Verkeerde backpack

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Marten
Vakantieganger

Verkeerde backpack

Bericht door Marten »

Hey,

Ik heb vandaag een rugzak bij de wit aangeschaft. Kom ik thuis blijkt het een vrouwenmodel te zijn |:( . Misschien was ik te naief om op de medewerkster daar te vertrouwen :( Dat wordt dus weer een ritje naar Schijndel. Ik neem aan dat ik hem moet ruilen aangezien ik op internet heb gelezen dat vrouwenmodellen qua draagcomfort voor mannen niet zo geschikt zijn. Ik heb hem overigens wel gepast en hij zat goed, maar dat zegt opzich niks natuurlijk. Wat moet ik doen? :O
bolletjeom
Reisexpert

Re: Verkeerde backpack

Bericht door bolletjeom »

voor een kleine man kan een vrouwenrugzak soms wel goed zitten.
Ik weet niet hoe groot je bent?

aan de andere kant...als je hem goed vind zitten maakt het niet veel uit. Het zijn vooral de schouderbanden die iets eerder naar de zijkant terug lopen om borsten te ontzien. dat zit onder de oksel soms wat minder prettig.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Marten
Vakantieganger

Bericht door Marten »

bolletjeom schreef:voor een kleine man kan een vrouwenrugzak soms wel goed zitten.
Ik weet niet hoe groot je bent?

aan de andere kant...als je hem goed vind zitten maakt het niet veel uit. Het zijn vooral de schouderbanden die iets eerder naar de zijkant terug lopen om borsten te ontzien. dat zit onder de oksel soms wat minder prettig.
Ik ben vrij lang, 1.91. Ik denk dat ik gewoon even terug ga en een andere uit ga zoeken. Het is overigens een low-alpine.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Haha. Sorry hoor, maar dit klinkt wel heel suf ;) .
En waarom kies je dan ook een rugzak met een "vrouwenvolume" :? .
Ik ben kleiner dan jij maar heb een Low Alpine 75+20........
Marten
Vakantieganger

Bericht door Marten »

ErikB schreef:Haha. Sorry hoor, maar dit klinkt wel heel suf ;) .
En waarom kies je dan ook een rugzak met een "vrouwenvolume" :? .
Ik ben kleiner dan jij maar heb een Low Alpine 75+20........
Omdat ik sowieso niet meer dan 65 liter nodig heb. Maar ik ben inderdaad een beetje suf bezig geweest, had beter op moeten letten. Maargoed, ik ga gewoon even terug en zoek een andere uit. Waarom heb je eigenlijk zo'n grote?:o Ik ga 2 maanden naar india en denk dat ik aan 65 liter wel genoeg heb. Maar vind het trouwens ook wel vreemd, ik vroeg aan die vrouw of ze een rugtas kon aanraden en dan neem je toch aan dat ze een mannenmodel voor je pakt :P
Marten
Vakantieganger

Bericht door Marten »

Heeft iemand ervaring met Eagle Creek en dan met name de truist 65L? Ik vond deze namelijk ook erg comfortabel zitten :)
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Ligt er ook een beetje aan hoe je gebouwd bent. Heb namelijk een tijdje met een vrouwen rugzak gelopen (omdat ik hem voor een dame moest dragen) en die dingen zitten best goed moet ik zeggen. Ben namelijk ook 1,90 m lang maar wel slankt gebouwd. Dus de rugzak zat dan ook goed. :)
bolletjeom
Reisexpert

65 liter is meer dan genoeg. Wij hebben ook niet groter bij ons.
Je kunt natuurlijk terug om te ruilen.....maar waarom?!?!?
Alleen omdat het ding de naam heeft een vrouwen model te zijn? Want als ie goed zit/zat....dan kan je deze toch gewoon houden.
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

De rugzak van mijn vrouw zit lekkerder dan die van mij.
Ik heb dan ook erg vrouwelijke vormen. Maar waar het om gaat, is dat hij goed zit. Verder maakt het toch niets uit.
Tenzij er 'Lady' op je backpack staat ... *_*
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

kohraya schreef:Tenzij er 'Lady' op je backpack staat ... *_*
Dan naai je er toch een vlaggetje overheen? Ik zie het probleem niet...

Waarom zijn de grote rugzakken ineens zo hip? De mijne is inmiddels 10 jaar oud, valt nog niet uit elkaar (wat me verbaasd), en is 'slechts' 55 liter. En ik heb zeer zelden het idee gehad dat dit te weinig zou zijn!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ach, als je alleen naar warme oorden gaat, dan heb je idd niet zo'n grote nodig. Maar bij mij zat er bv de hele reis een skijack onderin. En die had ik echt wel nodig hoor! In Ushuaia is het koud, boven de 5000 meter is het koud....
Neemt niet weg dat ik een wat grotere sowieso prettig vind. Minder geprop, en als ik eens op een hete plek was, dan pasten mijn bergschoenen + dikke fleece er ook nog bij.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Hmmm, ik geef toe, die winterjas heeft wel eens los in de flightback gezeten omdat het niet pastte.

Ik ben met 12 kilo bagage naar Engeland gekomen, en ik moet zeggen dat ik er spijt van het dat ik niet meer kleren heb meegenomen. Ik moet veel te vaak wassen!
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Haha. Waarom doe je dat ook? Zit dat in je backpackersgenen ofzo :-). Ik had in Ierland uiteindelijk erg veel spullen bij me. Maar ik heb halverwege dan ook een auto opgehaald uit Nederland (vliegtuig naar NL, met de boot weer naar Ierland). Geen problemen om dat spul terug te krijgen ;) . Volgens mij hoort dit eigenlijk in het onderwerp "wanneer woon je ergens".
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik had TOTAAL geen zin om te pakken.... Dus ik heb een paar uur voor vertrek wat random kleren in een tas gegooid, met de gedachte dat ik luxe toch niet nodig zou hebben. Nu is dat op zich waar, maar op dit moment leef ik wel heel primitief!

De verwarming is thuis kapot, dus met mijn dikke fleece ben ik wederom heel blij. Ik heb dat ding vorig jaar in Schotland gekocht, en ik denk dat het sindsdien mijn meest gedragen kledingstuk is....
bolletjeom
Reisexpert

ik heb mijn redelijk dikke jas ingruild voor een dun fleecvest, een super dunne windstopper en een dunne outdoorjas die ook als regenjas fungeert. Die nemen samen evenveel ruimte in als die jas EN dan heb je ook nog een fleece.
Mijn bergschoenen zitten altijd in mijn ondervak. Gek genoeg heb ik eigenlijk nooit het probleem dat de warme kleding er niet inpast.

behalve dan voor volgende week..haha ( 4 dagen Polen)
Handbagage only en temperaturen 's nachts van -18 !! (gelukkig is de voorspelling voor later beter)
Dan moet er in zo'n klein trolley ding dus ook nog een tas die als dagrugzak kan fungeren en de camera+grote lens, kleine toilettas, sokken, ondergoed, 1 trui, 1 broek, een pyjama en 3 t-shirts met lange mouwen....en hellup!!! hij kan al bijna niet meer dicht :{
Ik ga zo veel mogelijk aantrekken :)
Plaats reactie