A.s. zomervakantie wil ik, na het behalen van mijn papiertje, een (voor mijn doen) fikse reis maken. Eind mei hoop ik klaar te zijn. Dan heb ik ongeveer 3 maanden vakantie, waarvan ik er 1,5 tot 2 wil reizen. Budget: heb ik niet, maar daar hebben we tegenwoordig creditcards voor. Nu zal ik allicht wel het e.e.a. kunnen sparen tijdens die 1e maand werken, maar even € 2000 bij elkaar schrapen lukt simpelweg niet, daar ik op kamers woon.
Ik prefereer een reis buíten Europa, alleen ben ik dan wel afhankelijk van goedkope vliegtickets. Israël en India zijn wel te overzien, een retourticket kost me ongeveer € 500 meen ik. Israël valt toch vrij snel af, daar het een vrij klein land is en het leven daar is toch relatief duur (ook al zou ik hier en daar wat kunnen werken). Daarnaast is het cultuurverschil India - Nederland veel groter. Op- en/of aanmerkingen hierop zijn welkom.

Mócht het India worden, zal ik met ongeveer € 13,50 per dag wel goed rond kunnen komen heb ik her en der begrepen. Inclusief visum, paspoort, camera en schoeisel zal dat toch snel neerkomen op zo'n € 1500.
Anyway: dit is tot nu toe de planning, ik ben wel benieuwd hoe de ervaren backpackers tegen bestemming e.d. aan kijken.

Edit: wellicht is Israël ook te heet in de zomer.