoor ik het graag. Ik had een hele goede die me ook heeft geholpen met visumproblemen.
Two Fishes
Vakantieganger

visum

Bericht door Two Fishes »

Weet iemand of de visum-eisen nog gaan veranderen?
Tegenwoordig moet je toch je gehele reisroute doorgeven?? (incl. overnachtingsplaatsen!)
Ik heb vernomen van verschillende reizigers dat dit ook redelijk goed gecontroleerd word.

Lijkt me een machtig mooi land, maar wil wel vrij zijn in het reizen. En dus niet alle nachten vooraf vastgelegd hebben!

Groetjes,
Two Fishes
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Re: visum

Bericht door LaosFan »

Two Fishes schreef:Weet iemand of de visum-eisen nog gaan veranderen?
Tegenwoordig moet je toch je gehele reisroute doorgeven?? (incl. overnachtingsplaatsen!)
Ik heb vernomen van verschillende reizigers dat dit ook redelijk goed gecontroleerd word.

Lijkt me een machtig mooi land, maar wil wel vrij zijn in het reizen. En dus niet alle nachten vooraf vastgelegd hebben!

Groetjes,
Two Fishes
Heb je al wat meer informatie hierover?
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
InekeKremers
Reiziger

Bericht door InekeKremers »

Hoi LaosFan,

Op de site van de visumdienst staat de volgende informatie:

De regels worden langzaamaan versoepeld, en zullen nog wel verder aangepast worden. Alle ontwikkelingen worden hier gemeld.

Single en double entry visa afgegeven met een geldigheid van maximaal 3 maanden (voor inreis), met een maximaal verblijf van 30 dagen per inreis. Multiple entry visa worden alleen afgegeven als er een originele Visa Notification van het gemeentebestuur in China bij de aanvraag is gevoegd, waarop staat dat het om een multiple entry visum gaat..

Visa voor Nederlanders worden alleen nog uitgegeven via kantoor Rotterdam door het consulaat in Den Haag. Voor in Nederland wonende buitenlanders (niet-EU) moet moet er een kopie van de verblijfsvergunning worden toegevoegd. De verblijfsvergunning moet nog minimaal 6 maanden geldig zijn bij aankomst in China.

Toeristenvisum: bij de aanvraag moet een vluchtschema worden overlegd. Op de bonnefooi reizen (backpacken) is dus weer mogelijk (maximaal 30 dagen, 60 dagen is lastig).

Hopelijk heb je hier iets aan!
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ineke: bedankt.

Backpacken is weer mogelijk is positief. Een probleem voor me kan zijn dat ik het niet in Nederland aan kan vragen omdat ik niet binnen 3 maanden in China ben. Als ik 3 weken door Europa trek en vervolgens binnen 2 maanden vanuit Turkije naar China reis moet het net kunnen maar wordt het krap. Een 60 dagen visum zou wel mijn voorkeur genieten.

Zou er echt moeilijk gedaan worden als je geen vluchtschema kunt overleggen?????

Als ik China binnen ga via Kirgizië of Kazachstan heb ik dus geen inkomende vlucht en ik ben ook niet van plan om het land weer uit te vliegen.... Vorige keer (2006) heb ik maar heel weinig opgeschreven bij de visum aanvraag en werd het meteen goedgekeurd. Een uitgaande vlucht had ik ook toen niet en volgens mijn heb ik alleen Beijing opgeschreven als plaats om te bezoeken (werden er een paar meer).
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
sjaantje
Reiziger

Bericht door sjaantje »

Ja ben ik ook benieuwd naar! Iemand kort geleden (na OS) in China geweest (overland) die weet of je
nu echt een onward ticket nodig hebt als je overland binnenkomt?
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Niemand?

Ik denk dat het 'onward ticket' helemaal geen probleem is maar dat is niet gebaseerd op feiten. De vorige keer (2006) had ik dat ook niet.

Iemand trouwens nog tips over de allergoedkoopste vliegopties naar China op dit moment? Liefst naar Beijing of Shanghai.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

wat heb je zelf al gevonden?
wil je een retour?
ik heb net snel lufthansa voor €430 gevonden
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

bolletjeom: Ik zoek een enkele reis.

Het mogen tickets zijn naar:

- Alle plaatsen in China (liefs Shanghai of Beijing)
- Mongolië
- Kazachstan
- Hong Kong
- Vietnam (Hanoi)

Ik heb zelf tot nu toe niks gevonden. LTU schijnt ook naar China te vliegen maar niet in april of mei voor zover ik kan zien. Via Bangkok naar Shanghai is misschien ook een optie. Bangkok kan voor 300 euro.

Ik heb pas een paar maatschappijen gezien die voor weinig geld naar China vliegen maar ik kan niet op de namen komen.

En nu ga ik een stedentrip maken naar het altijd mooie Eindhoven!
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Hier dan nog een vraag van me:

Ik ben binnen nu en een paar maanden ook weer in China. Ik weet nog niet precies hoe ik erheen ga reizen maar het kan heel goed zijn dat ik gewoon een vlucht neem.

Op de site van de visumdienst staat over het visum het volgende:

Visumkosten€ 35, € 52 (2 inreizen 3 maanden)

Daaronder staat weer: maximum geldigheid per verblijf: max. 30 dagen.

Ik wil dus een visum dat zeker een paar maanden geldig is. Dan moet ik dus kiezen voor de optie van 52 euro waarbij ik 2 inreizen heb in 3 maanden. Hoe zit dit dan precies? Heb ik dan 3 maanden in totaal? Bijvoorbeeld:

Ik ga China in op 1 mei en ik blijf daar tot 1 juni, daarna ga ik 1 maand naar Mongolië en keer ik weer terug naar China. Heb ik dan nog 2 maanden tijd in China of nog maar 1 maand (het totaal).

Wie weet het?
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

2 inreizen betekend een multiple entry visum. Dan mag je 2x het land inreizen binnen 3 maanden. Je kunt dacht ik maximaal 90 dagen in China verblijven. Dat had ik in ieder geval wel in 2007. Als je nu een visa van maximaal 30 dagen krijgt, dan moet je je visa verlengen. Dat kun je doen bij de PSB.

Nog even een tip. Je moet op je visa niet geen plaatsen in Tibet zetten, want dan wordt je visumaanvraag gelijk afgewezen.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

voor zover ik weet mag je 2 keer 30 dagen blijven.

wat betreft "gewoon" naar china gaan...ik neem aan dat je weet dat je ook een bewijs moet hebben dat je china gaat verlaten?! anders krijg je geen visum en/of mag je het vliegtuig niet in.

in 2005 hebben wij trouwens gewoon een visum voor 60 dagen kunnen krijgen maar ja, er is ondertussen zo vaak wat verandert met de visa van china dat dit ook niet echt iets zegt.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Dus 2 x 30 dagen zou kunnen? Maar 60 dagen achter elkaar misschien ook wel met een duurder visum?

Vorige keer ben ik over land binnen gekomen met de trein en had ik ook geen bewijs dat ik het land weer ging verlaten. Met vliegen is dat weer anders natuurlijk maar ik zou niet weten hoe ik dat aan kan tonen? Misschien met een simpele hotel reservering ergens?

Het betekend dus niks meer of minder dat 30 dagen de max. is maar dat je er tussendoor uit kunt en weer in mag? Dus bijvoorbeeld 15 dagen China, 10 dagen Mongolië en weer 15 dagen China? Begrijp ik het dan goed?

Ik heb voorheen ook vernomen dat 90 dagen mogelijk is maar het lijkt alsof 30 nu de max is.

Het is op diverse manieren te zien zoals ik het nu zie :)

Visa: })

Wat zou het toch fijn zijn als ze niet overal zo lastig doen met die visa.
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

LaosFan schreef:bolletjeom: Ik zoek een enkele reis.

Het mogen tickets zijn naar:

- Alle plaatsen in China (liefs Shanghai of Beijing)
- Mongolië
- Kazachstan
- Hong Kong
- Vietnam (Hanoi)

Ik heb zelf tot nu toe niks gevonden. LTU schijnt ook naar China te vliegen maar niet in april of mei voor zover ik kan zien. Via Bangkok naar Shanghai is misschien ook een optie. Bangkok kan voor 300 euro.

Ik heb pas een paar maatschappijen gezien die voor weinig geld naar China vliegen maar ik kan niet op de namen komen.

En nu ga ik een stedentrip maken naar het altijd mooie Eindhoven!
China heeft ook een budget airline. Volgens mij Spring Airlines. Je zou kunnen kijken of je van bangkok of KL goedkoop naar hong Kong of Guangzhou kunt komen. Hong Kong verwacht ik niet, maar Guangzhou zou een goed optie kunnen zijn. Het ligt niet zo ver Hong Kong vandaan en je stapt er zo op de trein naar groot aantal plekken.
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

LaosFan schreef:Dus 2 x 30 dagen zou kunnen? Maar 60 dagen achter elkaar misschien ook wel met een duurder visum?

Vorige keer ben ik over land binnen gekomen met de trein en had ik ook geen bewijs dat ik het land weer ging verlaten. Met vliegen is dat weer anders natuurlijk maar ik zou niet weten hoe ik dat aan kan tonen? Misschien met een simpele hotel reservering ergens?

Het betekend dus niks meer of minder dat 30 dagen de max. is maar dat je er tussendoor uit kunt en weer in mag? Dus bijvoorbeeld 15 dagen China, 10 dagen Mongolië en weer 15 dagen China? Begrijp ik het dan goed?

Ik heb voorheen ook vernomen dat 90 dagen mogelijk is maar het lijkt alsof 30 nu de max is.

Het is op diverse manieren te zien zoals ik het nu zie :)

Visa: })

Wat zou het toch fijn zijn als ze niet overal zo lastig doen met die visa.
Het land uit betkend een exit stempel en einde van het visum. Alleen als je een multiple entry visa hebt, dan kun je meerdere keren het land in. Maar alleen het maximaal aantal keer dat op het visa staat. Je visa is te verlengen in China. Je moet daarvoor naar de PSB (is de politie).
Plaats reactie