voor en nadelen van thuiskomen

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

(Behalve sommige duikspullen )
tja. als er geen vraag naar een product is gaat de prijs ook naar beneden 8) Wie wil er nu duiken in Engeland?!?! :shock: Brrrrrr :twisted:
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

bolletjeom schreef:
(Behalve sommige duikspullen )
tja. als er geen vraag naar een product is gaat de prijs ook naar beneden 8) Wie wil er nu duiken in Engeland?!?! :shock: Brrrrrr :twisted:
Tsssss..... Droogpakken zijn goedkoper hier. Kwestie van meer vraag... :D

Maareh:

http://www.facebook.com/album.php?aid=2 ... 1345295125
http://www.facebook.com/album.php?aid=2 ... 1345295125
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

welkom thuis rudi,

wat een blablabla stuk maar leuk om even te lezen zo naar het werk

gr ron
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Maaike T

Bericht door Maaike T »

Heb net het laatste verhaal gelezen op je site. Heerlijk weer om te lezen. Jammer dat er nu niet meer verhalen uit Ec. komen. Dus moeten we er zelf maar naar toe. Wat een straf! :wink:

Tja het is hier in Ned. wel even naar adem happen (zonder hoogteziekte).
- altijd zeuren
- altijd haast
- spontaan ergens op visitie gaan kan bijna niet meer (eerst agenda's trekken
- zonodig voor iedereen bereikbaar moeten zijn
- en nog veeeeeeeeeeeeel meer

Gelukkig nog maar 4 weekjes, dan zitten we ook in Ecuador.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Jenny schreef:Was je nog van plan om in Leeds/Manchester langs te komen? Ik ben te druk met werk om je bezig te houden, maar je mag best je matje neerleggen....
He bolletje en Jenny: hebben jullie ook email....kom overal prive berichten tegen in die topics :-)
bolletjeom
Reisexpert

jahoor politiemannetje Erik, We hebben ook Mail
en die gebruiken we ook...voor de priveroddels enzo :twisted:
Eh, Jenny...geen leeds voor mij komende tijd...zie privemail waarom :wink:

Maaike

ik heb nog even op het planningsbord gekeken op kantoor in Quito maar er stond nog geen reisbegeleider bij. Ben benieuwd wie jullie krijgen.

Er komen nog 2 verhalen maar heb ruzie met mijn pc dus mag niets online zetten.

Voorlopig ivm familieomstandigheden geen reisjes voor mij. ook solliciteren naar reisbegeleider staat even in de koelkast.
Heb wel al een baan!!!!
jaja, ben nog geen week thuis maar heb al werk!
alles komt altijd op zijn pootjes terecht!

Nog even mopperen op Nederland
Wilde me inschrijven bij het CWI
Heel naief pakte ik de telefoon om een afspraak te maken. Maar nee, ik moest me eerst Online aanmelden (gelukkig heb ik internet). Dus ik ga ervoor zitten maar kom er achter dat ik een DIGid nodig heb. potver! wat is dat nu weer???
Afijn, ik aanvragen...blijkt dat die er 5 dagen over gaat doen! Daarna kan ik pas verder met me aanmelden bij het CWI en dan moet ik nog 2 dagen wachten EN DAN...mag ik bellen om een afspraak te maken

Overgereguleerd = 7 dagen moeten wachten om te vragen of je alsjeblieft werk mag gaan zoeken
zucht
Maaike T

Bericht door Maaike T »

"Voorlopig ivm familieomstandigheden geen reisjes voor mij. ook solliciteren naar reisbegeleider staat even in de koelkast."
Hopelijk geen slecht nieuws?!

"Heb wel al een baan!!!! jaja, ben nog geen week thuis maar heb al werk! alles komt altijd op zijn pootjes terecht!"
Gefeliciteerd! Als wat?

We zien wel wie we als begeleidster krijgen. Ik laat het je beslist weten!
bolletjeom
Reisexpert

nieuws is in iedergeval niet positief. nu nog afwachten hoe slecht het is

baantje is niet spannend maar ik kan vrij krijgen om famlid. te begeleiden naar ziekenhuizen etc. ik word receptioniste...for the time being

heb in iedergeval snel weer geld! 8)
Maaike T

Bericht door Maaike T »

Nou sterkte dan maar.

En geld is handig om weer verder te kunnen.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Erik schreef:He bolletje en Jenny: hebben jullie ook email....kom overal prive berichten tegen in die topics :-)
Nog een nadeel van Nederland.... Altijd en overal regeltjes :twisted:
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Sterkte ermee bolletjeom!
Asrin

De kansen en de gevolgen

Bericht door Asrin »

Ik ben in juni 2007 naar Australie vertrokken voor drie maanden (met tussenvlucht: Thailand). Eerst met mijn toeristen visa. Het is een besluit, waar een gemiddelde Nederlander paar keer over nadenkt voordat die de plan in werking zet.

Ik moet zeggen dat het me erg beviel, weg van huis. Andere mensen ontmoeten en meer van de wereld zien. Ik heb het verlengt met een jaar work&holiday visa.

Nu ik terug ben is niks meer wat ik dacht te zijn.

zijn er mensen die hun ervaring over terugkomst naar "huis" willen delen.
Want ik heb nog al moeite met mijn 're-intergratie' in het normale Nederlandse leven. De kansen die ik heb laten liggen omdat ik verder wilde reizen. Op vlak van geld, liefde en etc.

Ik hoor graag van jullie.

Gr
bolletjeom
Reisexpert

Re: voor en nadelen van thuiskomen

Dag Asrin

je bent niet de enige die moeite heeft om weer te wennen aan Nederland na lang weg geweest te zijn. Waar loop jij het meeste tegen op?

Gemiste kansen?!?! Tja, ik heb dat zelf niet zo ervaren.
Je zegt op het vlak van geld. je doelt misschien op andere leeftijdgenoten die een leuk salaris hebben. Als jij 80 bent kan je de reis naar Australie nog herinneren maar niet meer je salarisstrookje van volgende maand 8-)
Qua werlervaring in nederland heb je misschien een achterstand van ruim een jaar oop leeftijdgenoten maar op je CV staat nu een ervaring die een toekomstige werkgever wel inzicht geeft in je zelfstandigheid

tja, kansen in de liefde die je hebt laten lopen kan ik natuurlijk niet over oordelen..haha. Maar wie gaat er nu niet binnenkort vallen voor een avonturier als jij??? ;)
bolletjeom
Reisexpert

Re: voor en nadelen van thuiskomen

zo, ben weer een dag thuis
wat ik zoooo vreemd vind is dat het to na 21.00 licht is!!! Wilde gister om 21.00 naar bed (omdat mijn lichaam het 1.00 's nachts vond) en toen was het gewoon nog niet donker! Heel gek.
ben vandaag bijna vergeten te eten want het was immers toch nog licht?!?!

En wat is het stil in Nederland!! lag vanochtend in mijn bed en kon gewoon de individuele auto geluiden onderscheiden in plaats van 100 toeterende autos tegelijk zoals de laatste dagen in Phnom Penh.
De supermarkt was ook weer belachelijk goed gevuld! maar ik heb weer lekkere oude kaas en kwark in huis :)

Maar toen ik vanochtend haastend mijn sleutels en mijn schoudertas zocht om in de auto te springen en in de file te gaan staan....toen dacht ik...nog geen 48 uur geleden zat ik relaxed een boek te lezen in Cambodja...pff. die overgang is toch wel groot en snel allemaal
Plaats reactie