Waar naartoe op vakantie in Europa?

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Rose
Vakantieganger

Waar naartoe op vakantie in Europa?

Bericht door Rose »

Okay, aangezien ik er zelf niet uit kom hoop ik dat jullie kunnen helpen.

Ik wil graag, samen met mijn vriend, in september of oktober ongeveer twee weken op vakantie.
Dit moet helaas op een studentenbudget (600 euro p.p.) en zonder auto.
Een huurauto zal met dit budget ook niet te doen zijn, dus het is van belang dat de locatie goed te bezoeken is zonder eigen vervoer.
Mijn vriend wil graag kunnen zwemmen, dus iets van een strand/meer/zwembad in de buurt en temperaturen waarbij dit prettig is (vanaf 20 graden o.i.d.) zijn eigenlijk ook een vereiste.
We zijn verder niet op zoek naar een plek met een druk nachtleven, hier zijn we niet zo van.
We hebben graag een locatie waar het een en ander te zien is, alleen maar op het strand rond hangen zijn we na een paar dagen wat beu.

Ik dacht zelf aan Griekenland, maar hoor hier wisselende verhalen over in deze maanden en ik kom er ook niet goed uit welk eiland dan het leukste zou zijn. Andere opties die ik al overweeg zijn Malta en Sicilië, maar heb begrepen dat dit niet goed te doen is zonder auto?

Wat zijn jullie ervaringen met deze plaatsen?
En zijn er verder nog opties die duidelijk de moeite waard zijn, die ik over het hoofd zie?
TimoT1808
Reiziger

Re: Waar naartoe op vakantie september/oktober?

Bericht door TimoT1808 »

Sardinië?
Ik heb geen idee hoe je daar komt overigens. Lijkt mij wel handig als je wilt vliegen dat je op tijd boekt.

Of je gaat naar Boedapest en reist dan naar het Balatonmeer.

Hopelijk zijn er meer mensen hier met goede ideeën dit waren zo'n beetje mijn ideeën
ketting
Reisexpert

Re: Waar naartoe op vakantie september/oktober?

Bericht door ketting »

Kroatië? Misschien goedkoop vliegen op Split en dan met de bus o.a naar Zadar, Sibenik en Dubrovnik. Als je zin hebt ook nog met de bus naar Mostar en/of Sarajevo?

Anders goedkoop vliegen op Malaga en dan met de bus/trein naar Granada, Cordoba, Sevilla?

Of de Algarve? Vliegen op Faro?
Plaats reactie