Beste bank voor reizigers
Re: Beste bank
Bij mij was het eerst gratis, dwz zelf naar het buitenland overboeken via mijnpostbank.nl, en toen ineens zag ik een keer 5 euro staan bij mijn afschrift! Dus ik bellen: blijkt dat dat veranderd was en dat er geen mogelijk meer was om dit gratis te doen. Toen werd mij verteld dat afhankelijk van hoeveel je overboekt er min 5 euro en max 50 euro bijkomt. Best veel vond ik.
Ik kocht een paar jaar geleden veel onderdelen voor de auto in Duitsland. Weet nog dat je kan kiezen tussen wie de kosten van de transactie betaald bij internationale overboekingen. Het stomme van dit verhaal was, dat als je "shared costs" kiest, dat niemand wat betaald. Weet dus niet of dit nu nog zo is.bolletjeom schreef:
Ik wilde vorig jaar een overboeking doen naar Ecuador. Ik betaal dan kosten maar ook de ontvanger (ook als je zelf de ontvanger bent) uiteindelijk was er €30 verdwenen.
Qua pinnen hebben we vorige week even wat lopen rondsnuffelen en kwamen we op Argenta uit, omdat daar pinnen in het buitenland gratis zou zijn. Qua spaarrekening voor de reis hebben we net een rekening bij NIBC geopend. Maar dit is offtopic volgens mij.
- bolletjeom
- Reisexpert
@tommy
er zijn meerdere banken die gratis pinnen bieden. Ik weet niet bij welke bank je nu een betaalrekening hebt maar het kan goedkoper zijn om daar een iets duurder pakket te nemen dan 2 pakketten te hebben. ( je huidige bank en argenta)
er zijn meerdere banken die gratis pinnen bieden. Ik weet niet bij welke bank je nu een betaalrekening hebt maar het kan goedkoper zijn om daar een iets duurder pakket te nemen dan 2 pakketten te hebben. ( je huidige bank en argenta)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Kijk es! Alweer zo'n gouden tip! (3x is scheepsrecht zeggen ze wel es en dit is de 2e)
Zit nou bij de postbank en m'n vriendin bij de Rabo. Hadden gelezen dat Rabo eerst ook gratis pinnen had, maar nu niet meer. Aangezien we twee weken geleden in Praag al 3 keer gepind hebben (en dat was 5 dagen weg), leek het ons wel rendabel om een bank te kiezen die gratis pinnen in het buitenland ondersteund.
Welke opties weet jij zo dan om gratis te pinnen in het buitenland?
Zit nou bij de postbank en m'n vriendin bij de Rabo. Hadden gelezen dat Rabo eerst ook gratis pinnen had, maar nu niet meer. Aangezien we twee weken geleden in Praag al 3 keer gepind hebben (en dat was 5 dagen weg), leek het ons wel rendabel om een bank te kiezen die gratis pinnen in het buitenland ondersteund.
Welke opties weet jij zo dan om gratis te pinnen in het buitenland?
- bolletjeom
- Reisexpert
de rabobank en de postbank

- bolletjeom
- Reisexpert
lees even banken vergeleken
Let even op de benamingen van de verschillende pakketten en kijk op de sites van de banken zelf even of de prijzen voor die pakketten nog kloppen
een als je het onderwerp waarop je nu reageert even doorleest dan weet je helemaal alles!
Let even op de benamingen van de verschillende pakketten en kijk op de sites van de banken zelf even of de prijzen voor die pakketten nog kloppen
een als je het onderwerp waarop je nu reageert even doorleest dan weet je helemaal alles!
Ben niet zo'n expert op bankgebied (wist bijvoorbeeld niet dat een bank uberhaupt geld in rekening brengt om een rekening te hebben), maar wat ik zo lees op www.argenta.nl is dat gewoon gratis + gratis pinnen in het buitenland.
- bolletjeom
- Reisexpert
Ze vertellen het mooi bij Argenta!!
even voor de duidelijkheid. Je betaald nooit voor het openen van een rekening. Maar daarna moet je wel per kwartaal betalen voor "het abbonnement"of "de administratiekosten"....hoe je het ook wilt noemen.
Je betaald kwartaal bedragen voor het hebben van 1 of meerdere bankpasjes en voor de apparaatjes om mee te internetbankieren, voor het feit dat ze je een afschrift zenden
Ik zie dat dit vakkundig niet genoemd word bij de site van Argenta...
het zou dus kunnen dat ze niets rekenen maar het lijkt me sterk. Een bank leeft niet van lucht dus ergens betaal JIJ toch iets.
las trouwens dat iedere rekening een nieuwe abonnementsnummer heeft met daarbijbehorende inlog code. voor internetbankieren heb je dan dus 2 verschillende nummers en 2 verschillende wacthwoorden. lijkt me onhandig en er stond ook dat dit niet samen te voegen is.
als je ook een spaarrekening wilt daar moet je ook een betaalrekening hebben (is vaker het geval want je kunt nooit van een spaar rechtstreeks naar een betaalrekening van derde overmaken)
misschien niet nodig maar je kunt geen betalingen naar het buitenland doen met argenta rekeningen!!! als je reist toch een nadeel....stel dat het een keer nodig is ?!!?
verder kan er geen creditcard aan gekoppeld worden wat bij andere banken wel kan. vaak is dit voordelige omdat je direct na gebruik van de CC het bedrag aflost.
wanneer je een bankpas verliest kan een nieuwe niet naar het buitenland verstuurt worden. Bij andere banken kan dit soms wel. maar vaak moet je dan voor vertrek al aangegeven hebben wat je adres is in het buitenland. andere banken zijn soepelere. anyway, een goede reden om een zaakwaarnemer thuis te hebben.
ik zeg dus niet dat ARGENTA geen goede optie is.....ik zeg alleen......Lees even goed de voorwaarden en vraag bij een tussenpersoon nadrukkelijk naar die andere kosten
is er iemand hier die ervaring heeft met argenta
even voor de duidelijkheid. Je betaald nooit voor het openen van een rekening. Maar daarna moet je wel per kwartaal betalen voor "het abbonnement"of "de administratiekosten"....hoe je het ook wilt noemen.
Je betaald kwartaal bedragen voor het hebben van 1 of meerdere bankpasjes en voor de apparaatjes om mee te internetbankieren, voor het feit dat ze je een afschrift zenden
Ik zie dat dit vakkundig niet genoemd word bij de site van Argenta...
het zou dus kunnen dat ze niets rekenen maar het lijkt me sterk. Een bank leeft niet van lucht dus ergens betaal JIJ toch iets.
las trouwens dat iedere rekening een nieuwe abonnementsnummer heeft met daarbijbehorende inlog code. voor internetbankieren heb je dan dus 2 verschillende nummers en 2 verschillende wacthwoorden. lijkt me onhandig en er stond ook dat dit niet samen te voegen is.
als je ook een spaarrekening wilt daar moet je ook een betaalrekening hebben (is vaker het geval want je kunt nooit van een spaar rechtstreeks naar een betaalrekening van derde overmaken)
misschien niet nodig maar je kunt geen betalingen naar het buitenland doen met argenta rekeningen!!! als je reist toch een nadeel....stel dat het een keer nodig is ?!!?
verder kan er geen creditcard aan gekoppeld worden wat bij andere banken wel kan. vaak is dit voordelige omdat je direct na gebruik van de CC het bedrag aflost.
wanneer je een bankpas verliest kan een nieuwe niet naar het buitenland verstuurt worden. Bij andere banken kan dit soms wel. maar vaak moet je dan voor vertrek al aangegeven hebben wat je adres is in het buitenland. andere banken zijn soepelere. anyway, een goede reden om een zaakwaarnemer thuis te hebben.
ik zeg dus niet dat ARGENTA geen goede optie is.....ik zeg alleen......Lees even goed de voorwaarden en vraag bij een tussenpersoon nadrukkelijk naar die andere kosten
is er iemand hier die ervaring heeft met argenta
Volgens mij is Argenta een bank die vaak wordt gebruikt door Belgische backpackers. Zou het niet kunnen dat er verschillen zijn tussen wat banken in Belgie en in NL aanbieden
.

- bolletjeom
- Reisexpert
ik denk altijd zo: er is niets voor niets
een bank moet geld verdienen (zijn ze vrij goed in) en dat betekend dat jij als klant dat binnenbrengt
De vraag is alleen hoe?
een bank moet geld verdienen (zijn ze vrij goed in) en dat betekend dat jij als klant dat binnenbrengt
De vraag is alleen hoe?
-
- Wereldreiziger
ik ben dus bij argenta en je hebt daar geen enkele kost!
bankkaarten zijn gratis ook visa..pinnen is gratis..apparaatjes om te internet bankieren zijn ook echt gratis..
enkel als je je bankafschriften naar huis laat sturen moet je de zegels betalen..
maar ik ga ze gewoon op het kantoor halen..
in Belgie zijn weinig banken waar dit zo is hoor...overal heb je die extra kosten...
behalve bij argenta dan..
bankkaarten zijn gratis ook visa..pinnen is gratis..apparaatjes om te internet bankieren zijn ook echt gratis..
enkel als je je bankafschriften naar huis laat sturen moet je de zegels betalen..
maar ik ga ze gewoon op het kantoor halen..
in Belgie zijn weinig banken waar dit zo is hoor...overal heb je die extra kosten...
behalve bij argenta dan..
-
- Wereldreiziger
ps..als je met visa geld uit de muur haalt moet je natuurlijk wel betalen..maar dat is zo voor iedereen!
Ok, dan wel in dezelfde post, maar dit telt voor mij toch wel als 3x. Je hebt een nieuwe opdracht op je sitebolletjeom schreef:Ze vertellen het mooi bij Argenta!!

@patricia
bedankt voor de info! klinkt goed!
- bolletjeom
- Reisexpert
Las net in de krant:
iemand dit al gemerkt? ( moet binnenkort voor de tekst bij Alles Over maar weer eens alle sites van alle banken gaan aflopen, denk ik)
40% meer betalen voor het hebben van een bankrekening en een pasje!!!ppffffEen aantal banken heeft de tarieven voor particulieren ook dit jaar weer verhoogd. Dat blijkt vrijdag uit een onderzoek door AD Geld & Recht bij zeven banken. Niet alleen de bankpas kost bij een aantal banken meer. Particulieren moeten soms ook fors meer betalen voor rood staan.
De tariefstijgingen van de betaalpakketten zijn in alle gevallen hoger dan de inflatie, in een geval zelfs ruim 40 procent.
Er zijn ook uitzonderingen. De klanten van ING betalen minder en ABN Amro berekent hetzelfde bedrag als vorig jaar.
iemand dit al gemerkt? ( moet binnenkort voor de tekst bij Alles Over maar weer eens alle sites van alle banken gaan aflopen, denk ik)
Nee, volgens mij is het zo dat ING klanten de lagere Postbanktarieven voor pasjes enzo gaan betalen (en die blijven dan hetzelfde).