Handbagage mogelijk niet meer gratis
Handbagage mogelijk niet meer gratis
Ik las zojuist dit artikel http://www.ad.nl/binnenland/einde-grati ... ~a6e884cb/ waarin staat dat mogelijk voortaan betaald moet worden voor het meenemen van handbagage want mensen nemen teveel handbagage mee en daar moet paal en perk aan gesteld worden. Vooral de trolley's zijn erg vervelend/lastig/nemen teveel ruimte in beslag.
Is dit niet een beetje een flauwe actie? Waarom nemen mensen meer handbagage mee de laatste jaren? Omdat ze niet willen betalen voor een koffer in het ruim en op deze manier de tickets goedkoper blijven. Ik ben benieuwd of dit op korte termijn ingevoerd gaat worden. Eerlijk gezegd koop ik haast altijd een ticket met ruimbagage erbij. Ik betaal dan extra voor het meenemen van een koffer maar dat vind ik in mijn situatie de moeite waard. Meestal ook nodig voor de winterse bestemmingen die ik aan doe. Voor aantal weekendjes weg heb ik een koffer met mijn vriend gedeeld en ook keer met een vriendin. Ik heb dan een dagrugzakje mee als handbagage. Persoonlijk baal ik als ik naast een koffer in het ruim, ook nog extra zou moeten betalen voor handbagage. Tegelijkertijd snap ik ook dat zoals het nu gaat, het meer kosten met zich mee brengt omdat instapprocedures langer duren.
Hoe doen jullie dat? En wat heeft jullie voorkeur? En wat vinden jullie van deze ontwikkeling?
Is dit niet een beetje een flauwe actie? Waarom nemen mensen meer handbagage mee de laatste jaren? Omdat ze niet willen betalen voor een koffer in het ruim en op deze manier de tickets goedkoper blijven. Ik ben benieuwd of dit op korte termijn ingevoerd gaat worden. Eerlijk gezegd koop ik haast altijd een ticket met ruimbagage erbij. Ik betaal dan extra voor het meenemen van een koffer maar dat vind ik in mijn situatie de moeite waard. Meestal ook nodig voor de winterse bestemmingen die ik aan doe. Voor aantal weekendjes weg heb ik een koffer met mijn vriend gedeeld en ook keer met een vriendin. Ik heb dan een dagrugzakje mee als handbagage. Persoonlijk baal ik als ik naast een koffer in het ruim, ook nog extra zou moeten betalen voor handbagage. Tegelijkertijd snap ik ook dat zoals het nu gaat, het meer kosten met zich mee brengt omdat instapprocedures langer duren.
Hoe doen jullie dat? En wat heeft jullie voorkeur? En wat vinden jullie van deze ontwikkeling?
Re: Handbagage mogelijk niet meer gratis
Dat zou ik erg jammer vinden, al begrijp ik het wel. Mijn voorstel: een ticket is altijd incl ruimbagage en de grootte van de handbagage beperken.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Het is elke keer echt een gedoe om op bepaalde vluchten met alleen handbagage te reizen. Zeker met een rolkoffertje. Ook zijn de meeste passagiers ook niet echt heel sociaal waardoor het eigenlijk heel vaak mis gaat.
Aan de andere kant hebben de luchtvaartmaatschappijen deze situatie zelf gecreëerd. Ik denk dat als je een backpack hebt of iets dat onder de stoel pas altijd zal blijven, want het is efficient de ruimte gebruiken. Goed dat het probleem wordt aangepakt, alleen vraag ik me af of de oplossing de juiste is.
Beter gewoon betalen voor het gewicht dat je meeneemt. Dan reizen mensen vanzelf een stuk lichter.
Aan de andere kant hebben de luchtvaartmaatschappijen deze situatie zelf gecreëerd. Ik denk dat als je een backpack hebt of iets dat onder de stoel pas altijd zal blijven, want het is efficient de ruimte gebruiken. Goed dat het probleem wordt aangepakt, alleen vraag ik me af of de oplossing de juiste is.
Beter gewoon betalen voor het gewicht dat je meeneemt. Dan reizen mensen vanzelf een stuk lichter.
Dat is ook wel een goede oplossing inderdaad, betalen per kg!
Veel mensen zullen toch de grenzen blijven opzoeken. Ik begin steeds meer te wennen aan het minder meenemen op reis. Ik heb als handbagage een praktische 30L backpack en daar gaan vaak ook nog een daypack, slippers en camera in. Hopelijk lukt dat ook weer voor mijn volgende reis (20 dagen Portugal). Voor ruimbagage zou ik 53 euro moeten bijbetalen, wat nagenoeg even veel is als de prijs van het ticket zelf. Dan koop ik ter plaatse wel een strandlaken en/of warme trui.
Ik plaats nooit wat bovenin, maar altijd onder de stoel. Daar extra geld voor vragen is absurd; het enige wat ik daarmee creeer is minder ruimte voor mijzelf 

Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Ik ben eigenlijk vrij egoïstisch. Omdat ik al voor een koffer betaal, vind ik dat mijn dagrugzakje best bovenin mag liggen 

We hebben er toch allemaal voor betaald?

Haha dat is zo. Maar sinds er meer trolleys mee gaan, zijn die bakken vaak zo snel vol dat ik altijd label krijg "under the seat". Alleen zit je dan krapper en daar baal ik dan van. Zeker als nachtvlucht is.
Wij kregen op het vliegveld in Alicante het vriendelijke verzoek onze handbagage in te checken vanwege ruimtegebrek (we vlogen met KLM). Normaal gesproken was dat geen probleem geweest, maar we waren met onze twee kinderen, van 2 en bijna 1 en we hadden welgeteld twee tassen mee met luiers, voeding, reserve kleertjes, speelgoed etc. We hebben toen vriendelijk geweigerd... Vraag het aan iemand die geen luiers ed mee hoeft te slepen, denk ik dan?
Ze doen het vaker lukraak en bij kleine kinderen vind ik het sowieso flauw want daar heb je nu eenmaal een (nood)voorraad nodig.Reismeis schreef: ↑05 mei 2017 08:35 Wij kregen op het vliegveld in Alicante het vriendelijke verzoek onze handbagage in te checken vanwege ruimtegebrek (we vlogen met KLM). Normaal gesproken was dat geen probleem geweest, maar we waren met onze twee kinderen, van 2 en bijna 1 en we hadden welgeteld twee tassen mee met luiers, voeding, reserve kleertjes, speelgoed etc. We hebben toen vriendelijk geweigerd... Vraag het aan iemand die geen luiers ed mee hoeft te slepen, denk ik dan?
Ik heb met Delta op de terugweg van Salt Lake City via Detroit aar Amsterdam hetzelfde gehad. We hadden vertraging en de tijd begon te dringen. We hadden nog ongeveer 30 minuten op Detroit als we de vertraging niet in zouden halen. Er werd niet gecontroleerd op handbagage. Iedereen kon met één trolley en één dagrugzak naar binnen. Toen wij met zijn drieën aan de beurt waren, was diegene met de trolley de pineut. Ze kreeg nauwelijks tijd om belangrijke persoonlijke spullen eruit te halen. Vervolgens vroegen we of die dan ook naar Amsterdam door zou worden gelabeld, we hadden immers een overstap in Detroit. Ze zeiden dat ze dat niet wisten en we dat in Detroit op de bagage band moesten kijken. En ja, we hadden al vertraging en dat betekende ook dat je door alle douane weer opnieuw zou moeten... Onze redding was wind mee waardoor we zo weer op één uur overstaptijd zaten en gelukkig was er bij aankomst een dame die in het systeem kon kijken en zag dat het koffertje doorgelabeld naar Amsterdam. Maar erg handig vond ik dit niet, vooral de reactie dat we het zelf maar moesten uitzoeken terwijl je weet dat we maar beperkte overstaptijd hebben door de vertraging, vond ik raar.
Ik denk dat het probleem is dat ze vaak te laat beginnen met het selecteren van bagage dat alsnog via het ruim. Ik heb in Berlijn gehad dat ze dat al doen bij check in. Iedereen krijgt een bepaalde kleur label. Ik heb net trouwens mijn informatie voor een Transavia vlucht gekregen. Daarin staat expliciet dat bij een trolley de kans zeer aanwezig is dat deze alsnog ingechecked moet worden en bij andere handbagage wordt verwacht dat dat onder de stoel wordt gelegd zodat er ruimte over is voor de trolleys.
Humor, ik zit bij de nooduitgang (gereserveerd omdat mijn vriend met 1,90 anders driedubbel moet worden opgevouwen) en daar mag ik niets onder de stoel voor me laten liggen

Ik houd altijd mijn dagrugzak of een kleine "cameratas" bij mij voor onder mijn stoel. Ik geef graag wat extra ruimte op om mijn camera en laptop in het zicht te hebben.
Er is ook een soort "pick order" voor mensen die hun spullen in het ruim moeten leggen. Je moet of helemaal vooraan in de rij staan bij maatschappijen zoals Transavia of juist op het aller laatste moment aankomen
Beide bij toeval ontdekt en het werkt iedere keer
Daarnaast wordt je vaak ook niet gevraagd wanneer je een gold of premium member bent of extra betaald hebt voor je ticket. Dat is voor maatschappijen binnen Europa tenminste.
Voor lange afstanden heb ik altijd alleen een rugzak bij me als handbagage en die past prima onder de stoel voor mij. Ruimte heb je toch niet en slapen in een vliegtuig lukt me zelden
Maar probeer dan wel bij het raam te zitten.
Voor kinderen heb je inderdaad wel wat meer spullen nodig dat is logisch, maar in het algemeen vraag ik me soms af waarom mensen zo enorm veel meeslepen? Zelfs als ik voor langere tijd wegga gebruik ik lang niet alles wat ik heb meegenomen. Vaak is het "handig" om mee te nemen "voor het geval dat".
Er is ook een soort "pick order" voor mensen die hun spullen in het ruim moeten leggen. Je moet of helemaal vooraan in de rij staan bij maatschappijen zoals Transavia of juist op het aller laatste moment aankomen

Voor lange afstanden heb ik altijd alleen een rugzak bij me als handbagage en die past prima onder de stoel voor mij. Ruimte heb je toch niet en slapen in een vliegtuig lukt me zelden

Voor kinderen heb je inderdaad wel wat meer spullen nodig dat is logisch, maar in het algemeen vraag ik me soms af waarom mensen zo enorm veel meeslepen? Zelfs als ik voor langere tijd wegga gebruik ik lang niet alles wat ik heb meegenomen. Vaak is het "handig" om mee te nemen "voor het geval dat".
Ik lees net in de krant dat KLM nu al geld zou rekenen voor handbagage. Iemand recente ervaringen met KLM? Ik heb voor het laatst eind januari gevlogen met ze en toen was dat zeker nog niet het geval en heb ook geen informatie voorbij zien komen in de nieuwsbrieven.
Dit is zeker heel belangrijk

Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl