Groot-Brittannië: Backpacken Schotland

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
miesvh

Reizen door Schotland/Ierland/ander??

Bericht door miesvh »

Hoi allemaal! Ik ben 20 jaar oud en ik studeer Integrale Veiligheidskunde in Utrecht. Voor mijn studie ga ik volgend jaar voor zes maanden naar België om daar mijn minor te volgen. Deze minor is in het Engels. Ik wil daarom heeeel graag mijn engels verbeteren in combinatie met een mooie reis.
Nu is het zo dat ik nog nooit alleen gereisd heb en ook nog nooit gebackpackt. Ik vind het zo gaaf om mensen te zien reizen en ik wil dat ook heel graag! Omdat het mijn eerste keer is, wil ik graag in Europa blijven, voor twee à drie weken. Ik zit te denken om dit in Schotland of Ierland te doen. Ik wil graag van hostel naar hostel om veel van Schotland/Ierland te zien.
Mijn vraag aan jullie is hoe ik het plannen van zo'n reis begin. Moet ik alle hostels al van tevoren boeken? Of één hostel en ik kijk daarna verder? Hoe week ik welke plekken ik het best kan bezoeken?
Veel mensen om mij heen zie ik reizen en het lijkt wel alsof het allemaal wel op zijn pootjes terecht komt. Maar ik zou toch graag wat advies willen :) Mijn dank is groot!!!

Ps. als jullie andere ideeën hebben over reizen waarbij ik mijn engels kan verbeteren + heel mooi land hoor ik dat graag:)
Erik
Site Admin

Re: Reizen door Schotland/Ierland/ander??

Bericht door Erik »

Schotland en Ierland (in mindere mate) zijn niet de beste plekken om naar toe te reizen om Engels te leren, vanwege het sterke accent :) Maar wel hele mooie bestemmingen om te bezoeken.

Je kunt voor weinig geld naar Groot Brittannië vliegen via Eindhoven of een van de andere (kleine) luchthavens. Bij aankomst is het misschien fijn om de eerste paar nachten geregeld te hebben. Daarna kun je steeds voor je weer wilt vertrekken je volgende accommodatie regelen. Op die manier weet je steeds waar je naar toe gaat en kom je niet voor een vol hostel te staan als je na een dag reizen ergens aankomt. Met name booking.com is hier handig voor. Plekken welke je het beste kan bezoeken hangt af wat je graag wilt zien. De steden of juist het landschap. Dublin is leuk om te bezoeken voor enkele dagen en genoeg te zien en doen. Ook kun je vanuit hier dagtripjes maken naar andere bestemmingen.

Misschien een compleet ander idee waar je misschien nog niet aan gedacht hebt. Maar Malta is ook een hele mooie bestemming. Prima voor twee weken en ze spreken er ook Engels. Het weer is er net wat beter, maar de kosten waarschijnlijk net wat hoger dan Ierland en Schotland. Op Malta kun je heel gemakkelijk rondreizen per bus en je zou vanuit één plek rond kunnen trekken en dingen kunnen bekijken.
miesvh

Bericht door miesvh »

Dankjewel voor de tip!! :) weet je ook iets over rondtrekken in Malta of is op één plek blijven het handigst?
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Op Malta kun je prima op één plek verblijven, je kunt overal met bussen naar toe. Kies wel een enigszins centrale locatie met voorzieningen. Malta staat overigens ook bekend om haar Engelse taalcursussen!
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Je kunt inderdaad op één plek verblijven en dan iedere dag wat nieuwe dingen bezoeken op de drie verschillende eilanden. Kijk even bij https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/malta/ .

Ook kun je wat langere trips maken vanuit Malta door bijvoorbeeld naar Sicilië te reizen. Het staat inderdaad ook bekend om de Engelse taalcursussen.
Reismeisje

Re: Openbaar vervoer in schotland

Bericht door Reismeisje »

Hoi Niels! Ik heb zelf op het vliegveld van Edinburgh een auto gehuurd en ben zo naar the Isle of Skye geweest. Dat was echt heel leuk en makkelijk. Het openbaar vervoer is volgens mij wat onpraktisch. The isle of Skye is trouwens een van de mooiste plekken die ik ooit heb gezien, maar waarschijnlijk ben je zelf ook al lang geweest ;)
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

In Malta heb ik op 2 plaatsen geslapen, eerst een hotel op het grote eiland en daarna nog een paar dagen op Gozo een eilandje er net naast en ook onderdeel van het land. Een dagtrip zou ik voor Gozo zonde vinden.
hartstikkebedankt

Tips gezocht voor rondreis door Schotland

Bericht door hartstikkebedankt »

Hallo allemaal,

Wij willen begin juli ongeveer 13 dagen naar Schotland. De eerste 2 dagen willen we in Edinburgh doorbrengen, de rest ligt nog open.

Heeft iemand tips over:
- Route
- Hotels/B&B, niet té prijzig
- Leuke plaatsen
- Must see's
- Aan- of afraden van de Jacobite Train

Hoop dat jullie willen meedenken!
ketting
Reisexpert

Re: Tips gezocht voor rondreis door Schotland

Bericht door ketting »

Hebben jullie een auto oid ter beschikking? Dan zou ik aanraden om naar isle of Skye en omgeving van Oban en Glencoe te gaan.
hartstikkebedankt

Bericht door hartstikkebedankt »

Dank, ja we hebben een auto. Nog meer tips? Ook ten aanzien van accommodatie zou ideaal zijn!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Heb je toevallig deze post al gevonden? https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/gr ... 26014.html
Ik weet niet wat je reisbudget is maar als dit geen "budget" is kun je contact opnemen met Dave van Spitit of the Spey die in het artikel genoemd wordt. Hij kan dan op basis van je wensen een aantal leuke accommodaties aanraden.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik ben jaren geleden naar Schotland geweest. Isle of Skye was echt heel erg mooi. Ik sliep toen in Portree in een b&b. Ik weet helaas even niet meer welke en het is al een behoorlijke tijd terug. Eilean Donan Castle vond ik ook erg indrukwekkend.
Laeryd

Backpacken: met de tent door Schotland

Bericht door Laeryd »

Beste allemaal,

Ik moet er tussenuit voor een aantal weken en ik zie Schotland als de perfecte optie. Een aantal vragen voor de mensen met ervaring:

- Kan ik dit avontuur trotseren te voet? Dus zonder vervoer (auto/fiets). Ik zat te denken om met het vliegtuig naar Schotland te gaan en dan de trein naar Glasgow te pakken om vervolgens gewoon te gaan lopen richting het noorden.
- Is Schotland de juiste bestemming om goedkoop met een tent even terug te trekken? Of zijn er andere plekken binnen Europa die je (ook) kan aanraden?
- Met de tent kamperen heb ik vaak gedaan. Alleen geen uitgebreide trektochten zoals ik nu van plan ben. Zijn er belangrijke zaken die ik in de gaten moet houden wanneer ik een trektocht onderneem in Schotland?

Alle tips/tricks zijn welkom. Ik wil gewoon graag de natuur in en mijn hoofd leegmaken voor een aantal weken.

Alvast bedankt! :)
Erik
Site Admin

Re: Backpacken: met de tent door Schotland

Bericht door Erik »

Ik heb wat navraag gedaan voor je en dit is het antwoord wat ik op je vragen kreeg:
I guess the best hike near Glasgow would be the West Highland way. It starts at Milngavie (just north of Glasgow and easy to go to by train). It's 96 miles in total https://www.westhighlandway.org/ You'll have all of the information for accommodation on the website. Wild camping is allowed everywhere in Scotland but Loch Lomond National Park. If you want more info on trekking/hiking, you can visit https://www.visitscotland.com/see-do/active/walking/
Plaats reactie