Australië met kind / kinderen

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
saampies

Welke vliegmaatschappij het beste met kinderen?

Bericht door saampies »

Wij gaan eind dit jaar met 2 kinderen van 6 en 2 voor 3 weken naar Australie. Nu heb ik gehoord dat er nogal verschil is tussen de maatschappijen... dat er verschil is qua ruimte van stoelen...?? Wie heeft ervaring met verschillende vliegmaatschappijen.?
Marco
Reiziger

Re: Welke vliegmaatschappij het beste met kinderen?

Bericht door Marco »

Mijn eerste reactie was dat het een flinke en korte reis was en helemaal met kinderen. Zelf heb ik een week nodig gehad om van de jetlag bij te komen maar dat verschilt natuurlijk per mens. In 3 weken kun je ook niet al te veel zien van het zeer grote Australië. Maargoed mocht je dan toch willen gaan zou een van de grotere maatschappijen dan niet beter zijn? Zoals Britisch Airways of Quantas of Cathay Pasific wat service betreft zijn die volgens mij alle drie wel okay.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

het is een errug lange reis. zeker voor kinderen.
kan me alleen niet bedenken wat er nu voor kinderen anders is dan voor volwassenen. Waaraan zou een kind meer behoefte hebben (of de ouders) dan een volwassene? Been ruimte hebben kinderen niet nodig en de stoelen zijn overal even breed. Op intercontinentale vluchten hebben tegenwoordig alle luchtvaartmaatschappijen een leuke entertainmet set per stoel dus zo zou je ze zoet kunnen houden
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Entertainment! Dàt hebben kinderen nodig op de vlieger.
Ofwel huur je mij als personal entertainer, ofwel check je bij de vliegmaatschappijen of je een vrije keuze hebt aan films en spelletjes per zitplaats.
Onze kinderen zijn dol op Emirates. De vliegreis kan niet lang genoeg duren voor ze. Maar ik heb geen idee of die op Australië vliegen.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Ik weet dat Malaysia Airlines en KLM vliegen naar Australie.
Deze vliegen beide van Amsterdam en met een tussenstop op Kuala Lumpur.
Ik heb al een aantal keer gevlogen met Malaysia airlines en de meiden zijn erg leuk met de kinderen en ze krijgen vaak ook wat leuks om zich mee te vermaken.

gr van Moira
Larissa
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Larissa »

Ik heb zelf geen kinderen en vlieg meestal met Cathay Pacific omdat dat toevallig altidj zo uitkomt :-)
Ik heb regelmatig met mensen die kinderen hadden in het vliegtuig gezeten maar ik vond Cathay Pacific toch iets minder voor kinderen. Puur gebasseerd op hoe ze met de kleintjes omgingen. Geen kleine extra's of dingetjes...hadden er weinig omkijken na.. Maar dit kan natuurlijk puur toeval zijn...Er zijn wel genoeg kinderfilms en spelletjes beschikbaar.

Succes!!
'The world is a book, of which those who stay in one place read only one page'
funnyflower
Reiziger

Bericht door funnyflower »

Korean Airways is een afrader, als het aankomst op Entertainment. Zij hebben momenteel nog lang niet op alle trajecten vliegtuigen met entertainment.

Cathay Pacific is een prettige maatschappij - goede service.

Verder geen ervaring met andere maatschappijen.

Qua stoelruimte: een Boeing heeft meer beenruimte dan een Airbus
(als ik dat goed herinner)
Home is where the heart is, away is where the soul sings!
Fynneman

Gevraagd: reiservaring alleenstaande moeder + kind Australie

Bericht door Fynneman »

Hallo, ik ben al geruime tijd op zoek naar reisverhalen/ -tips van mensen die met hun kind voor langere tijd op vakantie gaan en dan met name van vrouwen die alleen met hun kind zijn gegaan/ gaan naar Australie. Dit aangezien ik begin volgend jaar met zoon van dan 4 jaar oud, 1,5 maand naar Australië wil en daar met de camper een gedeelte van het land wil ontdekken. Wie kent iemand zodat ik tips/ trucs kan uitwisselen? Alvast bedankt.
Groeten, Monique & Fynn
XXLaura
Vakantieganger
Contacteer:

Re: Gevraagd: reiservaring alleenstaande moeder + kind Australie

Bericht door XXLaura »

Volgens mij heeft de weduwe van schrijver Karel Glastra van Loon dit een paar jaar gedaan na de dood van haar man. In Margriet of Libelle hield zij een column bij. Misschien kun je deze ergens vinden?
bertberk

Bericht door bertberk »

we vliegen elk jaar naar Australie en hebben gevlogen met diverse maatschappijen,waarvan Singapore air het beste uit de bus komt.vertrekt mooi in de morgen vanuit Amsterdam dus geen hele dag vooraf en fris het vliegtuig in
nini333
Reiziger
Contacteer:

Re: Gevraagd: reiservaring alleenstaande moeder + kind Australie

Bericht door nini333 »

Hallo!

Ik ben dan wel geen alleenstaande moeder, maar heb wel als alleenstaande vrouw door Australië gereisd.
Heb je de weduwe gelezen, het vervolg van "komt een vrouw bij de dokter"? Die schrijver reist met een peuter door Australie, langs de Oostkust.
Wat ik altijd een handig vind, is het bekijken van een aantal reisorganisaties en zien wat zij aanbieden. En hier kun je ook kijken: http://verrereizenmetkinderen.nl/Reisve ... Thuis.html

De belangrijkste vraag: wat wil je zien en wat wil je meemaken?
Heel globaal:
Oost-Australie is makkelijk te bereizen, hier zijn altijd veel mensen op de been. Maar dat merk je dus ook aan het uitgaansleven, dat is wat uitbundiger. Bijv. Byron Bay, Surfers Paradise, dat zijn ook uitgaansplaatsen. Je kunt er best rustig reizen, maar het is meer een uitdaging.
Aan de zuidkust (van Sydney naar Adelaide) is het rustiger, iets minder feestbeesterig ;) De Great Ocean Road is heerlijk om te rijden, je kunt onderweg makkelijk stoppen, even zwemmen en doorrijden.
West-Australie kan redelijk afgelegen zijn, langere reistijden (paar uur, soms een dag) rijden voordat het volgende stadje er weer is. De natuur is er schitterend, de wegen ook prima, heerlijk reizen, maar je bent meer op jezelf aan gewezen (minder kinderen onderweg).
In Darwin en Cairns heb je een regenseizoen, dat is mooi om mee te maken, maar moet je wel lekker vinden.
Tasmanie is erg mooi, een eiland onder Melbourne, voor "wilde" beesten kun je ook gemakkelijk naar Kangaroo Island (vlakbij Adelaide).

Veel plezier!
Zin om meer te lezen? check mijn blog: www.seasonyourlife.nl/blog
Hansdeblindy

Perth-Broome met kind

Bericht door Hansdeblindy »

Hoi Allemaal,

We willen heel misschien volgend jaar juni/juli 3 weken naar Western Australia en dan van Perth naar Broome (en misschien weer terug) reizen met een auto of camper.
Vorig jaar januari hebben we het zuiden van Perth bereisd.
Dit word voor mij de 3de keer Australia en voor mijn man de 2de keer, maar dit word voor ons beide de 1ste keer met een kleintje. Ze is tegen die tijd nog geen 2 jaar oud.

Is deze route goed te doen in 3 weken en dan ook in die periode en is het goed te doen met een kleintje van bijna 2 jaar oud?

Op de een of andere manier ben ik panisch geworden over de dodelijke spinnen en slangen daar, terwijl ik daar de eerste keer totaal geen last van had. Maar vorig jaar begon dat rustig omdat ik toen al zwanger was.
Totaal ongegrond maar het blijft toch in mijn hoofd hangen...

Wie heeft er advies en/of leuke tips voor op de route en hotels/motels in Perth en Broome?

Groetjes Deb
Kims
Reisexpert

Re: Perth-Broome met kind

Bericht door Kims »

Hi,

Het is een schitterende trip om te maken en zeker ook met een kind. Drie weken is een mooie tijd voor de trip. Heen en terug is veel teveel, dan ben je alleen maar aan het rijden.

Hou er wel rekening mee dat je hartje winter in Perth zit en het echt goed koud kan zijn met stormen etc. Hoe verder je naar het Noorden reist hoe warmer maar tot je de tropen bereikt zal het waarschijnlijk fris zijn, vooral 's nachts. In de tropen is het het hoogseizoen in juni/juli en dus druk, vooral juli. Hou daar rekening mee. Aankomend weekend begint bijvoorbeeld in WA de schoolvakantie en in de NT is die al begonnen. Daardoor is er nu bijvoorbeeld erg moeilijk accomodatie te krijgen voor de komende maand in Broome, zelfs niet op campings... Dus boek op tijd! Voor Perth zal het meevallen omdat je midwinter zit en het rustig is. Op tripadvisor is veel te vinden qua accomodatie opties.

Onder reisinformatie vind je meerdere artikelen over de route die je gaat reizen van Perth naar Broome. Er is erg veel te zien en doen!

De gevaarlijke dieren etc in Australie vallen echt mee. Gebruik je "common sense" en je verkleint de risico's enorm. Laat geen schoenen buiten je tent staan, sluit alles goed af, loop door hoog gras met schoenen aan en een lange broek etc. Daarnaast is het winter dus houden bijvoorbeeld slangen hun winterslaap.

Gewoon lekker gaan genieten van de schitterende natuur! *O*
Veel plezier!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Hansdeblindy

Bericht door Hansdeblindy »

Hoi!!

Super bedankt voor je reactie.

Is het dan wel de moeite waard om van Perth naar Broome te rijden gezien de weersomstandigheden of is het een paar uur rijden vanaf Perth dan al warmer?
Of beter van Broome naar Darwin?

We hebben vrienden in Queensland wonen en ik heb dus ook al zitten kijken om te reizen van Brisbane naar Cairns. Tot Hervey bay rijden we in 1 keer omdat we dat stuk vorig jaar al gezien hebben en de vrienden in Hervey Bay wonen.
Is het in juni/juli wel een goede tijd om in Queensland te reizen?

We zijn er nog niet over uit of we een camper of auto huren. Wat zijn jouw ervaringen hierin?

En wat is een goed dagbudget om rekening mee te houden?

Vorig jaar waren we erg duur uit omdat we ivm mijn zwangerschap niet konden kamperen en dus altijd hotel/motel hadden. Dat willen we nu eigenlijk wel anders doen...

Goh heb er nu al zin in... en het duurt nog een jaar!! Nu maar hopen dat we het qua budget ook redden om te gaan.

groetjes Deb
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi,

Het is ten Noorden van Perth warmer maar kan ook nog flink fris zijn. Bedenk je dat je in de winter zit en die is voor de tropen perfekt en ten Zuiden daarvan fris of echt koud. Ditzelfde geldt dus voor Queensland.

Het is waarschijnlijk goed te doen hoor maar de nachten kunnen goed koud zijn dus hou daar rekening mee. Van Broome naar Darwin is dan perfekt qua klimaat maar ook hier (Broome) en in het binnenland zijn de nachten koud (soms zelfs vorst). De dagen zijn zo goed als altijd zonnig met zo'n 25-32 graden. En zoals genoemd is het het hoogseizoen in juni-augustus dus druk.

Qua autohuur heb ik geen ervaring. Ligt er helemaal aan wat je wil gaan doen/zien. Als je bijvoorbeeld van Broome naar Darwin reist, is de Gibb River Road echt een aanrader en een "must". Dus dan heb je een 4WD nodig. Die zijn niet goedkoop om te huren, reken op iets van $200 per dag in het hoogseizoen. Ook een camper/auto zal dan duur zijn. Daarnaast betaal je extra drop off/pick up fees om de auto in Broome op te halen of af te leveren...

Kamperen is zeker "the way to go". Niet alleen omdat het heerlijk is om in de natuur te zijn waar het toch om gaat in Australie, maar ook omdat op deze routes de hoogtepunten de national parks etc zijn en die geen hotel/motel opties hebben, alleen kamperen.

Qua dagbudget kan ik niet veel zeggen. Ligt er wederom aan wat je gaat doen, hoeveel je gaat rijden, waar je gaat verblijven, etc. etc. Als je op het forum terugbladert, zijn er een aantal posts over geplaatst.

Hopelijk heb je nu iets meer antwoorden :?

Groetjes
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Plaats reactie