ik ben nu dus....eehmm....al zeker....7 uur in Nederland en er is me al het 1 en ander opgevallen 8)
punt 1:
ik kan niet slapehhhhh

dus hier punt 2 tot en met veel 8)
de pluspunten:
-mijn vriend weer zien
-oude kaas, oude kaas, oude kaas!!!!!
-het is lekker weer!
-het is 's avonds lekker lang licht!
-ik kan hier zonder probleem 's avonds over straat (ook in het donker)
-je mag het wc papier doortrekken
-je kan het water uit de kraan drinken
-het water van de douche is gegarandeerd warm
-een volle keldingkast. Eindelijk iets anders dan die 3 t-shirts die ik mee had!
-je kunt in je blootje door het huis wandelen
-je kunt in je blootje in bed liggen zonder dood te vriezen of te worden op gegeten door muggen.
-ik kan weer "gratis" internetten
-geen auto-alarms en blaffende honden terwijl je probeert(!) te slapen.
de (minofmeer) nadelen van Nederland:
-er lijkt echt helemaal niets veranderd.
-de platheid als je vanaf schiphol rijdt is behoorlijk indrukwekkend.
-het is hier nacht terwijl mijn lichaam vraagt om de lunch.
-De jongeren die hier 's nachts onder je raam staan te ouwehoeren zijn te verstaan.
-fietsen die piepen!
OK, nu komt er een frustratie...dus als je die niet wilt lezen moet je nu stoppen!!! :twisted:
ik was nog niet in Nederland of de Nederlanders kwamen me alweer de strot uit. Serieus! mijn zin om naar Nederland te gaan verging me al in het vliegtuig.
Wat is er toch aan de hand met de (stereotype) Nederlander dat hij altijd iets te zeiken heeft en ook nog eens niet het fatsoen heeft om zijn medemens te respecteren.
Waarom moet ongenoegen precies hardgenoeg geuit worden zodat de persoon over wie het gaat het kan horen en alle andere mensen ook??
Wat is er zo leuk aan om iemand op die manier te vernederen?
En denken die zeurende schreeuwlijks nu echt dat de mensen om ze heen het roerend met hen eens zijn of op zijn minst waardering hebben voor hun lef?
In het vliegtuig zat een krijsende baby. Nu heb ik ook een hekel aan krijsende baby's maar ergens in mijn leven is het me opgevallen dat baby's nog heel veel moeten leren, overal bang voor zijn en nog niet voor reden vatbaar zijn.
Maar achter mij zat een stel dat ging mopperen. Precies hard genoeg zodat de ouders het konden horen. En alle omliggende rijen ook.
"Gaat dat kutkind nou de hele weg zitten krijzen?"
"kinderen moeten gewoon blijven waar ze horen! Thuis!"
"en zo te zien is dat thuis van dat kind ook niet nederland! (nederlanders van marokaanse afkomst)
.....de ouders zijn druk aan het sussen, zingen en fopspenen aan het produceren maar de baby is gewoon bang ofzo.
Na een tijdje houdt de baby op met huilen.
"zo, dat werd tijd ik werd gek van dat gekrijs! mensen die zonodig kinderen willen moeten anderen daar niet mee lastig vallen"
en dan schaam ik me zo voor mijn medelander!
ik had me graag omgedraaid om te zeggen dat ik ook liever niet lastig gevallen wordt door mensen die geen kinderwens hebben.....maar ik vond ze mijn energie niet waard.
en wat ik jammer vond....ik had zin om naar Nederland te gaan, tot ik dit hoorde. Nu is niet iedere Nederlander een zeiker maar het is wel een beetje onze volkssport. Dat was me na terugkomst van vorige reizen ook al opgevallen.
Maar wat mij het meeste stoort is dat het blijkbaar geaccepteerd word als iemand een wildvreemde beledigd, gewoon voor de lol.
Ik heb het al eerder gezien. klagen over de cassiere terwijl je bijna aan de beurt bent. Grapjes maken over de kleding van de persoon die voor je in de rij staat, Opmerkingen maken over de geur van iemand in de bus.
Ik vind het zo genant!