Safari in de buurt van Kaapstad

Al je vragen en antwoorden over Zuid-Afrika
Plaats reactie
Taimi

Safari in de buurt van Kaapstad

Bericht door Taimi »

Hoi, mijn vrouw en ik gaan eind oktober 2 weken naar Kaapstad. We willen natuurlijk het eea zien en willen graag weten of een safari in de buurt van Kaapstad te doen is of dat we bv naar Addo moeten? Al dan niet met een tussenstop.....
Elrosso
Reisexpert

Re: Safari in de buurt van Kaapstad

Bericht door Elrosso »

Hi, Wat voor safari verwacht je? Welke dieren wil je zien? Je zou deze kaart kunnen bekijken. Dit zijn de SanPark parken.
https://www.sanparks.org/travel/plan/tr ... mation/map

Daarnaast zijn er ook Privat Reserves. Of er 1 dichtbij Kaapstad is die interessant is zou je hier kunnen bekijken: https://www.tripadvisor.com/Attractions ... _Cape.html

Over het algemeen zijn de prive parken niet goedkoop maar wel veel luxer dan de Nationale parken.

Maar rijden naar Addo is geen straf. Het landschap is ook mooi en voldoende stops zoals Struisvogel farms.
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Hoi Taimi, welkom op het forum. De regio rondom Kaapstad is prachtig en er is enorm veel te zien en te doen. Tijdens onze reis hebben wij deze reisroute door Zuid-Afrika afgelegd. Ik weet zo even niet meer de afstanden, maar over het algemeen is het reizen goed te doen. Addo National Park is echt prachtig en als je olifanten wilt zien een aanrader.

Ook in en rondom Kaapstad is voldoende te doen en om je wat ideeën te geven kan je misschien dit artikel eens doorlezen: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/zu ... 18375.html

Als je wat meer input kan geven wat je graag zou willen zien kan ik net als Elrosso met je meedenken welke plekken je het beste kan bezoeken.
Taimi

Bericht door Taimi »

Dank je voor jullie reacties.
Om jullie een idee te geven wat we tot nu hebben besloten is:
- we vliegen op kaapstad voor 3 dagen dan 2 dgn stellenbosch en 2 dgn aquilla.
We willen in n rustig tempo reizen en hoeven niet alles te zien. Blijven alleen in t zuid westen.
Mijn vragen zijn:
- aquilla juiste keus voor safari? Of beter n andere route en toch naar Addo?
- als we naar addo gaan is t dan beter om een binnenlandse vlucht naar port elizabeth te nemen zodat we niet heen en terug naar kaapstad hoeven?

Voor de rest ben ik benieuwd wat we echt niet over moeten slaan in die regio?
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

De vragen zijn goed, maar wel lastig te beantwoorden omdat ik niet weet wat jullie willen zien. Wij zijn bijvoorbeeld niet naar Stellenbosch geweest omdat dit vooral een wijnregio is. Heel relaxed, erg mooi gebied, maar onze interesse ging uit naar de parken en dieren.

Voor Aquilla neem ik aan dat je deze bedoelt: https://www.aquilasafari.com?
Op basis van de reviews zou ik zeggen dat dit er goed uitziet. Het lijkt me wel een prijzige optie, maar weet niet wat de huidige prijzen voor Addo zijn om mee te vergelijken.

De route welke wij hebben genomen is Kaapstad = > Oudtshoorn (=400 km 6 uur rijden), Plettenberg Bay, Addo (232 km 2.5 uur rijden) . Daar hebben we 9 dagen overgedaan en tal van tussenliggende stops gemaakt (zoals walviscruise, struisvogelboerderij, Swartberg Pass, Cango Caves, Kaap de Goede Hoop Simonstown, Tafelberg, Kirstenbosch Gardens etc etc.

Om je vraag te beantwoorden wat het mooiste is kan je kijken of deze bezienswaardigheden je aanstaan of niet.

Vliegen hebben wij toen niet gedaan omdat het onder de streep duurder was op alle fronten. Dus duurder ticket, duurder autoverhuur en duurdere overnachtingen om op tijd op de juiste plek te zijn. Je zal zelf ook een berekening moeten maken wat het scheelt in kosten.
Taimi

Bericht door Taimi »

Ben ik weer, nu met een plan.
Onze reis ziet er als volgt uit:
28/11 kaapstad, 3 dagen
1 dag ergens in de buurt van Matjesfontein
4 dagen george
1 dag garden drive gam lodge (was maar 1 datum vrij)
2 dagen hermanus
3 dagen stellenbosch

IMatjesfontein doen we om de reis naar george niet te lang te maken, iemand een betere/leukere optie?
Vanuit george willen we het eea daar in de buurt bezoeken (knysna, plettenberg, oudtshoorn), is george dan een goede optie?

Hopelijk willen jullie er even op schieten......
Alvast bedankt!
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik heb een georganiseerde rondreis gedaan. Wij sliepen toen bij Oudsthoorn en Plettenberg Bay. Dat zou je ook nog kunnen overwegen ipv dagtrips vanuit George.
Plaats reactie