In September ga ik voor 3 weken naar Noord-West Australia. Mijn vriendin en ik hebben een 4WD gehuurd en vertrekken vanaf Darwin naar Broome, via de Gibb River Road. Nadat we twee dagen in Broome kunnen strandhangen en bijkomen, vertrekken we naar Sydney om daar onze laatste paar dagen te vertoeven.
Onze laatste vakantie in Noorwegen was met een campervan en is ontzettend goed bevallen, hierbij hebben we ook flinke afstanden gereden en enorm veel gezien. Wij zijn aardig actief en willen elke dag wel iets ondernemen. Ook in Australie verwacht ik dat we elke ochtend een paar hikes gaan doen, 's middags verder rijden en 's avonds lekker camperen. Dit is voor ons een ideaal tempo en maakt een "rustdag" onnodig. De 4WD die we hebben gehuurd heeft een rooftop tent, inclusief slaapzak en benodigde campinggear. De "4WD-experience" zal volledig nieuw voor ons zijn! Ook weet ik niet zeker hoe gemakkelijk je overal gratis mag camperen. September zal een hete maand zijn, hopelijk is de Gibb nog niet compleet opgedroogd..
De aantal dagen die we hebben in Broome & Sydney hebben we zo volgepland, het enige waar ik met name feedback over wil hebben zijn de 15 dagen waarin we de 4WD hebben gehuurd. Zelf heb ik al wat onderzoek gedaan naar deze 15 dagen Darwin - Broome en heb een globale route gemaakt. Deze planning is inclusief de benodigde reistijd, gezien de enorme afstanden.Tussen haakjes heb ik een aantal "to-see" punten gezet:
Dag 1: Darwin (4WD pick-up + eten inslaan)
Dag 2: Litchfield (Florence Falls, Terminte Mounts, Tolmer Falls)
Dag 3: Katherine (Katherine Gorge, Hot Springs)
Dag 4: Kununurra (Lake Argyle)
Dag 5: Purnunulu (Cathedral Gorge, Sunset View Walk, The Domes)
Dag 6: Purnunulu (Kungkalanayi, Piccaninny Creek Lookout)
Dag 7: Purnunulu (Mini Palms, Echidna Chasm)
Dag 8: El Questro (Emma Gorge, El Questro Gorge)
Dag 9: El Questro (Champagne Springs, Amalia Gorge)
Dag 10: Home Valley Station (Cockburn Range, Pentecost River)
Dag 11: Mount Elizabeth (Wunnumurra Gorge)
Dag 12: Mt Barnett Roadhouse (Galvans, Adcock & Manning Gorge)
Dag 13: King Leopold Range (Bell Gorge, Lennard River Gorge)
Dag 14: King Leopold Range (River Walk, Tunnel Creek)
Dag 15: Broome (4WD inleveren)
Gezien de beperkte tijd hebben is de keuze gemaakt om bepaalde highlights over te slaan:
- Kakadu NP
- Mitchell Plateau
- Charnley River Station
- Mornington Wildernis Camp
- Derby (Afhankelijk van de tijd die we overhebben pakken we de "Boab Prison Tree" nog mee)
Graag jullie feedback over deze route en de keuzes die we hebben gemaakt om bepaalde punten over te slaan. Hebben we voldoende tijd om alles niet te gehaast mee te pakken? Ook zijn alle tips 'n trick betreft het camperen en "hidden gems" meer dan welkom!
Alvast bedankt,