Hoe betrouwbaar is de Poolse luchtvaartmaatschappij LOT?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Macintyre

Hoe betrouwbaar is de Poolse luchtvaartmaatschappij LOT?

Bericht door Macintyre »

:'( Advies: neem uw lot in eigen handen! Koop nooit vliegtickets van de Poolse luchtvaartmaatschappij LOT!

In april 2020 een vliegticket van deze luchtvaartmaatschappij gekocht. Uit dringende noodzaak. Transavia had mijn vlucht naar Schiphol al geannuleerd. Met LOT in zee gegaan via Warschau naar Schiphol.Mijn - te beschouwen repatriëringsvlucht naar Nederland - vlucht werd door LOT geannuleerd (Corona crisis). Kreeg via een e-mail van LOT de toezegging dat de ticketkosten door LOT worden terugbetaald.

Na 2 maanden heb ik deze ticketkosten nog steeds niet terugontvangen van LOT. Schandalig! Volgens de Europese regelgeving dienen de ticketkosten van een geannuleerde vlucht door de betreffende luchtvaartmaatschappij binnen 7 dagen te worden terugbetaald. Ik heb LOT via de gebruikelijke communicatie kanalen meerdere malen op basis van de Europese regelgeving gevraagd de ticketkosten aan mij terug te betalen. Lot zwijgt!!! in alle talen!!! Dat is mijn lot!!!

Deze ervaring met LOT wil ik delen met iedereen.
Erik
Site Admin

Re: Hoe betrouwbaar is de Poolse luchtvaartmaatschappij LOT?

Bericht door Erik »

Hoewel ik het afhandelen van de ticketkosten door LOT absoluut niet wil goedpraten lees ik dat veel luchtvaartmaatschappijen zich niet aan de regels kunnen houden. Wanneer ze dat wel zouden doen zouden ze niet genoeg geld overhouden om door deze crisis heen te komen en failliet gaan. Dan is één ding helemaal zeker en dat is dat je het geld nooit terug zal zien.

Ik denk dat reizigers op hun geld moeten wachten totdat de luchtvaartmaatschappijen weer langzaamaan hun routes kunnen oppikken en er weer geld binnenkomt. Maar ik denk wel dat ze het uiteindelijk terug zullen betallen (als ze niet eerst omvallen).

Heb je ook ook niet de mogelijkheid gekregen om een voucher aan te vragen?

@Menasil heb jij toevallig nog een ticket bij ze geboekt recentelijk?
menasil
Reisexpert

Re: Hoe betrouwbaar is de Poolse luchtvaartmaatschappij LOT?

Bericht door menasil »

Nee, ik had dit jaar nog geen definitieve plannen voor Polen. Ik heb wel regelmatig met de gevlogen naar Polen. Ik wissel altijd af tussen KLM en LOT. LOT had op een gegeven moment mijn voorkeur omdat ze gratis stoelreservering hadden en bagage inbegrepen en KLM daarvoor extra kosten in rekening bracht. Zonder dit soort ellende van geannuleerde vluchten, heb ik tot nu toe altijd goede ervaringen met LOT gehad.

Dit beleid is natuurlijk niet goed te praten, maar wel te begrijpen.
mijn indruk is dat dit nu bij elke maatschappij is. Ik had bij andere maatschappijen wel tickets geboekt, die geannuleerd werden of waar ik te maken kreeg met onmogelijke vluchtschema's waarmee ik mijn aansluitende vlucht nooit zou kunnen halen. Je moet veel geduld hebben is mijn ervaring. Bij één maatschappij kreeg ik binnen aantal dagen mijn geld terug. Maar dat is een uitzondering.

Vanaf waar vloog je met LOT via Warschau?
Plaats reactie