In juni ga ik met m'n nichtje drie weken backpacken op de griekse eilanden. We nemen alvast een lichtgewicht tent, dito slaapzak en matje mee. We gaan veerboten nemen en blijven elke keer 3 à 4 dagen op een eiland. We verblijven telkens op een camping. Ik heb net een nieuwe rugzak gekocht van Jack Wolfskin, 55 liter, een vrouwenmodel... wat een verbetering tegenover m'n vorige unisex... ! Nu, het gewicht van mijn rugzak... Wat is haalbaar ? Ik heb jammer genoeg niet zo'n al te beste rug dus tips kan ik zeker gebruiken... Ik zou sowieso onder de 15 kilo willen zitten maar liever minder. 10 - 12 kilo, is dat erg weinig ? Ik wil gerust inboeten aan de hoeveelheid kleding, dan neem ik wel Dash mee...

Kunnen jullie me vertellen wat minimum toch moet mee genomen worden aan kleding, maar ook keukengerei, wasgerei ? Hebben jullie interessante, handige of plaatsbesparende tips... ? Welke belangrijke dingen mag ik niet vergeten ?
Zoals jullie horen, ik ben een absoluut groentje maar kijk vol verwachting uit naar reacties want... Man ik heb er al zin in !

Bedankt alvast !
Marjan