Australië met kind / kinderen
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: 1 maand met 3 meiden onder 10
Mei is de beste maand hebben we vernomen ( niet meer zo heet en de herfst begint dan ook) en dan gaan wij ook namelijk, maar ja met schoolgaande kinderen wordt die maand dan lastig denk ik. Het land is super groot, dus kies een stukje uit en blijf zeker 3 nachten op 1 plek, anders zit je alleen in de auto en zie en doe je totaal niets.
suc6
groet, Annemie
suc6
groet, Annemie
Dank voor je reactie Annemie. En je tips! 

- Kims
- Reisexpert
Hi,Miranda19 schreef: ↑02 okt 2019 09:23 Hoi hoi, het idee is ontstaan om volgend jaar naar Australië te gaan. Wij willen graag in Juni gaan en hebben een maand. We zijn met z'n vijven en willen graag een camper huren. Nou vragen wij ons af waar het het mooiste is die tijd van het jaar en wat leuk is voor onze meiden, 3 meiden onder 10. En ook wat haalbaar is, qua afstanden.
Hopelijk zijn hier wat reizigers die ons wat tips kunnen geven.
Alvast bedankt!
In juni is het de beste reisperiode voor het tropische Noorden. Er zijn veel verschillende opties maar met 3 meiden onder de 10 is het een idee om bijvoorbeeld van Brisbane naar Cairns te reizen. Er zijn veel dingen te doen en zien voor de kinderen onderweg en de afstanden niet gigantisch. De landschappen zullen ook afwisselend en mooi zijn. Je kunt aan de kust blijven of het binnenland wat meer intrekken. Er zijn al een aantal posts over geschreven waar je meer info kan vinden.
Mochten jullie meer de outback in willen trekken, is de route Cairns naar Darwin met Alice Springs en omstreken er eventueel bij een overweging waard. De afstanden zijn dan alleen langer met veel minder dorpjes en stadjes, attracties etc.
Ook een schitterende route is van Darwin naar Broome via de Gibb River Road of andersom. Dit is zogenaamd "the last Australian wilderness" en een van mijn favourieten. Een 4WD is dan zeker een must. Het is een ontzettend mooie reis maar zal relatief ook aardig wat rijden inhouden en een groot deel niet op het asfalt.
En er zijn natuurlijk allerlei andere combinaties te maken, maar ik zou niet teveel plekken/regio's willen bezoeken. Het ligt eraan wat jullie willen

Laat maar weten als je meer vragen hebt!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Hoi Kims,
Hartstikke bedankt voor je uitgebreide reactie. Erg fijn. Ik ga even op internet kijken met jou tips erbij de komende week. En misschien dat ik nog even bij je terug kom met wat vragen.
Groetjes!
Hartstikke bedankt voor je uitgebreide reactie. Erg fijn. Ik ga even op internet kijken met jou tips erbij de komende week. En misschien dat ik nog even bij je terug kom met wat vragen.
Groetjes!