Voorbereidingen Australie
Re: Voorbereidingen Australie
Dit is in iedd geval het adres:
Australian Embassy
Wallstrasse 76 - 79
10179 Berlin
Hier staat Belgie niet bij... misschien moet het vanuit Belgie dan toch niet naar Berlijn.
http://www.germany.embassy.gov.au/beln/countryinfo.html
Australian Embassy
Wallstrasse 76 - 79
10179 Berlin
Hier staat Belgie niet bij... misschien moet het vanuit Belgie dan toch niet naar Berlijn.
http://www.germany.embassy.gov.au/beln/countryinfo.html
En hier staat het weer wel! Beetje verwarrend allemaal
http://www.australie.nl/id/1/330/ambass ... ralie.html
http://www.australie.nl/id/1/330/ambass ... ralie.html
hoi allemaal,
ik ga ook naar Australie, en ben bezig met de voorbereidingen.
nu vraag ik mij af, hoeveel geld heb je minimaal nodig, en is het makkelijk werk vinden?
een goede voorbereiding is het halve werk! en wil er voor de kerst zijn.
ik ga ook naar Australie, en ben bezig met de voorbereidingen.
nu vraag ik mij af, hoeveel geld heb je minimaal nodig, en is het makkelijk werk vinden?
een goede voorbereiding is het halve werk! en wil er voor de kerst zijn.
Hoi, voor een Work Holiday moet je min 3200 euro hebben. Werk vinden dat weet ik niet want ik ben er zelf ook nog niet geweest maar dat zal wel goedkomen
Er is meestal wel werk te vinden, de vraag is vind jij het niet erg om te doen. Fruitpicking is best zwaar werk (voor mannen) maar kan wel een leuke ervaringen zijn. De beste manier is om genoeg geld te sparen in Nederland en daar te gaan werken om je verblijf wat te rekken. Je kunt dan wanneer je het werk niet meer leuk vind verder kijken en bent niet overgeleverd aan het werk wat op dat moment beschikbaar is.
In sommige hostels zoals in innersville is het niet de leukste plek om te verblijven. Baantjes als serveerster zijn weer lastiger te krijgen als je geen ervaring hebt... dus ligt een beetje aan je insteek en je ervaringen.
In sommige hostels zoals in innersville is het niet de leukste plek om te verblijven. Baantjes als serveerster zijn weer lastiger te krijgen als je geen ervaring hebt... dus ligt een beetje aan je insteek en je ervaringen.
-
- Wereldreiziger
- Contacteer:
zoals al gezegd is hetn iet moeilijk om werk te vinden, je moet alleen niet te kieskeurig zijn. De meeste baantjes zoals bv fruitplukken idd zijn erg flexibel en daarom ook goed geschikt voor backpackers. Je zou bijvoorbeeld ook kunnen gaan "wwooffen", werken tegen kost en inwoning op een boerderij. Er is een gids beschikbaar met wwooff adressen
'The world is a book, of which those who stay in one place read only one page'
ja, fruitplukken, paprikaplukken heb ik inderdaad meer gehoord
Super! bedankt
Super! bedankt

- bolletjeom
- Reisexpert
dat plukken is echt bere zwaar hoor! vergis je daar niet in!
Fysiek zwaar, veel tillen en je staat niet in een mooie kas maar in de zinderende zon waaraan je niet kunt ontkomen.
Veel mensen haken al na een paar dagen af.
Er zijn wel mensen die het dan weer leuk vinden om een stalletje met fruit langs de weg te bewaken. Ook oppassen voor zinderende hitte en ... verveling natuurlijk
Fysiek zwaar, veel tillen en je staat niet in een mooie kas maar in de zinderende zon waaraan je niet kunt ontkomen.
Veel mensen haken al na een paar dagen af.
Er zijn wel mensen die het dan weer leuk vinden om een stalletje met fruit langs de weg te bewaken. Ook oppassen voor zinderende hitte en ... verveling natuurlijk

Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
o shit ja
natuurlijk te mooi om waar te zijn, maar ga het in iedergeval proberen

natuurlijk te mooi om waar te zijn, maar ga het in iedergeval proberen
kom op madelief! we kunnen het!
het lijkt mij ook wel zwaar maja je wordt er wel bruin en gespierd van! Hopelijk niet te gespierd... ik heb gelezen dat mannen vaak het echte zware werk moeten doen

het lijkt mij ook wel zwaar maja je wordt er wel bruin en gespierd van! Hopelijk niet te gespierd... ik heb gelezen dat mannen vaak het echte zware werk moeten doen

- bolletjeom
- Reisexpert
als jullie maar alert zijn op zonnesteek.
Heel veel water mee en drinken drinken drinken!
Petje op of iets anders om je hoofd en nek mee te bedekken
zonnebrand factor MEGA en die herhaaldelijk opsmeren
zonnesteek of derde graads verbrandingen zijn niet grappig
ok, het is wat overdreven...je snapt dat mama bolletje wil zeggen.....ga niet onvoorbereid het veld in...ook al doen anderen dat wel. die liggen 's avonds te kotsen van de zonnesteek of kunnen niet slapen van de brandwonden....denk dan nog maar eens aan het advies van mama bolletje...haha
Heel veel water mee en drinken drinken drinken!
Petje op of iets anders om je hoofd en nek mee te bedekken
zonnebrand factor MEGA en die herhaaldelijk opsmeren
zonnesteek of derde graads verbrandingen zijn niet grappig
ok, het is wat overdreven...je snapt dat mama bolletje wil zeggen.....ga niet onvoorbereid het veld in...ook al doen anderen dat wel. die liggen 's avonds te kotsen van de zonnesteek of kunnen niet slapen van de brandwonden....denk dan nog maar eens aan het advies van mama bolletje...haha
ik ga je advies zeker opvolgen, factor 30 hoedje en water gaan allemaal mee
waar kun je eigenlijk slapen als je aan fruitpicking doet?
waar kun je eigenlijk slapen als je aan fruitpicking doet?
- bolletjeom
- Reisexpert
over het algemeen is dat geregeld bij de boer bij wie je werkt of via het hostel/uitzendburo voor wie je werkt.
Let wel een beetje op. Die hostels die bemiddeling beloven willen vaak dat je gelijk al per week je kamer betaald en zijn dan soms vrij langzaam met werk vinden voor je
Probeer ook uit te vissen welk fruit wanneer geoogst word. Dat je wel in het juiste stuk van Australie bent en niet iedere keer net na de oogst komt aankakken
Let wel een beetje op. Die hostels die bemiddeling beloven willen vaak dat je gelijk al per week je kamer betaald en zijn dan soms vrij langzaam met werk vinden voor je
Probeer ook uit te vissen welk fruit wanneer geoogst word. Dat je wel in het juiste stuk van Australie bent en niet iedere keer net na de oogst komt aankakken
Ik heb een vraag en ik denk dat het wel bij 'voorbereidingen' past.
Ik ben van plan een Lonely Planet te kopen maar ik weet het nog niet helemaal zeker omdat ik eigenlijk een beetje de drang voel om 'alles zelf wel even te regelen' en te zien hoe het loopt en alles. Maar ik heb nu alvast een voorgevoel dat ik daar in Australië op terug zal komen. Nu is dus mijn vragen of de LP, of een andere gids, ook in Australië te koop zijn? Het lijkt me haast wel logisch maar ik lees er nergens iets over.
Ik ben van plan een Lonely Planet te kopen maar ik weet het nog niet helemaal zeker omdat ik eigenlijk een beetje de drang voel om 'alles zelf wel even te regelen' en te zien hoe het loopt en alles. Maar ik heb nu alvast een voorgevoel dat ik daar in Australië op terug zal komen. Nu is dus mijn vragen of de LP, of een andere gids, ook in Australië te koop zijn? Het lijkt me haast wel logisch maar ik lees er nergens iets over.

-
- Reisexpert
- Contacteer:
Hallo,
Ja natuurlijk is de Lonely planet in Australie te krijgen. Ik heb hem zelf in Australie gekocht. Kwa prijs hoef je het niet te laten hij is net zo duur als in Nederland. Ik zit nu ook in Australie vlieg 10 november naar Sydney weer heel veel zin in.
Zit nu in Shunshine Coast dat ligt ongeveer 2 uur rijden van Brisbane vandaan.
gr van Moira
Ja natuurlijk is de Lonely planet in Australie te krijgen. Ik heb hem zelf in Australie gekocht. Kwa prijs hoef je het niet te laten hij is net zo duur als in Nederland. Ik zit nu ook in Australie vlieg 10 november naar Sydney weer heel veel zin in.
Zit nu in Shunshine Coast dat ligt ongeveer 2 uur rijden van Brisbane vandaan.
gr van Moira