backpack en trolley in1
backpack en trolley in1
Heey allemaal
ik ga dus binnenkort naar Australie en ik heb nog een backpack die ik wilde gebruiken, maar ik hoorde dat Australie vrij plat is en een koffer op wieltjes op sommige momenten heel vervelend is en dat je dan beter een backpack kan gebruiken en andersom. Nou zat ik te denken: bestaan er niet 2 in1? Een backpack op wieltjes?
groetjes
ik ga dus binnenkort naar Australie en ik heb nog een backpack die ik wilde gebruiken, maar ik hoorde dat Australie vrij plat is en een koffer op wieltjes op sommige momenten heel vervelend is en dat je dan beter een backpack kan gebruiken en andersom. Nou zat ik te denken: bestaan er niet 2 in1? Een backpack op wieltjes?
groetjes
-
- Wereldreiziger
- Contacteer:
Re: backpack en trolley in1
Hi!
Ik heb wel eens iemand gehoord over een soortgelijk iets op wieltjes maar ik kan het me niet meer herinneren helaas.
Australie vrij plat? Ligt eraan waar je zit.
Persoonlijk vind ik wieltjes helemaal niets. Er zijn natuurlijk wel voordelen maar voor mij wegen die niet af tegen de nadelen. Met een backpack op je rug ( waar ie meestal zit
) ben je flexibel en kun je gewoon overal lopen zonder weer eerst de wieltjes in te klappen of zo iets. Een goeie backpack moet makkelijk te dragen zijn en zul je dus ook niet veel last van hebben.
Succes met je keuze!
Cheers
Ik heb wel eens iemand gehoord over een soortgelijk iets op wieltjes maar ik kan het me niet meer herinneren helaas.
Australie vrij plat? Ligt eraan waar je zit.
Persoonlijk vind ik wieltjes helemaal niets. Er zijn natuurlijk wel voordelen maar voor mij wegen die niet af tegen de nadelen. Met een backpack op je rug ( waar ie meestal zit

Succes met je keuze!
Cheers
'The world is a book, of which those who stay in one place read only one page'
nja je hebt wel gelijk, dan maar niet want ik heb al een backpack en dat scheelt weer geld
thnx!
thnx!
Ik zat toevallig met hetzelfde probleem
Na lang zoeken kwam ik de volgende tas tegen: Osprey Sojourn 80. Dit is dus precies wat je zoekt! Het is een trolley/travelcase/backpack in elkaar. Er kan 80 L in en hij is totaal niet groot
Ik vind het persoonlijk een supertas.....

Na lang zoeken kwam ik de volgende tas tegen: Osprey Sojourn 80. Dit is dus precies wat je zoekt! Het is een trolley/travelcase/backpack in elkaar. Er kan 80 L in en hij is totaal niet groot

Ik vind het persoonlijk een supertas.....
- bolletjeom
- Reisexpert
ik zie de toegevoegde waarde van de wieltjes niet
Ik heb me er nooit echt in verdiept maar ik kan me zo voorstellen dat zo'n tas ook wat zwaarder of stugger is. die wieltjes moeten toch in een stevig frame zitten lijkt me.
Heb 1 keer iemand met zo'n tas gezien en helemaal in een deuk gelegen. Die sleepte die tas namelijk achter zich aan de heuvel op in een heel klein dorpje in Laos....het regende en het pad was 1 grote blubberzooi.
Ik begreep echt niet waarom ie hem niet liever op zijn rug had.
Ik heb me er nooit echt in verdiept maar ik kan me zo voorstellen dat zo'n tas ook wat zwaarder of stugger is. die wieltjes moeten toch in een stevig frame zitten lijkt me.
Heb 1 keer iemand met zo'n tas gezien en helemaal in een deuk gelegen. Die sleepte die tas namelijk achter zich aan de heuvel op in een heel klein dorpje in Laos....het regende en het pad was 1 grote blubberzooi.
Ik begreep echt niet waarom ie hem niet liever op zijn rug had.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Liedewiet bedoel je zo iets?

Nomad heeft ze ook. Binnenkort verschijnt er ook een product test over. Welke dingen zou je graag willen weten dan kunnen we die in de test meenemen?
@bolletjeom: Ik denk dat niet iedereen zin heeft om zo'n "groot geval" op zijn of haar rug te dragen als je het ook achter je aan kunt slepen. Zeker in Australië zal het best prima te doen zijn. Wie weet worden de rugzakkers ook wel eens uit gelachen als ze proberen die verkeerd ingepakte backpack op hun rug te krijgen?! Zo is er van alles wat te zeggen denk ik.

Nomad heeft ze ook. Binnenkort verschijnt er ook een product test over. Welke dingen zou je graag willen weten dan kunnen we die in de test meenemen?
@bolletjeom: Ik denk dat niet iedereen zin heeft om zo'n "groot geval" op zijn of haar rug te dragen als je het ook achter je aan kunt slepen. Zeker in Australië zal het best prima te doen zijn. Wie weet worden de rugzakkers ook wel eens uit gelachen als ze proberen die verkeerd ingepakte backpack op hun rug te krijgen?! Zo is er van alles wat te zeggen denk ik.
- bolletjeom
- Reisexpert
probeer een tas met 15 kilo 3 trappen op te slepen. ongeacht of je een harde koffer hebt of een duffelbag. Om een tas met je armen op te tillen is veel zwaarder dan wanneer je die 15 kilo lekker in balans op je rug hebt.
Een bus of trein instappen is veel makkelijker met iets op je rug dat net zo breed is als je rug dan wanneer je een tas door die kleine deuropening wilt proppen..die altijd heel handig overdwars vast komt te zitten.
Je maakt helemaal niemand wakker met dat geratel van die wieltjes over de stoep om 6.00 's ochtends.
Het zou verboden moeten worden
Mensen die een koffer van de trap af laten bonken omdat ie te zwaar is zouden ook verboden moeten worden. (op onmogelijke tijdstippen dan)
ik vind die tas die hierboven afgebeeld staat misschien wel wat voor een weekendtripje ofzo. Maar hij kan zo te zien niet op je rug. Voor mij zou ie dan dus ook afvallen als reistas.
Een bus of trein instappen is veel makkelijker met iets op je rug dat net zo breed is als je rug dan wanneer je een tas door die kleine deuropening wilt proppen..die altijd heel handig overdwars vast komt te zitten.
Je maakt helemaal niemand wakker met dat geratel van die wieltjes over de stoep om 6.00 's ochtends.
Het zou verboden moeten worden

Mensen die een koffer van de trap af laten bonken omdat ie te zwaar is zouden ook verboden moeten worden. (op onmogelijke tijdstippen dan)
ik vind die tas die hierboven afgebeeld staat misschien wel wat voor een weekendtripje ofzo. Maar hij kan zo te zien niet op je rug. Voor mij zou ie dan dus ook afvallen als reistas.
-
- Wereldreiziger
- Contacteer:
Ik ben het helemaal met bolletje eens. Voor een korte vakantie of een weekendtrip zal het best een handig ding zijn maar niet om te backpacken door Australie.
Er zijn inderdaad veel omgevingen in Australie waar je geen problemen zult hebben met dat ding op wieltjes maar er zijn ook genoeg plekken waar het echt niet handig is. Bovendien lijkt dat ding erg zwaar, niet iets om langere tijd mee rond te trekken.
Je moet ook steeds verschillende houdingen aan nemen met die tas. Ik denk dat je hier eg last van gaat krijgen. Een backpack zit stabiel op je rug en daardoor blijf je in balans.
Nee...ik hoef hem ook niet
Er zijn inderdaad veel omgevingen in Australie waar je geen problemen zult hebben met dat ding op wieltjes maar er zijn ook genoeg plekken waar het echt niet handig is. Bovendien lijkt dat ding erg zwaar, niet iets om langere tijd mee rond te trekken.
Je moet ook steeds verschillende houdingen aan nemen met die tas. Ik denk dat je hier eg last van gaat krijgen. Een backpack zit stabiel op je rug en daardoor blijf je in balans.
Nee...ik hoef hem ook niet

Zoiets dacht ik eerst aan ja maar dat is niet echt iets wat je op je rug kan doen, het lijkt me toch wel goed om uit te testen ik heb daar nog nooit wat over gelezen! Ik bedoel echt een volwaardige backpack die toevallig ook nog wieltjes heeft voor de momenten wanneer je baalt dat het een backpack is. Bestaan er geen aparte trolleys?
Ik probeerde in Costa Rica een keer in een bus te stappen met mn backpack op mn rug, moest een paar pogingen doen tot de mensen achter me er genoeg van hadden en me een zetje gaven
maar dat was gewoon zwak hoor 
Ik probeerde in Costa Rica een keer in een bus te stappen met mn backpack op mn rug, moest een paar pogingen doen tot de mensen achter me er genoeg van hadden en me een zetje gaven

-
- Wereldreiziger
- Contacteer:
De tas op de foto ziet er niet echt uit als een volwaardige backpack als ik eerlijk ben. Is die tas ook goed afgesteld om te dragen op je rug of is het gewoone en bijkomend iets? Lijkt mij echt niet handig dragen. Net als eerder gezegd zit er een soort stellage in om de wieltjes in te schuiven. Dat brnegt aardig wat extra gewicht met zich mee waardoor ik denk dat je dat ding 1 keer op je rug doet en daarna nooit meer.
Ik ben van mening dat een doodnormale goede backpack het beste is voor lange termijn reizigers. Het is natuurlijk altid het proberen waard maar ik denk dat het alleen maar een teleurstelling is.
Ik ben van mening dat een doodnormale goede backpack het beste is voor lange termijn reizigers. Het is natuurlijk altid het proberen waard maar ik denk dat het alleen maar een teleurstelling is.
Op stukken dat je veel moet lopen en waar asfalt ligt lijkt het me wel handig; ik vraag me dan wel af hoe vaak dat zal zijn. Buiten europa niet zo vaak >:) Als je een zwakke rug hebt valt er wat voor te zeggen, aan de andere kant denk ik dat het achter je aanslepen van 15-20 kg meer rugklachten oplevert. Over lachen gesproken, ik heb nimmer aflatende bewondering voor kleine vrouwelijke backpackers die met een reuze backpack rondlopen, doe me denken aan brugklassertjes voor het eerst op de middelbare school.
-
- Wereldreiziger
- Contacteer:
Ik ben 3 jaar geleden aan mijn rug geopereerd ( hernia) en ik kan je vertellen dat het dragen/trekken van een koffer/tas op wieltjes echt geen pretje is. Je tilt/trekt de tas vaak met 1 hand waardoor je een scheve houding aanneemt. je gebruikt je rug op een verkeerde manier waar je uiteindelijk last van zult krijgen. Dit zal niet zo snel gebeuren als je bv een week naar spanje gaat om te zonnen maar wel als je gaat backpacken in een land waarvan je niet weet hoe het terrein er uit ziet en waar je constant in beweging bent.
Ik heb nog steeds een zwakke rug maar geef mij maar een backpack. Je blijft in balans, gebruikt de juiste spieren met tillen en draagt het gewicht op je heupen en niet met je rug. Je lichaam heeft het veel makkelijker.
Ik heb nog steeds een zwakke rug maar geef mij maar een backpack. Je blijft in balans, gebruikt de juiste spieren met tillen en draagt het gewicht op je heupen en niet met je rug. Je lichaam heeft het veel makkelijker.
- bolletjeom
- Reisexpert
hebben jullie ook dat wanneer je een tas achter je aan sleept je meer achter je kijkt dan voor je omdat bij iedere hobbel die tas omrolt ?!?!? of zegt dat meer over mijn tas?
ik heb trouwens wel eens een echte rugzak gezien met wieltjes. zal eens kijken of mijn geheugen me nog kan vertellen waar dat ook alweer was.
ik heb trouwens wel eens een echte rugzak gezien met wieltjes. zal eens kijken of mijn geheugen me nog kan vertellen waar dat ook alweer was.
-
- Wereldreiziger
- Contacteer:
hahah echt grappig! Heb ik ook last van!
Om de een of andere vage reden moet ik altijd kijken waar die tas heen gaat
Om de een of andere vage reden moet ik altijd kijken waar die tas heen gaat

Ik ben ook lichtelijk rugpatient, maar ondanks dat mijn rugzak zwaar was kreeg ik geen pijn in m'n rug. En zo'n trolley over 3 trappen in een hostel/hotel heen moeten zeuren is echt een crime hoor! Ik heb zo'n ding maar gebruik hem alleen voor wintersport. Hij is groter dan m'n backpack en dat is een voordeel met al die skispullen. Op een zomervakantie naar 1 bestemming is het ook een aanrader (hooguit 1 keer trappen op en af
).
Maar meestal rolt zo'n ding echt niet lekker hoor. Alleen op vliegvelden, asfalt enzo. Kinderkopjes, trottoirs met gaten, trappen, de meeste klinkerweggetjes (het rammelt toch), zand enzo. Ik had in Montanita, Ecuador echt niet fatsoenlijk bij m'n hostel kunnen komen zonder backpack (kwartiertje lopen over het strand)

Maar meestal rolt zo'n ding echt niet lekker hoor. Alleen op vliegvelden, asfalt enzo. Kinderkopjes, trottoirs met gaten, trappen, de meeste klinkerweggetjes (het rammelt toch), zand enzo. Ik had in Montanita, Ecuador echt niet fatsoenlijk bij m'n hostel kunnen komen zonder backpack (kwartiertje lopen over het strand)