Ik zou graag jullie input willen... ik twijfel er aan om mijn camera al dan niet mee te nemen op reis.
We gaan voor een langere periode op reis. vnl. in Azie. Die langere periode kan alles zijn tussen 6 maanden en ...
Deze keer willen we met minder bagage reizen. Vroeger namen we beiden een 55+10 liter mee en beiden een dagrugzak.
Nu reis ik met een 44 l, mijn man met een 36 liter (of meer afhankelijk of we de spullen mee krijgen) en 1 dagrugzak (ipv 2)
Als ik mijn camera mee doe zal deze in de dagrugzak zitten.
Ik geef eerst wat uitleg over mijzelf en nadien hoor ik graag jullie meningen, pro en cons
Ik heb een systeemcamera. met 1 objectief dat ik ga meenemen.
Ik hou ervan om foto's te nemen op vakantie/reis. Zowel natuur (overzicht als detail), kunst en cultuur. Mensen fotograferen vind ik vrij eng... al probeer ik het wel.

De tijd die ik al fotograferend doorbreng kan ik van genieten. Het is heel fijn wanneer je een fijne foto maakt en het levert ook mooie herinneringen op. Ons huis hangt vol met foto's van de vorige reizen.
Tegelijkertijd vind ik het soms lastig om net zoveel bezig te zijn met fotograferen omdat je de zaken ifv het kijken doorheen een lens toch anders waarneemt/ervaart. Zowel positief als zijnde meer oog voor detail, of soms denk ik wauw, wat mooi en schiet ik mentaal een plaatje (wanneer ik geen camera mee heb). soms ervaar ik het negatief/minder positief omdat het wel veel van me vergt om de zaken die ik zie te willen fotograferen. bv. tempelomgeving.
Of het is frustrerend wanneer ik er niet in slaag die foto te maken die ik in gedachten heb omdat er mensen in de weg staan...toeristen net zoals mijzelf

Doorheen het jaar...tijdens wandelingen, uitjes,... neem ik mijn camera nooit mee. Dus het is niet dat ik er zo aan verknocht ben.
De reden waarom ik de camera zou mee nemen is net omdat ik het wel fijn vindt om foto's te nemen, om herinneringen in de vorm van leuke, kwaliteitsvolle foto's te hebben. Uit schrik om hem niet mee te hebben... want eenmaal ik hem thuis laat is hij ook gewoon thuis.
De reden waarom ik hem thuis zou laten is om meer ruimte in bagage te hebben, minder gewicht/bagage doorheen de dag mee te hebben, er niet mee bezig te hoeven zijn (maar dat kan ook verkeerd uitdraaien, omdat ik het zou missen).
Vorige lente gingen we voor 3 weken naar Kreta. Ik nam er veel foto's en genoot ervan. Tijdens een 5 daagse wandeling had ik hem ook mee en zat hij in de kleine rugzak. Omdat de wandelingen best zwaar waren kon ik het op dat moment niet opbrengen om hem steeds uit de rugzak te halen. En bij me houden bracht me uit balans omdat we veel moesten klimmen ed.
Dus Bjorn maakte foto's met zijn gsm... die nog steeds op gsm staan

En los van dat feit zijn er ook beperkingen met de gsm. Gsm maakt mooie foto's. Maar landschappen kan je vaak niet kadreren.
Dit is een rommelig tekstje... net zoals het nu in mijn hoofd zit. Maar ik hoor graag jullie meningen, ervaringen...
Lieve groeten,
Ellen