Thuiskom ritueel

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
bolletjeom
Reisexpert

Thuiskom ritueel

Bericht door bolletjeom »

Als ik thuis kom heb ik een soort van Ritueel kwam ik achter. Er zijn een paar dingen die ik in bepaalde volgorde doe voordat ik het gevoel heb van "thuis zijn"

Ten eerste begroet ik mijn vriend als die niet mee was. Dan kijk ik snel de post door (en wanneer de nood hoog is gaat de post mee naar het toilet). Dan gaat de tas open. Gaat alles eruit wat in de was kan inclusief alles dat ik aan heb en dan verdwijn ik onder de douche. Het is niet dat ik de reis van me af moet spoelen maar anders begin ik niet fris aan mijn "thuisperiode" ofziets...zo voelt dat tenminste....en dan loop ik naar de compu om dit forum te checken en mijn mail.

Vandaag ging het een beetje anders. Ik moest niet alleen mijn vriend een knuffel geven maar ook een overactief stuiterend oppashondje. Nog voordat ik kon douchen moest mijn vriend me iets vertellen...ohoooh :{
Lief oppashondje had de dag ervoor LETTERLIJK mijn laptop opgegeten!!!! 0_0
Er zit geen toets meer in het toetsenbord! Nu baal ik dus flink want de bejaarde compu waar ik nu achter zit kan ik de helft maar mee....en er staan belangrijke dingen op mijn laptop...en die is nu dood :'(
(voor de mensen die contact hebben met de eigenarese van dit hondje...ze is nog op vakantie en weet nog van niets...sssst, dus)

Maar goed
Hebben jullie ook een ritueel als je thuis komt. Doe je dingen standaard in een bepaalde volgorde?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
kohraya
Reisexpert

Re: Thuiskom ritueel

Bericht door kohraya »

De douche is standaard. En uitpakken + opruimen duurt bij mij 1 à 2 weken.
Maar de friet/biefstuk of friet/mosselen is een ritueel aan 't worden :9
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Dat van die laptop is wel balen, zeg!

Wat ik doe.... Jas en schoenen uit, backpack midden in de kamer. Laptop aan, en alle onbeantwoorde mail bekijken. Soms een kijkje nemen op een forum, kopje thee erbij.

Rugzak open, en kleren in de wasmachine. Dan blijft er nog zo'n hoopje met elektronica en toiletartikelen liggen, die eigenlijk net zo goed meteen opgeruimd zouden kunnen worden, maar meestal tot de volgende dag (of de dag erna) blijven liggen.

Wanneer ik terugkom uit Leeds zal ik strakker moeten plannen, het ziet eruit dat de dag nadat ik land op Schiphol ik vanuit Dusseldorf naar Indonesie vlieg. Om het nog ingewikkelder te maken: die dag rijden er geen treinen tussen Utrecht en Dusseldorf :'( Ik denk dat ik dus dat ik vrijdagmiddag aan kom in Utrecht, de was in de machine prop, mijn rugzak meteen weer inpak (hoeveel schoon ondergoed heb ik nog? :P ) en in de trein naar Heerlen spring. En dan maar hopen dat mijn ouders me naar het vliegveld willen brengen.

O ja, ik moet die dag ook nog mijn post doorkijken, evt rekeningen betalen, batterijen opladen (kan evt in Heerlen) en mijn belastingaangifte over 2008 doen die voor 1 april binnen moet zijn :?
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Een ritueel? Niet echt, als ik thuiskom plof ik meestal in m'n luie stoel en doe zo weinig mogelijk. En ik haal misschien de vuile was en souvenirs even uit m'n bagage, de rest blijft vaak nog weken, soms zelfs maanden rondslingeren :@

Dat van die laptop is wel bizar trouwens. Doet me denken aan een schooljuf op de basisschool, die twee enorme honden had rondlopen en standaard elke dag voor de klas even moest vertellen wat die beesten nu weer hadden uitgevreten...
Tommy
Reiziger

Bericht door Tommy »

Ons ritueel bestaat altijd uit, als eerste de kat van logeeradres halen, de koffers in de keuken dumpen, de bank een knuffel geven en een pizza bestellen.

De volgende dat wordt de koffer met veel gemier naar de slaapkamer boven gesjouwd en die wordt dan in de volgende maanden langzaam, item voor item uitgepakt. Is zelfs wel es voorgekomen dat het ding een vakantie een paar maanden later nog half ingepakt was.

@bolletjeom;
ik weet niet of ik nou een gigantische open deur aan het intrappen ben, of dat je hier niet van op de hoogte bent, maar je kan relatief gemakkelijk de gegevens van je laptop terugkrijgen (tenzij het monster de hardeschijf als een bakkie Frolic benaderd heeft, maar dan moet het echt een monster geweest zijn). Zou even wachten tot eventuele verzekeringskwesties afgerond zijn, maar je kan de hardeschijf er altijd wel uithalen en op iedere andere PC aansluiten. Zo kan je je foto's/documenten etc. gewoon terugkrijgen. Verder kan je je laptop in onderdelen verkopen (processor, cdromdrive, hardeschijf, voeding etc.). M'n vriendin wist dit niet en had al 1,5 jaar haar oude laptop (met alle foto's etc.) in de kast liggen. Hebben we nog zo'n 200 euro aan onderdelen voor gekregen.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Als ik bij mijn ouders thuiskom dan is het lekker de bagage dumpen en vaak even eten en mijn belevenissen vertellen, kom ik in mijn eigen kamer terug dan is het spullen dumpen en naar huis bellen.. vind het altijd leuk om nog even na te praten en mijn ouders vinden de verhalen leuk dus dat is makkelijk..

de vieze was gooi ik meestal een dag later in de was.. en de schone was blijft in de tas zitten totdat ik dat nodig heb voor gebruik.. soms kan dat dus wat langer duren. maar ja dat gebeurt ook als ik van mijn ouders weer terug ben in mijn kamer, nu staan er ook nog allemaal tassen en wat dozen klaar om uitgepakt te worden want ben gister weer in mijn eigen huisje gekomen!
Leodepeo
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door Leodepeo »

Ik pak zo snel mogelijk mijn spullen uit. Vooral kleding, want ik ken mezelf: anders blijft dit dagen (weken, maanden?) liggen stinken ergens :{ De overige spullen duren inderdaad wat langer voordat ze zijn opgeruimd.
Verder is mijn afwijking dat ik het fijn vind om weer boodschappen te doen bij de supermarkt, vooral als je uit een land komt waar alle groente en fruit schreeuwend duur is...
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Hangt een beetje van de reis af. Kort reisje is toch anders dan heel lang weggeweest zijn.....

Ik ken mezelf. Als ik bekaf uit een lange vlucht kom rollen, dan wil ik eerst douchen en even slapen. Na mijn lange reis uit Zuid Amerika heb ik ook gezegd: geen ontvangstcomittee op Schiphol graag. Zelf met trein en taxi naar huis. Douchen, wat eten, slapen, en 's avonds pas wat mensen ontvangen.

De rest lijkt aardig op wat Jenny omschrijft. Dit dus:
Wat ik doe.... Jas en schoenen uit, backpack midden in de kamer. Laptop aan, en alle onbeantwoorde mail bekijken. Soms een kijkje nemen op een forum, kopje thee erbij.

Rugzak open, en kleren in de wasmachine. Dan blijft er nog zo'n hoopje met elektronica en toiletartikelen liggen, die eigenlijk net zo goed meteen opgeruimd zouden kunnen worden, maar meestal tot de volgende dag (of de dag erna) blijven liggen.
Voordat ik ff ga slapen trek ik ook die hele backpack uit elkaar en verspreid dat over de woonkamer. Alleen zet ik dan meestal de wasmachine nog niet gelijk aan geloof ik. Die hoor ik namelijk liever niet tijdens tukkie :-). Mijn computer gaat ook ff aan. Alleen dan geen thee erbij , en ik kijkt op niet gelijk op fora :-).
bolletjeom
Reisexpert

@tommy
de schade valt mee. ik heb er nu een los toetsenbord aan gekoppeld en nu doet ie het weer. Hoef dus alleen het toetsenbord te laten repareren.

Vroeger liet ik mijn spullen ook lang slingeren en daar stoorde ik me dan ook nog eens aan. dus ooit maar besloten mijn leven te beteren en dat niet meer te doen. Ik heb een grote plastic bak waar alle spullen in gaan die ik alleen met reizen nodig heb. Ik trek dus vaak de hele tas leeg door de hele woonkamer. en dan krijg je 2 stapels. in de reiskist of in de wasmachine. en dan heb je de boel binnen no-time opgeruimd. En met inpakken hoef ik ook nooit te zoeken want alles zit in 1 kist.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Waardeloos van die laptop trouwens! Als het alleen het toetsenbord is, kun je hier prima een nieuwe bestellen:
powerbrixx.com

Ik heb dat voor iemand met een Dell laptop gedaan. Dell zelf vraagt 225 Euro ofzo voor opsturen en vervangen.....

ps. Lekkere hond zeg. Die hond op avatar is wat beter opgevoed. Nooit verder gekomen dan een paar slippers :-)
Laatst gewijzigd door El Niño op 02 mar 2009 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Of deze als je het niet ziet zitten om het zelf te doen (het is op zich niet zo moeilijk; je haalt hem er "van boven" uit):
http://www.replacedirect.com/?gclid=CMq ... 3godeTZvpw

Maar dat Dell toetsenbord hadden ze niet op voorraad.....

Maar let dus op: iha is het heel moeilijk om aan het onderdeel te komen. Enorme geldklopperij die kapotte laptop toetsenborden! Maar op die Amerikaanse site was ik dus voor ruim 30 Euro klaar incl. verzenden.
bolletjeom
Reisexpert

normaal gesproken is die hond ook heel lief en schattig
Jeroen zegt dat het mijn eigen schuld is omdat ik eet boven mijn laptop dus de hond alleen maar kruimeltjes aan het zoeken was...hahaha
IMG_0432.JPG
IMG_0432.JPG (30.9 KiB) 600 keer bekeken
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ik gok dat dit het nieuwe hondje van Merel is :-)
bolletjeom
Reisexpert

:Y maareh....shhht...die weet nog van niks en komt vanavond terug uit Barcelona.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ik zeg niks, maar als ze op dit onderwerp klikt herkent ze haar eigen hondje toch wel denk ik :-). He, volg je wel die gouden tips van ome Erik op? Ik heb er behoorlijk naar moeten zoeken destijds.......
Plaats reactie