Handbagage mogelijk niet meer gratis

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Travelator
Reisexpert

Re: Handbagage mogelijk niet meer gratis

Bericht door Travelator »

Erik schreef: 08 mei 2017 16:34
ubiytsa schreef: 08 mei 2017 14:57 Dit is zeker heel belangrijk :)
Doe jij dat ook?
Ikke wel :)
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Travelator schreef: 08 mei 2017 16:40 Ikke wel :)
Ik heb mijn paspoort zelfs altijd in mijn broekzak zitten :)
Travelator
Reisexpert

Erik schreef: 08 mei 2017 17:14
Travelator schreef: 08 mei 2017 16:40 Ikke wel :)
Ik heb mijn paspoort zelfs altijd in mijn broekzak zitten :)
Yep, me too : )
Ik ben op luchthavens en in vliegtuigen (en trouwens ook wanneer ik onderweg ben) altijd extreem alert, bijna tegen het paranoïde aan... Haha

Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Travelator schreef: 08 mei 2017 17:46 Yep, me too : )
Ik ben op luchthavens en in vliegtuigen (en trouwens ook wanneer ik onderweg ben) altijd extreem alert, bijna tegen het paranoïde aan... Haha
Gelukkig, ik ben dus niet de enige die dat doet :)
Arnout3008
Reisexpert

Bericht door Arnout3008 »

Paspoort, telefoon, mobiel houd ik altijd in m'n broekzak haha, de rest maakt me niet zo veel uit, of het nou in het ruim moet of mee kan als handbagage, reis vaak toch met maar weinig spullen die ik direct nodig zou kunnen hebben op een vlucht
Once a year, go someplace you’ve never been before.

Travelator
Reisexpert

Ik doe eventuele ruimbagage ook altijd op slot en ik deel m'n bagage altijd heel precies in. Als ik halsoverkop m'n handbagage zou moeten inchecken, ben ik daar niet "op voorbereid" en zou ik wel wat stress hebben, ook omdat ik de koffer of tas dan niet meer op slot zou kunnen doen.

ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Erik schreef: 08 mei 2017 16:34
ubiytsa schreef: 08 mei 2017 14:57 Dit is zeker heel belangrijk :)
Doe jij dat ook?
Jazeker :)

En paspoort inderdaad in mijn broekzak.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik heb een moneybelt waarin oa mijn paspoort zit. Maar ik heb keer gezien bij Wizz Air dat ze dat soort dingen zien als extra handbagage 8)7 Iemand het er eentje om zijn nek en dat mocht niet, dat moest in de tas. Ik had gelukkig alles onder mijn broeksband en mijn jas erover dus niemand die dat zag.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Bij Transavia was er iets vreemds aan de hand. Ik heb een heleboel mensen gezien met een trolley en een handtas vanaf Kefelonia naar Amsterdam. Er werden ook alleen maar groene labels uitgedeeld. Nu was de vlucht niet helemaal vol, maar toch wel tot 90% minimaal. Het waren ook geen kleine handtasjes. Er was zelfs een echtpaar met drie trolley's. Blijkbaar vonden ze het niet nodig om de 'een stuks handbagage' hoog te houden :) Op de heenweg werd wel regelmatig verzocht om de trolleys in te checken bij de balie. Een vrouw voor mij ging met haar dochter naar Spanje, ze vlogen niet vaak. De dame aan de balie vertelde dat de trolley gratis mocht worden ingecheckt. Die dame zei:"O gratis? Ik dacht dat je daar voor moest betalen?" Waarop Transavia zei:"Normaal wel maar nu we het u aanbieden niet. Bovendien, als u nu geen gebruik maakt van het aanbod, dan is er waarschijnlijk toch geen plek in het vliegtuig voor uw trolley dus dan lopen we door u vertraging op als we het daar alsnog moeten regelen" Je raad het al. De dame schrok zo van die mededeling dat ze heeft ingecheckt. :X
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Easyjet gaat mensen verleiden om hun trolleys in te checken voor 5 euro.
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Vlucht van wizzair van brussel naar budapest. Handvbagage mag enkel een klein zakje zijn. Een kleine trolley moet je voor betalen om als handbagage mee te nemen. Dacht 16euro
ketting
Reisexpert

Bericht door ketting »

Het wisselt inderdaad per maatschappij. Soms mag je naast je gratis "handbagage" ook nog een handtas of laptoptas meenemen de cabine in. Ik zou de prijzen wel wat meer gedifferentieerd willen zien aangezien ik nooit in de buurt kom van het maximaal toegestane maar er voor mijn gevoel wel voor betaal. Nadeel is dan wel dat het nog wat onoverzichtelijker is.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

ketting schreef: 03 jul 2017 09:50 Het wisselt inderdaad per maatschappij. Soms mag je naast je gratis "handbagage" ook nog een handtas of laptoptas meenemen de cabine in. Ik zou de prijzen wel wat meer gedifferentieerd willen zien aangezien ik nooit in de buurt kom van het maximaal toegestane maar er voor mijn gevoel wel voor betaal. Nadeel is dan wel dat het nog wat onoverzichtelijker is.
Het is nu ook al wat uit zoek werk. Ik vlieg vrij regelmatig met allerlei maatschappijen en toch moet ik elke keer goed lezen wat nu wel/niet mag. Soms vlieg ik in een jaar 2x met dezelfde en dan zijn de regels weer anders. Ik heb vorige week de eerste maatschappij gevonden die dus service geeft als je een koffer bijboekt. Dan mag je ineens een stoel gratis reserveren etc. Zou dat een nieuwe trend zijn?

Ik vlieg volgend jaar met Belavia. Zij accepteren 8 kilo en maximaal 50x40x20cm. Dat is grappig qua afmetingen want de meeste trolleys zijn groter. Tegelijkertijd hebben ze 20 kilo voor je ruimbagage bij het ticket inbegrepen. O en als het niet past, dan mag je aantal zaken nog apart meenemen waaronder publications ;)

: In addition to free carry-on luggage allowance applied each passenger is also permitted to carry the following items free of charge that may be needed for him/her during the flight, when they are at him/her and do not put into the baggage:

handbag or briefcase, paper folders;
coat, raincoat or plaid;
parasol or umbrella-cane;
bouquet of flowers;
publications for reading during the flight;
baby meal or baby things needed to care for a baby during the flight;
mobile phone, camera, video camera, laptop or other portable electronic devices;
crutches or walking stick;
travelling cradle or car seat for newborns, collapsible baby stroller or wheelchair, cane or a universal foldable stroller-transformer;[1]
stretchers, wheelchairs and other vehicles for the disabled or persons with reduced mobility.[1]
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ook verschilt het per vlucht hoe streng er mee om wordt gegaan. Zo vloog ik met Atlantic Airways naar de Faeröer Eilanden. Op de website stond duidelijk vermeld dat maar één stuk handbagage was toegestaan, alleen lukte het niet om alles in mijn rolkoffer gepropt te krijgen. Dus had ik een rolkoffer + backpack. Het was (op deze vlucht) geen probleem de backpack mee te nemen. Ik denk zelfs dat ze er blij mee zijn, gezien ze korte overstaptijd en dat mensen minder bagage meenemen (in kg dan).
Plaats reactie