Hi Tom,
Moira heeft al geantwoord hoe het zit met je Working Holiday Visum. De 3200 euro is wel heel belangrijk dus zorg dat je die op je bankrekening hebt. Je kunt bij verschillende organisaties een startpakket kiezen. Dan reis je de eerste 4 dagen met een groep, ze helpen je met het openen van een bankrekening, aanvraag taxnummer etc, slaapplaats in een hostel is dan ook geregeld en er zijn vele balies waar je terecht kunt om te kijken wat voor werk er is. Misschien een goed idee om op de starten. Je kunt ook op eigen houtje gaan als je dat prettiger vind. je bent graag in de natuur dus baantjes als fruitplukken etc dan erg leuk om te doen. Je moet als backpacker aan dit soort baantjes denken, ze zijn erg flexibel, dat moet ook want je wil door reizen

Ook kun je denken aan Woofen, tegen kost en inwoning werken op een boederij. Er is een boek beschikbaar met alle woof adressen. Je kunt contact op nemen met deze mensen om te kijken of ze iemand nodig hebben.
Zorg dat je een goeie verzekering hebt die je ook dekt bij werkzaamheden. Alleen een reisverzekering volstaat dus niet. Kijk naar de backpackverzekeringen, een maatschappij is bv Elvia ( ook al ben ik daar niet zo over te spreken). Qua verzekeringen zijn er altijd veel discussies gaande, houd je wel je zorgverzekering aan in nederland of niet. Is een persoonlijke keuze ook gebasserd op het geld wat je hebt natuurlijk.Als je een jaar weg gaat dan zou ik er voor kiezen om je zorgverzekering op te zeggen. Let wel goed op de kleine lettertjes van je zorgverzekeraar om te voorkomen dat je een boete krijgt als je terug komt.
Je houdt van natuur...in Australie is eigenlijk over al wel natuur te vinden

Ga zeker een kijkje nemen in Cape Tribulation, boven Cairns, dan kom je terecht in de Daintree Rainforest. Super mooi!
Bij Adelaide heb je de Adelaide Hills, moeite waard om heeb te gaan, kangeroo Island volop natuur, Philip Island ook geweldig, en als ik jou zo hoor dan zal ik kijken of je tijd hebt om Tasmanie te bezoeken. the Whitsundays en Fraser Island ook niet vergeten
Je route is een beetje afhankelijk van de periode dat je daar bent in verband met regenseizoen etc. Als je de goeie kant op reist heb je altijd de zon mee. dus daar moet je even op letten. December, janauri en februari is het regenseizoen in het noorden en stukje van Queensland. Daar kun je dus wat plensen verwachten.
De grote steden als Sydney, Melbourne, Cairns, Perth etc altijd de moeite waard om te bezoeken. Ik weet niet of je ook naar West Australie wilt, daar vind je veel meer onbewoonde en ongerepte stukken, veel natuur dus.
De outback moet je zeker meegemaakt hebben, de route van Adelaide naar Alice Springs en Uluru ( Ayers Rock)is zeker aan te raden. Ook een stukje verder naar boven richten Darwin of afslaan naar Mount Isa, allemaal interessante routes om een keer meegemaakt te hebben.
Regels rondom backpacken in Australie....uhm....No worries is het enige wat ik je daar over kan vertellen:-) Doe geen rare dingen, dingen die je hier ook niet zou doen, ga bv niet alleen met een tentje op een afgelegen gebied staan maar zorg dat je op een camping staat etc...
Ik hoop dat ik je een beetje op weg heb geholpen, als er nog vragen zijn stel ze gerust. Ik kan nog wel pagina's vol kliederen
Cheers!