voor en nadelen van thuiskomen

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
bolletjeom
Reisexpert

voor en nadelen van thuiskomen

Bericht door bolletjeom »

hallo allemaal

ik ben nu dus....eehmm....al zeker....7 uur in Nederland en er is me al het 1 en ander opgevallen 8)

punt 1:
ik kan niet slapehhhhh :?

dus hier punt 2 tot en met veel 8)
de pluspunten:
-mijn vriend weer zien
-oude kaas, oude kaas, oude kaas!!!!!
-het is lekker weer!
-het is 's avonds lekker lang licht!
-ik kan hier zonder probleem 's avonds over straat (ook in het donker)
-je mag het wc papier doortrekken
-je kan het water uit de kraan drinken
-het water van de douche is gegarandeerd warm
-een volle keldingkast. Eindelijk iets anders dan die 3 t-shirts die ik mee had!
-je kunt in je blootje door het huis wandelen
-je kunt in je blootje in bed liggen zonder dood te vriezen of te worden op gegeten door muggen.
-ik kan weer "gratis" internetten
-geen auto-alarms en blaffende honden terwijl je probeert(!) te slapen.

de (minofmeer) nadelen van Nederland:
-er lijkt echt helemaal niets veranderd.
-de platheid als je vanaf schiphol rijdt is behoorlijk indrukwekkend.
-het is hier nacht terwijl mijn lichaam vraagt om de lunch.
-De jongeren die hier 's nachts onder je raam staan te ouwehoeren zijn te verstaan.
-fietsen die piepen!

OK, nu komt er een frustratie...dus als je die niet wilt lezen moet je nu stoppen!!! :twisted:

ik was nog niet in Nederland of de Nederlanders kwamen me alweer de strot uit. Serieus! mijn zin om naar Nederland te gaan verging me al in het vliegtuig.
Wat is er toch aan de hand met de (stereotype) Nederlander dat hij altijd iets te zeiken heeft en ook nog eens niet het fatsoen heeft om zijn medemens te respecteren.
Waarom moet ongenoegen precies hardgenoeg geuit worden zodat de persoon over wie het gaat het kan horen en alle andere mensen ook??
Wat is er zo leuk aan om iemand op die manier te vernederen?
En denken die zeurende schreeuwlijks nu echt dat de mensen om ze heen het roerend met hen eens zijn of op zijn minst waardering hebben voor hun lef?

In het vliegtuig zat een krijsende baby. Nu heb ik ook een hekel aan krijsende baby's maar ergens in mijn leven is het me opgevallen dat baby's nog heel veel moeten leren, overal bang voor zijn en nog niet voor reden vatbaar zijn.
Maar achter mij zat een stel dat ging mopperen. Precies hard genoeg zodat de ouders het konden horen. En alle omliggende rijen ook.
"Gaat dat kutkind nou de hele weg zitten krijzen?"
"kinderen moeten gewoon blijven waar ze horen! Thuis!"
"en zo te zien is dat thuis van dat kind ook niet nederland! (nederlanders van marokaanse afkomst)
.....de ouders zijn druk aan het sussen, zingen en fopspenen aan het produceren maar de baby is gewoon bang ofzo.
Na een tijdje houdt de baby op met huilen.
"zo, dat werd tijd ik werd gek van dat gekrijs! mensen die zonodig kinderen willen moeten anderen daar niet mee lastig vallen"

en dan schaam ik me zo voor mijn medelander!
ik had me graag omgedraaid om te zeggen dat ik ook liever niet lastig gevallen wordt door mensen die geen kinderwens hebben.....maar ik vond ze mijn energie niet waard.

en wat ik jammer vond....ik had zin om naar Nederland te gaan, tot ik dit hoorde. Nu is niet iedere Nederlander een zeiker maar het is wel een beetje onze volkssport. Dat was me na terugkomst van vorige reizen ook al opgevallen.
Maar wat mij het meeste stoort is dat het blijkbaar geaccepteerd word als iemand een wildvreemde beledigd, gewoon voor de lol.

Ik heb het al eerder gezien. klagen over de cassiere terwijl je bijna aan de beurt bent. Grapjes maken over de kleding van de persoon die voor je in de rij staat, Opmerkingen maken over de geur van iemand in de bus.
Ik vind het zo genant!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Hoi Rudi,

Welkom thuis! :D , Blijf je nu echt thuis of heb je toch wel weer lang weg plannen?

Dat Nederlandser behoorlijke zeikers zijn daar ben ik het wel mee eens. Helemaal als het om het weer gaat. Vooral mijn collega's eerst mekkeren ze allemaal dat het te koud is maar nu is het allemaal weer te warm "ik ben zo moe, het is te warm om te slapen" en knallen ze de airco echt net zo koud als ze eerst liepen te klagen dat het te koud was.

Onbeschoft dat weet ik niet. Ik spreek bijvoorbeeld geen Hindu ofzo maar ik hoorde wel van reizigers die dit wel spreken dat er behoorlijk lompe dingen over buitenlanders gezegd worden waar we bij stonden. Plus al dat gestaar en gelieg is ook erg onbeschoft. In spaans sprekende landen werd er ook uitgebreid aan ons in de bus verteld waarom "indianen" (maya etc) zo vies, arm enzo waren terwijl die toch ook echt in de bus zitten en dit kunnen verstaan. Vuilnis gaat ook zo hop het raam uit.
Muziek de knetterhard staat zonder rekening met iemand te houden etc..

Ik geloof dus niet echt dat Nederlanders onbeschofter zijn dan mensen uit veel andere landen.

Ik zat ook ff te denken waar dan de meest onbeschofte mensen wonen. Dat is duidelijk India. De minst onbeschofte zijn dan Laos, Nicaragua en Indonesie.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Welkom thuis, Rudi!

Maareh, ben je nu niet zelf ook een beetje aan het zeiken? :twisted:
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

juist Jenny! :wink: Was die knipoog in mijn tekst niet duidelijk?

Tikva. Ben het wel met je eens dat het niet helpt dat we het hier kunnen verstaan en natuurlijk gebeurt het in andere landen ook.
Maar ik heb toch echt het idee dat dit soort uitlatingen gewoon niet netjes waren, pakweg 20 jaar geleden. Maar het kan ook zijn dat ik het voor mijn reizen idd gewoon niet zag.

India....1 van de weinige landen die niet op mijn wensenlijstje staat...hoe zou dat toch komen :?:

Wat betreft mijn toekomst plannen...
Ik moet werk gaan zoeken en daar heb ik een hekel aan! niet het werken maar het zoek deel. brieven schrijven, op gesprek komen enzo.
Wat vooral balen is dat er zat werk voor me in Ecuador ligt maar dat hoorde ik natuurlijk pas 2 dagen voor vetrek :?

Ga wel proberen ook als reisbegeleider aan de slag te gaan om oa de reiskriebel te onderdrukken. als iemand nog een leuke baan weet. (of een niet zo leuke)
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Welkom thuis Rudi! Je hebt je alweer snel aangepast, want in no-time staat er een aardig zeikverhaal op het forum haha! Baby's in vliegtuigen is echt verschrikkelijk.....en eigenlijk vind ik ook dat die het vliegtuig nog effe niet in moeten, tenzij echt noodzakelijk (dus niet weekendje NY op en neer en dan halve vliegtuigen van hun nachtrust beroven)....

Ik vind Nederlanders niet asociaal. Wel een beetje zeikerig inderdaad. Als iets goed is hoor je altijd nog wel ergers een "ja, maar". Ik zou ook niet graag reisbegeleider zijn van een NL groep. Er is er altijd wel eentje die steeds een andere kamer wil, steeds het gevoel heeft dat hij/zij de slechtste kamer getroffen heeft etc :-). Wat weer wel positief is is dat NL bovengemiddeld veel humor hebben. Nog niet opgevallen sinds je terug bent :-)?

De meest asociale mensen op deze aardkloot zijn idd absoluut Indiers! Ooit een paar dagen geweest voor werk, en is toen gelijk afgevallen als potentiele reisbestemming....
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik wil absoluut wel nog een keer naar India. Alleen heb ik nog geen concrete plannen. Eerst mijn tijd in Engeland maar eens volmaken, dan een paar weken Nederland, vakantie naar Z-Afrika en Mozambique, paar weken Nederland en met kerst naar Marokko. :D

Nieuw werk zoeken is vreselijk, mijn huidige contract loop tot 1-1-2009 dus ik moet er binnenkort mogelijk ook weer een geloven. Geen idee wat en waar....

Dronken Engelsen zijn overigens erger dan dronken Nederlanders, wat dat betreft kan ik de Nederlanders wel aan. Engelsen zijn ook hypocrieter, met een klagende Nederlander weet je tenminste waar je aan toe bent :P Het leven met de agenda in de hand is ook vreselijk, maar ergens zie ik het momenteel als een voordeel: ik heb al allemaal leuke afspraken voor als ik terug kom, dus dat zwarte gat zal zit keer wel meevallen. :D
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Als je nou echt naar India wilt, maak dan een soort "anti-stalk" plan :-).
- vermijd steden zoveel mogelijk, daar word je echt gek...
- als je ergens in een hotelkamer terecht komt, hang dan gelijk het bordje "please do not disturb" aan de deur (anders staan ze gelijk op je deur te kloppen), trek de stekker uit de telefoon (die wordt vooral gebruikt om je om een uur of 7 's morgens wakker te bellen met allerlei onzinnige vragen), en voer alle anti-stalk maatregelen die je te binnen schieten gelijk uit. Waar gestalked kan worden, gebeurt het ook. Je kunt erop wachten :-)
Laatst gewijzigd door El Niño op 02 aug 2008 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Bangladesh schijnt erger te zijn dan India, en dat heb ik ook 3 weken volgehouden. Al moet ik er wel bij vermelden dat Bangladesh een van de weinige landen is, waar ik niet zo snel nogmaals in mijn eentje rond zou reizen. Veel te intensief!
bolletjeom
Reisexpert

Jenny, marokko???? :shock: jij ook al?
Als het goed is gaan wij in November. Maar eerst even kijken of ik met eventueel werk in de knoop kom.
Enneh, zuidafrika en mozambique, gaaf!! wil ook weer.

Erik...heb jij reisplannen?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Was je nog van plan om in Leeds/Manchester langs te komen? Ik ben te druk met werk om je bezig te houden, maar je mag best je matje neerleggen....
bolletjeom
Reisexpert

leeds...ja.eventueel laatste week aug of eerste sept. zit jij er dan nog?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik kom 6 sept terug naar NL.
bolletjeom
Reisexpert

Jenny, ik laat je het weten als ik meer weet

Meer voordelen van in Nederland zijn.
- niet de enige zijn op een fiets.
- nergens de enige zijn...hahaha. het was druk in de winkelstraat terwijl J. zei dat het juist zo lekker rustig was.
- och, och,och wat is het eten toch lekker. heb andyviestampot op met spekje en een bal gehakt en heerlijke mosterd. Tapenade op oerbrood. vlaamsefrieten met echte mayo, borrelnootjes.....en vanaf morgen weer gewoon gezond doen met veel groente :wink:
- niet zoveel muggen
- tijdschriften lezen
- de HEMA haha
- sommige dingen zijn hier loeiduur maar door stevige competitie zijn er ook heel wat dingen hier een stuk goedkoper dan in het buitenland waar datzelfde product nog het toppunt van luxe is.
-wat is iedereen toch een heer in het verkeer!!! men blijft gewoon op zijn baan rijden en gewoon maar met 2 man breed als er 2 rijstroken zijn, geen getoeter, geen van-de-weg-afdus-praktijken....heerlijk

en nog wat nadelen:
-veels te veel geluidsindrukken. Je verstaat iedereen! ik vind gepraat op de radio nu ook heel storend, kan niet tegelijkertijd een gesprek hebben...zal wel weer wennen.
-waar parkeer je die fiets?
- hoeveel parkeerdrempels passen er in een straat van 100 meter??? :shock:
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

bolletjeom schreef:- sommige dingen zijn hier loeiduur maar door stevige competitie zijn er ook heel wat dingen hier een stuk goedkoper dan in het buitenland waar datzelfde product nog het toppunt van luxe is.
Volgens mij is alles goedkoper in Nederland dan in Engeland :(

(Behalve sommige duikspullen :D )
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Jenny schreef:
bolletjeom schreef:- sommige dingen zijn hier loeiduur maar door stevige competitie zijn er ook heel wat dingen hier een stuk goedkoper dan in het buitenland waar datzelfde product nog het toppunt van luxe is.
Volgens mij is alles goedkoper in Nederland dan in Engeland :( Maar daar staat tegenover dat ik hier een hoger salaris heb....

(Behalve sommige duikspullen :D )
Plaats reactie