China

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Re: China

Bericht door hildo »

RemcoB schreef:Wizard, kan je misschien iets meer vertellen over die 10km lange tocht over de Chinese muur? Waar is dat ongeveer? Ik ga in juli ook naar China en die wandeltocht klinkt als een uitdaging ;).
Het is een hike van Jinshanling naar Simata over de muur. Het gaat over een stuk muur wat niet gerestaureerd is. Alleen de eerste kilometer bij Jinshanling en het grotendeels laatste stukje naar het Simatai is gerestaureerd. Het is een stuk wat niet veel mensen doen, dus je ontloopt de massa van de groepsreizen en omdat je een kant op loopt zie ook niet alles dubbel en heb je geen saaie terugweg ;) De LP geeft aan dat het een zware tocht is, maar dat valt wel mee. Als je vroeg begint, dan zijn de temperaturen nog aangenaam en loop je het eerste stuk in de koelte. De muur loopt over de toppen van de bergen en het stuk naar het checkpunt voor Simitai is grootendeels omhoog, daarna ga je steeds langere stukken omlaag krijgen. Ben voor 6 uur vertrokken uit Beijing en stond om 9 uur bovenop de muur. Heb er zelf ongeveer ruim 3 uur overgedaan en dat was inclusief een meegenomen brunch. Heb begrepen van de 'taxi' dat tussen de 3 en 4 uur een redelijke tijd is, dus met een beetje conditie moet je hem kunnen lopen.

Ik was er half mei en toen was het er redelijk warm overdag, dus het zal in Juli wel goed warm zijn overdag. Het beste kun je dan zo vroeg mogelijk starten om geen last van de hitte te krijgen. Mocht je het toch niet voor elkaar krijgen, dan zijn er shortcuts naar Simatai die naast de muur lopen. Zo loop je makkelijker en heb je nog gedeeltelijk het uitzicht :) Maar boven op de muur is het mooiste!
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

WizardOfOss schreef:Ik vrees dat ik niet zo heel erg veel beter zal zijn dan die Belg :@
Valt wel mee denk ik, want ze had bij de eerste toren al een probleem. Vroeg beginnen, water meenemen en geen bevroren water kopen op de muur. Daar verzuren je spieren van en dan krijg je zeker een inzinking. En als je het checkpunt naar Simatai haalt, dan weet je dat het meer omlaag gaat dan omhoog.
WizardOfOss schreef:Zo'n georganiseerde tour zal in ons geval lastig zijn, als we het dus onderweg van Chengde terug naar Beijing willen doen. Maar er valt ter plekke vast wel iets te regelen, ga ik dan maar van uit. Desnoods gewoon een taxi.
De muur bij Simatai is meer een toeristen plek dan bij Jinshanling, dus er moet wel wat te regelen zijn richting een busstation oid.
WizardOfOss schreef:Overigens had ik vanmorgen alweer een ideetje om de reis nog behoorlijk om te gooien, het Noord-Korea gedeelte blijft zoals het is, maar het is eigenlijk verrassend goed mogelijk (lees: niet te duur) om het te combineren met Zuid-Korea. Dan kunnen we beide kanten van het verhaal in één reis zien, Beijing degradeert dan tot een noodzakelijke tussenstop. Wat het ook wordt, we moeten maar snel iets boeken, anders blijf ik twijfelen...
Iran is nu helemaal van de kalender af?
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Iran gaat inderdaad definitief niet door. Er was nog wel wat twijfel, maar nu we de noodgedwongen de vakantie een paar weken hebben moeten verschuiven is het helemaal geen optie meer, er zijn domweg geen geschikte vertrekdata van georganiseerde reizen. En om het dan maar zelfstandig proberen te regelen zagen we beiden niet zo zitten.
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

WizardOfOss schreef:Iran gaat inderdaad definitief niet door. Er was nog wel wat twijfel, maar nu we de noodgedwongen de vakantie een paar weken hebben moeten verschuiven is het helemaal geen optie meer, er zijn domweg geen geschikte vertrekdata van georganiseerde reizen. En om het dan maar zelfstandig proberen te regelen zagen we beiden niet zo zitten.
Balen. Iran is deze dagen echt een ideal land. Weinig toeristen en nog niet erg commercieel. Maar Iran is prima zelfstandig te reizen. Mensen zijn erg behulpzaam en je komt nergens 'klem' te zitten omdat ze je altijd willen helpen.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Het is een hike van Jinshanling naar Simata over de muur. Het gaat over een stuk muur wat niet gerestaureerd is. Alleen de eerste kilometer bij Jinshanling en het grotendeels laatste stukje naar het Simatai is gerestaureerd. Het is een stuk wat niet veel mensen doen, dus je ontloopt de massa van de groepsreizen en omdat je een kant op loopt zie ook niet alles dubbel en heb je geen saaie terugweg De LP geeft aan dat het een zware tocht is, maar dat valt wel mee. Als je vroeg begint, dan zijn de temperaturen nog aangenaam en loop je het eerste stuk in de koelte. De muur loopt over de toppen van de bergen en het stuk naar het checkpunt voor Simitai is grootendeels omhoog, daarna ga je steeds langere stukken omlaag krijgen. Ben voor 6 uur vertrokken uit Beijing en stond om 9 uur bovenop de muur. Heb er zelf ongeveer ruim 3 uur overgedaan en dat was inclusief een meegenomen brunch. Heb begrepen van de 'taxi' dat tussen de 3 en 4 uur een redelijke tijd is, dus met een beetje conditie moet je hem kunnen lopen.
kan me hier helemaal bij aansluiten. We deden deze wandeling ook. Hier een stukje uit ons reisverslag
Veel delen van de muur zijn in slechte conditie en zeer stijl. Het is dus soms echt klimmen en klauteren. Oja, en honderden (letterlijk!)kniehoge traptreden (meestal omhoog!). Sommige delen van de muur zijn zo slecht dat je er omheen moet lopen.Iets voorbij de helft komt het " goede" nieuws dat we het klimmen hebben gehad en dat het vanaf daar voornamelijk dalen is. We zijn er nog niet over uit of dit goed nieuws was want dalen is pas echt een aanslag op je knieen. We hebben 5 uur gedaan over de 10 kilometer en zijn redelijk gebroken aan het eind. Het is wel een onvergetelijke ervaring! De uitzichten waren geweldig mooi en het was vrij rustig op dit deel van de muur. Het weer was bijna perfect. Weinig zon, heeeeel veel koele wind en net niet te warm. Per ongeluk zijn we toch nog flink verbrand. We hebben niet goed opgelet. Het was voornamelijk bewolkt en als de zon scheen waaide het zo hard dat je de warmte niet op je huid voelde.
We waren er eind mei. Qua kleding zou ik me op alles voorbereiden. Je loopt onbeschut dus wind en zon hebben vrijspel.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
RemcoB
Reiziger

Bericht door RemcoB »

Ik ga zeker een poging wagen in juli. Vroeg starten zoals Hilde zei. Ik zie wel hoever ik kom ;).
irisbreukel

1e keer China

Bericht door irisbreukel »

Ik heb een vraagje, ik ga voor de 1e keer naar china en ik wil graag weten waar ik echt op moet letten of mee moet nemen omdat ik het echt niet meer weet.
Alvast bedankt
Kims
Reisexpert

Re: 1e keer China

Bericht door Kims »

Hi,

Misschien kun je iets specifieker zijn? Waar wil je informatie over hebben?

Onder het Reisgidsgedeelte van deze website onder China kun je informatie vinden over plekken, manieren van reizen etc etc.

Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Tibetlover
Reiziger

Bericht door Tibetlover »

Gewoon dezelfde zaken die je meeneemt als je naar andere landen reist. Maar Google translate op je smartphone kan wel handig zijn. Dus download de Chinese taal van te voren zodat je hem ofline kunt gebruiken. En een VPN als je op Facebook, WhatsApp en Gmail wil. Want dat is in China geblokkeerd. En zorg dat je in China altijd wc papier bij je hebt. Dat hebben ze in de toiletten meestal niet (wel op de hotelkamers). Dat is wat ik je zou willen meegeven.
Chinatreinkaartjes
Contacteer:

Bericht door Chinatreinkaartjes »

Wat Tibetlover zegt is correct.

In China is het belangrijk om altijd wc-papier bij je te hebben, daarnaast moet je rekening houden dat weinig mensen Engels spreken en dus iets meeneemt om te vertalen (app/plaatjesboek). Google, Instagram, Whattsapp, Facebook, Twitter etcetera, werken allemaal niet, dus je moet voordat je in China bent ook een aantal vpn's downloaden.

Voor de rest is een fijnstofmasker ook wel handig, als je in de winter naar China gaat. In China hebben veel steden last van smog en dan is het wel handig om deze bij je te hebben.
Informatie over treinreizen en treinkaartjes in China & Kazachstan! www.treinkaartjeschina.nl
Plaats reactie