ik ben druk bezig met allerlei dingen voor te bereiden voor mijn reis naar Australie, nou ik heb ik daar ff een paar vraagjes over en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik heb een Working Holiday visum aangevraagd voor een jaar dus, dat heb ik online gedaan en ik moest toen een rontgenfoto laten maken omdat ik 3 maanden in Midden Amerika ben geweest. Nou dat heb ik gedaan, ik kreeg een envelop mee met die foto en gegevens die ik in heb moeten vullen en die radioloog. Dat was alleen een beetje raar want er staat duidelijk op het formulier dat de dokter het op moest sturen, maar toen heb ik ff gegoogled en een ander meisje had het gewoon naar de ambassade in Berlijn opgestuurd en dat was prima.
Mijn vraag hierover is: weet iemand hoe lang het duurt voordat dit allemaal verwerkt wordt, als ze die foto hebben ontvangen? Ik heb het aan een reisorganisatie gevraagd en die zeiden dat het 4 weken zou duren, weer een andere zegt 6 weken en dat meisje die zelf de foto net als ik had opgestuurd schreef na 2 weken naar hetzelfde forum dat ze het visum al had gekregen.
En op de site van de ambassade in Berlijn staat, dat als je online een visum heb aangevraagd je geen stempel in je paspoort nodig hebt, kan iemand dat hier bevestigen die ook een work and holiday visum heeft aangevraagd?
Trouwens lekker handig dat net nadat je het visum hebt aangevraagd, ze nog doodleuk zeggen dat je nooit een vlucht moet boeken voordat je het visum hebt gekregen...alles komt een beetje achteraf en iedereen zegt andere dingen maarja, ik hoop maar dat het goedkomt. 1 April vlieg ik pas naar Australie, maar ik hoop dat het waar is dat het visum electronisch is, want 12 maart verlaat ik Nederland al.
Ik ben van plan een rekening bij de Westpac bank te openen voordat ik vertrek, heeft iemand hier ervaring mee?
En heb ik nog iets nodig om te werken in Australie? Ik heb van een tax-file number gehoord die je nodig hebt, weet iemand hier meer van?
Ik heb nu al bijna geregeld:
visum
geld min 3200 euro
creditcard
bankrekening australie
reisverzekering (weet iemand nog een goeie?)
Mis ik nog iets?
Wat een verhaal en een vragen he, alvast heel erg bedankt

groetjes Lidewij