backpack en trolley in1
Re: backpack en trolley in1
ps. Backpack in flight bag is wel een drama! Dan kun je weer beter zo'n trolley hebben. Alleen als je die goed af kunt sluiten met slotjes zodat ze er niks bij kunnen stoppen....
Hoezeau is dat een drama? Gaat prima vind ik, slotje door de ringen halen en klaar is kees.ErikB schreef:ps. Backpack in flight bag is wel een drama! Dan kun je weer beter zo'n trolley hebben. Alleen als je die goed af kunt sluiten met slotjes zodat ze er niks bij kunnen stoppen....
- bolletjeom
- Reisexpert
ben ook benieuwd wat je daar een drama aan vind. ik heb hem er binnen een halve minuut om heen en doe dit als ik in de rij sta om in te checken
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Waarom zouden ze iets tussen/in je rugzak willen stoppen? Drugs? Klinkt een beetje panisch...en waar laat je het bagagelabel dan met een hoes eromheen? Trouwens je moet toch zo'n speciaal slotje hebben die de douane open kan maken, dan kunnen ze er toch bij op vliegvelden als kwaadwillenden wat tussen je bagage willen stoppen?
- bolletjeom
- Reisexpert
ja, drugs...en dat is niet een beetje panisch..dat gebeurt best veel! meestal stopt iemand die bij de bagage werkt het er in en nog voordat jij je tas ophaalt haalt iemand anders het er weer uit. Maar soms zien ze je tas over het hoofd en ben je de sjaak
google er maar eens op om te zien hoe vaak dat gebeurt ( met name naar Australie)
Verder kunnen ze met zo'n slotje er verder ook niets uithalen.
Voor de VS moet er een seciaal slot op waar de douane een loper van heeft. nu maar hopen dat niet de halve wereld zo'n loper heeft
bagagelabel ?!?!? je moet niets aan je tas hangen!! de sticker met de streepjescode van de luchtvaartmaatschappij is voldoende om hem weer terug te vinden als ie kwijt raakt.
google er maar eens op om te zien hoe vaak dat gebeurt ( met name naar Australie)
Verder kunnen ze met zo'n slotje er verder ook niets uithalen.
Voor de VS moet er een seciaal slot op waar de douane een loper van heeft. nu maar hopen dat niet de halve wereld zo'n loper heeft
bagagelabel ?!?!? je moet niets aan je tas hangen!! de sticker met de streepjescode van de luchtvaartmaatschappij is voldoende om hem weer terug te vinden als ie kwijt raakt.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Oke...
dus als ik het goed begrijp mag je ieder type slot op die flightbag doen want alleen in de VS moeten ze die kunnen openmaken met een loper? En hoe doe je dan zon flightbag op slot?
Ik dacht er zelf aan om dit te gebruiken want ik vind een flightbag een beetje duur:
http://www.ikgaopreis.nl/5/106.accessoi ... mqbt9iib65
Maar waar laat de maatschappij het label dan? Daarmee bedoel ik dus die sticker niet een label van jezelf.
dus als ik het goed begrijp mag je ieder type slot op die flightbag doen want alleen in de VS moeten ze die kunnen openmaken met een loper? En hoe doe je dan zon flightbag op slot?
Ik dacht er zelf aan om dit te gebruiken want ik vind een flightbag een beetje duur:
Maar waar laat de maatschappij het label dan? Daarmee bedoel ik dus die sticker niet een label van jezelf.
-
- Wereldreiziger
- Contacteer:
uhhh volgens mij snap ik hem weer niet
Backpack in de flightbag....flightbag dichtritsen...2 ritsen komen bij elkaar, slotje er door heen. Label van de vliegmaatschappij er aan en gaan met die banaan
De flightbag is ook tegen bescherming van je rugzak. Dat plastic gevalletje op de foto lijkt mij nou niet bepaald goed. Als het goed is wil je nog jaren met je backpack doen dus een beetje bescherming kan geen kwaad.
Ook beschermt het voor ongewenste dingen die spontaan je backpack in kunnen vliegen. Waar je ook heen gaat, er is overal gevaar voor drugs etc. Beter voorkomen dan genezen en zorg gewoon dat je veilig reist. Leg jij maar eens uit op een tussenstop in Hong Kong hoe je aan dat zakje komt dat er bij is gestopt. Je verdwijnt gewoon voor langere periode in een minder fijn hosteltje.
Ik heb voor een flightbag 15 euro betaald bij Perry Sport. Was wel in de aanbieding. Maar als ie 15 euro duurder was geweest had ik hem ook aangeschaft.
Cheers!

Backpack in de flightbag....flightbag dichtritsen...2 ritsen komen bij elkaar, slotje er door heen. Label van de vliegmaatschappij er aan en gaan met die banaan

Ook beschermt het voor ongewenste dingen die spontaan je backpack in kunnen vliegen. Waar je ook heen gaat, er is overal gevaar voor drugs etc. Beter voorkomen dan genezen en zorg gewoon dat je veilig reist. Leg jij maar eens uit op een tussenstop in Hong Kong hoe je aan dat zakje komt dat er bij is gestopt. Je verdwijnt gewoon voor langere periode in een minder fijn hosteltje.
Ik heb voor een flightbag 15 euro betaald bij Perry Sport. Was wel in de aanbieding. Maar als ie 15 euro duurder was geweest had ik hem ook aangeschaft.
Cheers!
'The world is a book, of which those who stay in one place read only one page'
Goedkoop is duurkoop. Ik heb er een van carl denig, je kan deze niet dichtritsen maar er zitten ringen rondom de opening van de bag. Hier kan je een slotje omheen doen en dan is de bag goed dicht, maar niet luchtdicht zegmaar. Was iets van 18e'tjes geloof ik.Liedewiet schreef:Oke...
Dat drama? Ja, eh, ik heb wellicht een foute gewoonte aangeleerd door dat ding er te vroeg om te doen. Dan loop je af en toe helemaal scheef op een vliegveld. Ben ik nou een sukkel? Misschien wel een beetje in dit geval, maar dan iig niet de enige, want ik zie wel vaker mensen scheef lopen met zo'n zak op vliegvelden enzo
.
Ik heb wel 4 redenen om dat ding te gebruiken!
1. idd drugs erbij stoppen. Ok, misschien een kleine kans, maar als het je wel gebeurt in Thailand bv, dan is je leven nagenoeg voorbij! Nog een reden waarom ik die Thai niet echt mag. Stel het gebeurt mij. Dan kunnen ze toch mijn antecedenten natrekken in NL? En terugkoppeling dat ik er echt nooit iets mee te maken had (en zelfs een beetje anti ben, zeker wat betreft harddrugs) zou toch wel genoeg moeten zijn om me terug te sturen naar NL? Om daarna hier evt een klein strafje te krijgen omdat het nou eenmaal in m'n tas zat
2. dingen eruit jatten. Dat kan dan niet zonder hem stuk te snijden
3. hele backpack jatten. Mijn backpack ziet er nog steeds erg goed uit, en met die enigszins vieze flightbag erom lijkt er wat minder te halen
4. backpack schoonhouden, en voorkomen dat hij aan een bagageband blijft haken.
Ik doe het echt niet altijd hoor. Bij een goeie, mooie, schone binnenlandse bus in Argentinie ofzo niet. Bij wat ranzige bus, die 's nachts de grens Ecuador-Peru passeert wel. Zo'n grens is toch een smokkelzone, en in Lima zitten ook de nodige NLers vrij lang vast (zij het niet zo extreem als in Thailand). In vliegtuigen altijd.

Ik heb wel 4 redenen om dat ding te gebruiken!
1. idd drugs erbij stoppen. Ok, misschien een kleine kans, maar als het je wel gebeurt in Thailand bv, dan is je leven nagenoeg voorbij! Nog een reden waarom ik die Thai niet echt mag. Stel het gebeurt mij. Dan kunnen ze toch mijn antecedenten natrekken in NL? En terugkoppeling dat ik er echt nooit iets mee te maken had (en zelfs een beetje anti ben, zeker wat betreft harddrugs) zou toch wel genoeg moeten zijn om me terug te sturen naar NL? Om daarna hier evt een klein strafje te krijgen omdat het nou eenmaal in m'n tas zat

2. dingen eruit jatten. Dat kan dan niet zonder hem stuk te snijden
3. hele backpack jatten. Mijn backpack ziet er nog steeds erg goed uit, en met die enigszins vieze flightbag erom lijkt er wat minder te halen
4. backpack schoonhouden, en voorkomen dat hij aan een bagageband blijft haken.
Ik doe het echt niet altijd hoor. Bij een goeie, mooie, schone binnenlandse bus in Argentinie ofzo niet. Bij wat ranzige bus, die 's nachts de grens Ecuador-Peru passeert wel. Zo'n grens is toch een smokkelzone, en in Lima zitten ook de nodige NLers vrij lang vast (zij het niet zo extreem als in Thailand). In vliegtuigen altijd.
Ik heb net een flightbag besteld bij ik ga op reis! Ik heb nog slotjes wel die met een loper geopend kunnen worden maarja.
Het is een combihoes van Active Leisure een flightbag en een raincover in 1, misschien is hij te krap want er staat 55-80 liter en mijn rugzak is 80 liter maar dan kan ik hem nog omruilen. Ben benieuwd
Het is een combihoes van Active Leisure een flightbag en een raincover in 1, misschien is hij te krap want er staat 55-80 liter en mijn rugzak is 80 liter maar dan kan ik hem nog omruilen. Ben benieuwd
Ps. label erom die ik wel. Het beste is denk ik om je email en mobiele nr er op te zetten. Als je hem dan kwijtraakt, dan kunnen ze ter plekke contact opnemen (ik zou mijn mobiel dan tegen m'n gewoonte aanzetten). Tip: op de Galapagos was mijn bagage weg. Maar er zit een vrij herkenbare band omheen! Ik zei dat het een zwarte zak met gele band eromheen was. Die was gevonden, en vd band geflikkerd in Quito! Wat nou als het nou alleen een "zwarte zak" geweest was? Dan had ik denk ik niet zo snel overtuigd geweest dat het mijn backpack wel was die ze gevonden hadden. Of had ik toestemming moeten geven om die flightback maar open te snijden ofzo
. Toen ik hem terugkreeg was het label verdwenen. Dat kan nou eenmaal gebeuren (bagagetag zat er nog wel omheen als ik me goed herinner)....

-
- Wereldreiziger
- Contacteer:
Liedewiet schreef:Ik heb net een flightbag besteld bij ik ga op reis! Ik heb nog slotjes wel die met een loper geopend kunnen worden maarja.
Toppie!!!
'The world is a book, of which those who stay in one place read only one page'
Volgens mij heb ik dezelfde flightbag, en mijn backpack is 75+20. Ik vroeg idd of dat wel zou passen, maar ze zeiden dat het de grootste was, en geen probleem. Hij paste idd echt wel hoor, ook als ik die +20 toeter aansprak!Liedewiet schreef:Ik heb net een flightbag besteld bij ik ga op reis! Ik heb nog slotjes wel die met een loper geopend kunnen worden maarja.
Gelukkig
ja ik heb ook zo'n extra gedeelte erbovenop zitten, wel handig

Wie eens een film met zo'n drugs horrorverhaal wil zien, moet de mini serie Bangkok Hilton eens bekijken (http://www.imdb.com/title/tt0096540/). Erg spannend, maar wel als nadeel dat je dan misschien helemaal niet meer naar Thailand durft