Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
menasil
Reisexpert

Re: Café Verweggistan

Bericht door menasil »

Ik heb niet zoveel memberships maar toevallig eentje van Honors (Hilton) omdat het vaak een goedkope optie is om te overnachten in oa Warschau. Zeker in het weekend (dan dalen de rates). Nu vlieg ik binnenkort 's ochtends en een taxi naar schiphol op dat tijdstip is vrij prijzig. Voor dezelfde prijs kon ik met een promotieactie spaarpunten kopen via Honors en met de al gespaarde punten een nachtje Schiphol Hilton boeken 8-) Kunnen we nog slapen, geen gedoe of we nu wel of niet op tijd zijn (we zijn er binnen 7 minuten lopen) én mijn spaarpunten opgemaakt. Nu is diezelfde kamer inmiddels 644 euro *)
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Zou iemand echt een kamer boeken voor één nacht voor 644 euro? Daar kun je een heel weekend van op reis?
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Erik schreef: 01 mei 2017 16:28 Zou iemand echt een kamer boeken voor één nacht voor 644 euro? Daar kun je een heel weekend van op reis?
Ik hoop het niet haha. Ik schrok echt van die prijs.
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Erik schreef: 01 mei 2017 16:28 Zou iemand echt een kamer boeken voor één nacht voor 644 euro? Daar kun je een heel weekend van op reis?
Goede deal Menasil!! Wow..... Voor 50 euro meer zitten wij 2 weken in een luxe 7-persoons huisje in Duitsland (in de bouwvak, notabene O-) )
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Dit is toch een grapje hoop ik, Erik...?
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Travelator schreef: 01 mei 2017 21:30 Dit is toch een grapje hoop ik, Erik...?
Het eerste of het tweede deel van mijn zin? :P Dat van dat weekend bedoelde ik met twee personen naar bijvoorbeeld een dure stad zoals Londen. Toevallig daar net het e.e.a voor uit zitten rekenen :) Voor de helft kun je ook al leuk een weekend weg (en ook nog wel minder ).
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Dan tik je gauw de 600 euro aan idd!

Hier zijn vast wel Airbnb gebruikers. Hoe werkt dit precies?
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Reismeis schreef: 02 mei 2017 09:16 Hier zijn vast wel Airbnb gebruikers. Hoe werkt dit precies?
Nog maar een paar keer gebruikt, maar het werkt een beetje zoals het boeken van een normaal hotel. Het is vaak een stukje goedkoper omdat je in sommige gevallen bij mensen thuis slaap of een deal maakt met particulieren, maar je zien dat veel professionele partijen ook hun kamers via AirBnB verhuren. Er is vaak een receptie of ontbijt o.i.d (al kan dit laatste soms wel worden aangeboden).
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Er staan prachtige vakantiewoningen op, maar wat me echt tegenstaat is dat ik een kopie van mijn paspoort moet uploaden om een woning te reserveren! Geen Airbnb voor mij dus, helaas..
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Ik gebruik Airbnb heel vaak. Zitten veel privé-appartementen tussen op goede locaties met prachtig uitzicht. Je hebt dus heel veel privacy, is vaak goedkoper en als je wil kun je heel makkelijk tips krijgen van de host. Hostel stuurt je toch al gauw naar toeristendingen toe.

Nadeel is dat er steeds meer professionele aanbieders komen.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik heb nu zes keer via airbnb huisjes geboekt. Ik heb destijds nog verificatie kunnen doen door bepaalde gevoelige gegevens weg te lakken, maar dat kan nu niet meer begreep ik laatst van iemand die wilde boeken.

Mijn eerste ervaring was een privékamer in Kangasala (Finland). Samen met vriendin een kamer gehuurd bij een echtpaar in Kangasala met een fantastisch huisje aan een meer. Vriendelijke mensen, goed ontvangen. We gingen op citytrip naar Tampere maar omdat we toch een huurauto hadden, was dit plaatsje nabij Tampere een fijne plek. We zaten ontzettend goedkoop en erg mooi. Later wilden we voor diezelfde trip nabij Porvoo een B&b boeken maar dit bleek goedkoper te kunnen via henzelf (was namelijk een officiële B&B) en ze adverteerden ook via internet op hun eigen website. Dus het loont altijd om even verder te zoeken dan alleen Airbnb.

Daarna ben ik voor schaatstrips ook gaan kijken naar huisje. Zo gingen we 8 nachten naar Seoul en we waren met zijn vieren. Dan loont een huis vaak. Een van de eisen was 'twee badkamers' en dat hadden we uiteindelijk gevonden in Gangnam, nabij metrostations. Perfect dus. Helaas was dit huis op de foto's vele malen mooier dan in het echt. Gelukkig wisten we dat we er alleen sliepen want de keuken was niet schoon en de waterkoker vol met kalk etc. Daarnaast was badkamer echt smerig/niet onderhouden en zat er een scheur in het raam. Uiteindelijk is er ook nog een klink afgebroken van de deur van een van de badkamers. Die ging dus niet meer open. Wat mij het meest teleurstelde in dit huis was dat alle recensies tiptop waren, inclusief de betrokkenheid van de host en informatie over hoe je bij huis komt en de highlights. Nou we hadden gewoon pech. Keer op keer met de host gecommuniceerd wat onze vluchttijden waren etc. Ook gevraagd om route beschrijving. Pas toen we in de lucht zaten naar Seoul, kreeg ik een routebeschrijving gestuurd en de code voor toegang tot het huisje. De host zelf nooit gezien. Haar zoon belde wel bij aankomst of het goed was en alles in orde was en het slot is ook binnen 24 uur gerepareerd. Ik zag laatst dat ze het huis een nieuwe kleur hebben gegeven en flink hebben opgeknapt en zo'n recensie als de mijne heb ik dus niet gezien, maar het is maar net waar je waarde aan hecht denk ik... ;)

Daarnaast drie keer een huisje/appartement gehuurd in Noorwegen. Dat is alle drie de keren goed bevallen en maakte voor ons de reis een stuk goedkoper. De eerste keer met een groep van vier en daarna twee keer met mijn vriend. Communicatie met de hosts ging echt goed en ook vriendelijke ontvangst. Eén keer heeft de host ons zelf vanaf het station gehaald zodat we niet zover hoefden te lopen met de koffers :) Dit was ook de enige plek waarbij we dan een 'gedeeld terrein' hadden. Ons appartement lag op de tweede verdieping van een mega groot huis. Overigens, we zijn voor die stad wel 2x geannuleerd. Eén keer omdat we te vroeg waren met boeken en één keer hadden we geboekt maar kreeg de eigenaar een baan in het buitenland en ging hij verhuizen. Tja, dat is dan echt pech hebben en risico van het vak maar gelukkig hadden we uiteindelijk toch iets gevonden.

Ik heb ook een keer in Nederland een aantal nachten in Airbnb geslapen; daar kwamen we er wel achter waarom buiten airbnb soms hetzelfde huisje goedkoper is te vinden. Airbnb vraagt vrij hoge kosten voor bemiddeling.

Toevallig heb ik de afgelopen weken geprobeerd wat te boeken voor november in Noorwegen. Tot nu toe hebben we vooral appartementen gevonden die uiteindelijk voor langere tijd verhuurd zijn en in 2017 niet beschikbaar zijn. Pas één eigenaar heeft nu de kalender aangepast. De rest zou dat doen maar in mijn wishlist kan ik ze nog boeken. Nu hebben we via booking.com een hotel geboekt want de prijs van een airbnb is inmiddels net zo hoog als een hotel. We kijken later dit jaar wel of er nog wat te krijgen is. Nu waren we er beetje klaar mee.
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Bedankt voor het delen van jullie ervaringen! Het bevalt dus wel goed als ik dat zo lees. Erg jammer dat ze nu zoveel informatie van mensen willen weten.. Het staat me enorm tegen, dus ik ga geen woningen via airbnb boeken.
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Reismeis schreef: 03 mei 2017 07:54 Bedankt voor het delen van jullie ervaringen! Het bevalt dus wel goed als ik dat zo lees. Erg jammer dat ze nu zoveel informatie van mensen willen weten.. Het staat me enorm tegen, dus ik ga geen woningen via airbnb boeken.
Waarom? Komt gewoon door slechte ervaringen van mensen die dingen in de huizen kapot maken.
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Dat snap ik! Maar ik ben geen voorstander van het afgeven van kopies van mijn paspoort. Zeker niet als het online gebeurt. Gelukkig heb ik de keuze om het niet te doen :)
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Reismeis schreef: 03 mei 2017 10:29 Dat snap ik! Maar ik ben geen voorstander van het afgeven van kopies van mijn paspoort. Zeker niet als het online gebeurt. Gelukkig heb ik de keuze om het niet te doen :)
Ah, op die fiets :)
Plaats reactie