Eerste reis, wat wordt het?
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Eerste reis, wat wordt het?
Thailand moet goedkoper kunnen
al gekeken bij Airberlin of LTU vanaf Dusseldorf?
al gekeken bij Airberlin of LTU vanaf Dusseldorf?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
-
- Vakantieganger
- bolletjeom
- Reisexpert
Verhuizen naar een nieuwe kamer wanneer je terug komt kost ook geld, bij mij igg altijd meer dan ik denk....CaptainCaveman schreef:Mijn kamer onderverhuren is een optie inderdaad, en daarnaast kan ik m'n huur ook nog eens opzeggen, en net voordat ik op vakantie ga, even bij m'n ouders wonen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
-
- Vakantieganger
Dat blijkt.bolletjeom schreef:http://www.airberlin.com/site/abvakanz_ ... S&NACH=BKK
speel eens met de data. dat kan enorm helpen

Goed, als de tickets zo 'goedkoop' zijn, moet ik me toch echt eens gaan verdiepen in het land zelf en de mogelijkheden.

Ik heb in principe alles al, ik zal zelfs bepaalde meubels en spullen weg moeten doen vrees ik.Jenny schreef:Verhuizen naar een nieuwe kamer wanneer je terug komt kost ook geld, bij mij igg altijd meer dan ik denk....CaptainCaveman schreef:Mijn kamer onderverhuren is een optie inderdaad, en daarnaast kan ik m'n huur ook nog eens opzeggen, en net voordat ik op vakantie ga, even bij m'n ouders wonen.

Ik doel meer op de woning zelf... Er moet altijd wel wat gerepareerd worden, stoffering en verven kost geld... En het huren van een busje en diesel zijn ook niet gratis.
Je moet het zelf weten, maar ik vind het niet echt handig om voor zo'n korte tijd alles op te zeggen.
Je moet het zelf weten, maar ik vind het niet echt handig om voor zo'n korte tijd alles op te zeggen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
-
- Vakantieganger
Het doel is een studentenhuis, waar al meerdere studenten wonen.Jenny schreef:Ik doel meer op de woning zelf... Er moet altijd wel wat gerepareerd worden, stoffering en verven kost geld... En het huren van een busje en diesel zijn ook niet gratis.

Tja, het wordt allemaal wat gecompliceerder inderdaad. Maar goed, het is nooit handig, volgend jaar spelen er weer andere dingen.Je moet het zelf weten, maar ik vind het niet echt handig om voor zo'n korte tijd alles op te zeggen.

- bolletjeom
- Reisexpert
Er komt idd altijd meer kijken bij verhuizen dan je denkt.
Behalve dat je hoogstwaarschijnlijk weer een gordijn wilt en misschien ergens een emmer latex overheen wilt kieperen
Heb je ook vaak nog kosten als Borg....heel irritant, zeker als ie 2 keer de huur is.
Aansluitkosten soms van gas en electra
En je keukenspullen enzo.
Nu kan je best voor 2 maanden je voorraadje zout en suiker bewaren maar als je dit niet doet dan is de eerste keer boodschappen doen voor dingen als wc-papier, afwasmiddel, peper, zout en andere basics een heel duur tripje.
maar goed, daar ging dit topic niet over.
Ik zag dat vooral een terugvlucht er in gaat hakken als je in juli of augustus terug moet komen. Weet je al wat je in september doet en wanneer dat exact begint?
kijk eens bij :
http://www.attitudetravel.com/lowcostairlines/
voor een overzicht van alle lowcost airlines ter wereld
Flink zoeken kan je veel geld besparen. Er zijn overigens maar weinig lowcost airlines die intercontinentaal vliegen maar misschien kan je creatief zijn en 2 vluchten combineren
Behalve dat je hoogstwaarschijnlijk weer een gordijn wilt en misschien ergens een emmer latex overheen wilt kieperen
Heb je ook vaak nog kosten als Borg....heel irritant, zeker als ie 2 keer de huur is.
Aansluitkosten soms van gas en electra
En je keukenspullen enzo.
Nu kan je best voor 2 maanden je voorraadje zout en suiker bewaren maar als je dit niet doet dan is de eerste keer boodschappen doen voor dingen als wc-papier, afwasmiddel, peper, zout en andere basics een heel duur tripje.
maar goed, daar ging dit topic niet over.
Ik zag dat vooral een terugvlucht er in gaat hakken als je in juli of augustus terug moet komen. Weet je al wat je in september doet en wanneer dat exact begint?
kijk eens bij :
http://www.attitudetravel.com/lowcostairlines/
voor een overzicht van alle lowcost airlines ter wereld
Flink zoeken kan je veel geld besparen. Er zijn overigens maar weinig lowcost airlines die intercontinentaal vliegen maar misschien kan je creatief zijn en 2 vluchten combineren
Ik zat in de Doi Suthep tempel in Chiang Mai. Het dagelijkse schema was als volgt:CaptainCaveman schreef:In een tempel mediteren lijkt me, of dat nu kostenbesparend is of niet, wel wat.Hoe ziet dat er overigens concreet uit?
4:30 opstaan
6:30 ontbijt
8:00 dhamma (=leer boeddhisme) talk
11:00 lunch
14:00 gesprek met teacher
Tussen deze tijden werd verwacht dat je mediteerde. Het is natuurlijk onmogelijk om dit continue te doen (qua concentratie en fysieke belasting), dus wisselde ik dit af met rondjes om de tempel lopen en mijn liggende meditatie skills naar een hoger niveau te brengen. Het principe van de course is dat je tot jezelf komt, wie je echt bent en 'true happiness' vindt. Dit moet bereikt worden door vipassana meditatie, maar evenzo belangrijk door continue 'mindful' te zijn. Dit betekent kortweg je gedachten in het heden te houden, en als je loopt 'lopen, lopen, lopen' denken tot aan 'pissen, pissen, pissen' (of urineren voor de gefatsoeneerden onder ons). Om je gedachten nog verder vrij te maken, waren er nog een aantal andere regels:
-Gij zult niet doden
-Gij zult niks jatten
-Gij zult niet praten
-Gij zult niet lezen, muziek luisteren, dansen, zingen etc
-Gij zult geen sexuele handelingen verrichten
-Gij zult alleen eten tussen 6-12 uur 's morgens
-Gij zult niet meer dan 6u per dag slapen
-Gij zult geen drugs en alcohol consumeren
Overigens was je vrij in doen en laten, i.t.t. meditaties in bv. Myanmar die erg strict zijn.
- bolletjeom
- Reisexpert
@dexter
en dat heb je dus 2 weken gedaan?!
hoe werkt dat verder? kom je gewoon opdagen of moet je je aanmelden van te voren?
In hoeverre moet je al weten wat het inhoud of kan je dit als beginner ook doen?
ik weet niet precies hoe ik je stukje moet lezen. was je serieus of was je de kantjes er aan het aflopen? ik bedoel...liggende meditatie skills= slapen ...toch?
(vergeef me als ik er helemaal naast zit)
en het is dus "gratis" maar ze verwachten een donatie. is dit ook voor de overnachtingen en je eten of alleen voor de "cursus"? en hoeveel doneer je dan? is er een richtlijn?
En hoe lang kan/ mag je dit doen? jij bent 2 weken geweest maar mag het ook korter of langer?
en dat heb je dus 2 weken gedaan?!
hoe werkt dat verder? kom je gewoon opdagen of moet je je aanmelden van te voren?
In hoeverre moet je al weten wat het inhoud of kan je dit als beginner ook doen?
ik weet niet precies hoe ik je stukje moet lezen. was je serieus of was je de kantjes er aan het aflopen? ik bedoel...liggende meditatie skills= slapen ...toch?
(vergeef me als ik er helemaal naast zit)
en het is dus "gratis" maar ze verwachten een donatie. is dit ook voor de overnachtingen en je eten of alleen voor de "cursus"? en hoeveel doneer je dan? is er een richtlijn?
En hoe lang kan/ mag je dit doen? jij bent 2 weken geweest maar mag het ook korter of langer?
-
- Vakantieganger
En, niet minder belangrijk, vínd je daar ook werkelijk 'rust, happiness', et cetera? 

in afwachting van dexters reactie, ben ook erg benieuwd, nog even een positive noot:
budget van 13,50 is een beetje krap maar prima te doen in india! ik zou hier goed mee kunen leven. maar goed, ik ben dan ook zo'n persoon die geen moeite heeft met kakkerlakken en the likes.
betekent ook eten in plekjes waar geen toerist zich vertoont. persoonlijk vind ik dat trouwens sowieso veel leuker en het eten vaak ook lekkerder. in india hebben ze bovendien het systeem all youcan eat (buiten de toeristenrestaurantjes) je bestelt een bord eten, voor zeg n euro, en het wordt kosteloos bijgevuld tot je niet meer kunt
daarnaast kun je ook goed leven van brood en fruit van de marktjes, erg goedkoop.
wat je ook kunt overwegen: nepal is alweer een stuk goedkoper dan india.
bier is idd een grote inslag op je budget; afblijven! sigaretten gaat prima, zolang je maar lokale sigaretten rookt (pakje peuken in laos: 25 cent!)
en wat betreft creditcard; ik zou het zelf niet doen maar ik snap het opzich wel. zou toch eerder gaan voor een lening van de ibgroep, pas over tien jaar terug betalen.....dat zie je dan wel weer, je bent nog jong
oja, je zei aan het begin nog dat het in israel heet is in de zomer, klopt helemaal maar dat is india toch echt ook zo
budget van 13,50 is een beetje krap maar prima te doen in india! ik zou hier goed mee kunen leven. maar goed, ik ben dan ook zo'n persoon die geen moeite heeft met kakkerlakken en the likes.
betekent ook eten in plekjes waar geen toerist zich vertoont. persoonlijk vind ik dat trouwens sowieso veel leuker en het eten vaak ook lekkerder. in india hebben ze bovendien het systeem all youcan eat (buiten de toeristenrestaurantjes) je bestelt een bord eten, voor zeg n euro, en het wordt kosteloos bijgevuld tot je niet meer kunt

daarnaast kun je ook goed leven van brood en fruit van de marktjes, erg goedkoop.
wat je ook kunt overwegen: nepal is alweer een stuk goedkoper dan india.
bier is idd een grote inslag op je budget; afblijven! sigaretten gaat prima, zolang je maar lokale sigaretten rookt (pakje peuken in laos: 25 cent!)
en wat betreft creditcard; ik zou het zelf niet doen maar ik snap het opzich wel. zou toch eerder gaan voor een lening van de ibgroep, pas over tien jaar terug betalen.....dat zie je dan wel weer, je bent nog jong

oja, je zei aan het begin nog dat het in israel heet is in de zomer, klopt helemaal maar dat is india toch echt ook zo
amassakoul
@Bolletje: ik heb de volledige basiscursus gedaan, welke 3 weken is. Is het zwaar? Ik vond van wel, daarom raad ik mensen aan zonder enige meditatie voorgeschiedenis om ongeveer 10 dagen te gaan. Doordat je niet mag praten raak je een beetje geisoleerd in je eigen wereld. De regels kan je zo strikt nemen als je zelf wil, persoonlijk vond ik het wel fijn om af en toe even met iemand te praten, mijn gedachtes op te schrijven of iets te lezen. Beperkt natuurlijk, daarom verlaten ook veel vrouwen de course omdat ze niet kunnen kleppen. In principe kan je gewoon opdagen, als er plaats is kan je gelijk meedoen. Ikzelf had mij vantevoren wel opgegeven via email.
De meditatiecursus is voor iedereen geschikt, onervaren tot pro. Ik deed het heel serieus, de liggende meditatie was een soort van grapje maar wel serieus. Je hebt namelijk 4 manieren om te mediteren: liggend, zittend, lopend en staand. Zittend en lopend doe je het vaakst en vormen de basis, liggend eigenlijk alleen voor het slapen gaan, en staand is een extra'tje.
De gehele course is gratis, donatie op basis van wat je kan missen. Ik denk dat de meeste backpackers rond de 4-5 euro per dag schenken. Er zijn er ook die niks geven (vrij asociaal imo) maar ook mensen die een baan hebben en meer flappen kunnen missen. Je kan al vanaf 1 dag dit doen, de meeste verblijven rond de 5 dagen denk ik; maar ik adviseer minimaal 10 dagen te blijven om resultaat te hebben. Na 10 dagen wordt het een stuk zwaarder; de laatste 3 dagen zat ik in 'detention' waarbij ik alleen 's nachts mijn kamer mocht verlaten en 3 nachten niet slapen.
@Captain Iglo: rust vond ik er zeker, happines door meditatie is vrij lastig en had dit niet bereikt. Desalniettemin was het mediteren zeer bevredigend. Als mensen geinteresseerd zijn kan ik wel eens wat foto's uploaden.
De meditatiecursus is voor iedereen geschikt, onervaren tot pro. Ik deed het heel serieus, de liggende meditatie was een soort van grapje maar wel serieus. Je hebt namelijk 4 manieren om te mediteren: liggend, zittend, lopend en staand. Zittend en lopend doe je het vaakst en vormen de basis, liggend eigenlijk alleen voor het slapen gaan, en staand is een extra'tje.
De gehele course is gratis, donatie op basis van wat je kan missen. Ik denk dat de meeste backpackers rond de 4-5 euro per dag schenken. Er zijn er ook die niks geven (vrij asociaal imo) maar ook mensen die een baan hebben en meer flappen kunnen missen. Je kan al vanaf 1 dag dit doen, de meeste verblijven rond de 5 dagen denk ik; maar ik adviseer minimaal 10 dagen te blijven om resultaat te hebben. Na 10 dagen wordt het een stuk zwaarder; de laatste 3 dagen zat ik in 'detention' waarbij ik alleen 's nachts mijn kamer mocht verlaten en 3 nachten niet slapen.
@Captain Iglo: rust vond ik er zeker, happines door meditatie is vrij lastig en had dit niet bereikt. Desalniettemin was het mediteren zeer bevredigend. Als mensen geinteresseerd zijn kan ik wel eens wat foto's uploaden.
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
ik heb geloof ik van een amerikaan gelezen dat hij ook bij deze tempel iig één in chiang mai zo'n meditatie cursus heeft gevolgd.. was super interessant om te lezen!
trouwens tijdens reizen kan je ook heel leuk via couchsurfen of de hospitality club bij mensen slapen en zo heb je leuke lokale contacten en het kost eigenlijk niets.. ik neem meestal wel een cadeautje mee..
India vond ik een land dat heel intens is maar als je dat eenmaal gehad hebt en er wat tegen kunt zal een groot deel van de wereld denk ik meevallen..
Thailand is een land waar je heel makkelijk kan reizen met een hele relaxte mentaliteit vond ik
nadeel van india is dat je in de zomer in het regenseizoen zit.. ik heb er uiteindelijk niet veel last gehad maar toen ik er net weg was waren er wel dikke overstromingen..
Nepal zou ik in de zomer niet weer doen omdat door de bewolking je weinig van die prachtige bergen ziet!
trouwens tijdens reizen kan je ook heel leuk via couchsurfen of de hospitality club bij mensen slapen en zo heb je leuke lokale contacten en het kost eigenlijk niets.. ik neem meestal wel een cadeautje mee..
India vond ik een land dat heel intens is maar als je dat eenmaal gehad hebt en er wat tegen kunt zal een groot deel van de wereld denk ik meevallen..
Thailand is een land waar je heel makkelijk kan reizen met een hele relaxte mentaliteit vond ik
nadeel van india is dat je in de zomer in het regenseizoen zit.. ik heb er uiteindelijk niet veel last gehad maar toen ik er net weg was waren er wel dikke overstromingen..
Nepal zou ik in de zomer niet weer doen omdat door de bewolking je weinig van die prachtige bergen ziet!
Je kunt ook nog denken aan bijvoorbeeld Egypte.. Vliegtickets goedkoop en land ook.
Als je toch gaat lenen doe het dan wel bij de IBG en niet op je creditkaart...
Als je toch gaat lenen doe het dan wel bij de IBG en niet op je creditkaart...
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY