Mijn vriend gaat volgende maand voor drie maanden naar de andere kant van de wereld, hoe overleef ik dit?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Arnout3008
Reisexpert

Re: Mijn vriend gaat volgende maand voor drie maanden naar de andere kant van de wereld, hoe overleef ik dit?

Bericht door Arnout3008 »

@Harlie
Even uit nieuwsgierigheid, is hij al vertrokken? Nog dingen kunnen afspreken / overleggen over hoe jullie elkaar gaan spreken de komende drie maanden?
Harlie

Re: Mijn vriend gaat volgende maand voor drie maanden naar de andere kant van de wereld, hoe overleef ik dit?

Bericht door Harlie »

Arnout3008 schreef: 12 feb 2017 22:29 @Harlie
Even uit nieuwsgierigheid, is hij al vertrokken? Nog dingen kunnen afspreken / overleggen over hoe jullie elkaar gaan spreken de komende drie maanden?
Ik heb hem afgelopen donderdag uitgezwaaid op Schiphol. Het afscheid was echt heel heftig en het is tot nu toe ook moeilijker dan ik had gedacht..
We kunnen in het weekend skypen en een beetje whatsappen. De verbinding is niet heel goed, hij valt steeds weg na een kwartier.
Doordeweeks kunnen we dus geen contact hebben.. Hij heeft daar geen internet en ik denk ook geen bereik want ik heb twee dagen geleden een sms gestuurd en nog steeds geen antwoord.. Dat ik nu dus niet weet hoe het met hem gaat en dat we geen contact kunnen hebben zorgt ervoor dat ik het er nog moeilijker mee heb. Maar we hebben in ieder geval afgesproken elke zaterdag te skypen dus daar kijk ik nu al naar uit.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Hoe was het gesprek zaterdag geweest?
Harlie

Bericht door Harlie »

Erik schreef: 27 feb 2017 15:51 Hoe was het gesprek zaterdag geweest?
Goed! Alles gaat goed met hem, hij heeft het er naar zijn zin, ook al mist hij mij wel.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Harlie schreef: 27 feb 2017 16:22 Goed! Alles gaat goed met hem, hij heeft het er naar zijn zin, ook al mist hij mij wel.
Fijn dat het goed met hem gaat. Dat moet toch een beetje rust geven lijkt me. En hoe gaat het met jou?
Harlie

Bericht door Harlie »

Erik schreef: 27 feb 2017 16:27
Harlie schreef: 27 feb 2017 16:22 Goed! Alles gaat goed met hem, hij heeft het er naar zijn zin, ook al mist hij mij wel.
Fijn dat het goed met hem gaat. Dat moet toch een beetje rust geven lijkt me. En hoe gaat het met jou?

Ja dat geeft zeker rust! Omdat ik vorige week dus niet wist hoe het is daar maakte ik me er best wel druk over..
Het gaat met mij wel iets beter dan vorige week. Ik ben er al iets meer aan gewend en heb ook wel geaccepteerd dat ik doordeweeks geen contact met hem kan hebben. Ik mis hem alleen wel heel erg en het einde van die drie maanden lijkt echt nog heeel ver weg en dat is wel een beetje ontmoedigend..
Arnout3008
Reisexpert

Bericht door Arnout3008 »

Die drie maanden zullen snel voorbij zijn als je gewoon zorgt dat je zelf ook lekker bezig bent met dingen, ga leuke dingen doen met vriendinnen etc, je hart luchten bij vrienden etc (Of hier natuurlijk :) ). Uiteindelijk is het maar voor eventjes, ook al lijkt het nu eeuwen te duren. Niet te veel aan denken hoe lang het nog duurt tot je hem weer ziet, maar denk aan wanneer je hem weer spreekt! Proberen te focussen op de positieve dingen. Komt vast wel goed ;)
Once a year, go someplace you’ve never been before.

menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

@Harlie Hoe gaat het? Volgens mij is het einde van de drie maanden in zicht :)
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Goede vraag Menasil! Ik ben ook enorm benieuwd hoe het gegaan is.
Harlie

Bericht door Harlie »

menasil schreef: 04 mei 2017 12:09 @Harlie Hoe gaat het? Volgens mij is het einde van de drie maanden in zicht :)
Wat leuk dat jullie er naar vragen! Hij komt inderdaad al bijna terug, over 9 dagen. De tijd is wel sneller gegaan dan ik had gedacht en uiteindelijk ging het ook wel, maar leuk was anders! Ik heb hem wel heel erg gemist en ik ben heel erg blij dat hij volgende week zondag weer thuis komt :)
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ooh dat is inderdaad al heel erg snel! Hoe is het communiceren gegaan? Meer of minder dan verwacht en wat voor tips zou je anderen die dit misschien lezen en in hetzelfde schuitje zitten mee willen geven?
Harlie

Bericht door Harlie »

Erik schreef: 05 mei 2017 14:39 Ooh dat is inderdaad al heel erg snel! Hoe is het communiceren gegaan? Meer of minder dan verwacht en wat voor tips zou je anderen die dit misschien lezen en in hetzelfde schuitje zitten mee willen geven?
De eerste vijf weken konden we elk weekend contact hebben, 1 dag skypen en voor de rest een beetje appen. Daarna hadden we twaalf dagen elke dag even contact, voornamelijk WhatsApp en 1 keer per week skype. De laatste vijf weken waren wat minder want toen konden we echt maar 1 dag contact hebben, dat viel wel een beetje tegen. Ook was de internet verbinding niet altijd goed genoeg voor skype, dus dan moesten we bellen.

Die twaalf dagen in het midden waren echt heerlijk, dat we elke dag even konden appen. Maar uiteindelijk heb ik die andere weken ook wel overleeft, het was niet heel leuk, maar we hebben wel goede afspraken gemaakt, zoals 1 keer per week skypen. Dat is dan ook mijn tip, maak goede afspraken over wanneer je communiceert zodat er geen misverstanden ontstaan of andere verwachtingen zijn. Wees verder ook heel open naar elkaar over wanneer je elkaar mist of wat je mist. Ik denk dat wij heel veel over onze relatie geleerd hebben op deze manier!
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Goed om te horen :)
Zelf heb ik jaren geleden ook gehad dat mijn toenmalige vriend drie maanden op reis ging. Toen had je nog geen whatsapp en Skype was ook nog in opkomst. Wat hij deed (naast smsen en zoveel mogelijk mailen) was in elke plek een kaartje sturen. Hij zat in de USA dus het duurde natuurlijk enige tijd wanneer de kaartjes kwamen maar leuke verrassing was het wel elke keer :)
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Iets om nog wel rekening mee te houden nu hij bijna thuis komt (nog maar 7 dagen :P) is dat jullie alle twee veranderd zijn. Je merkt het niet zo snel, maar jullie hebben beide dingen meegemaakt die je hebben beïnvloed. Hij zeker! In het begin zal je dus nog wel wat tijd moeten stoppen in het opnieuw ontdekken van elkaar en weer even aan elkaar wennen. Klinkt gek, maar toch .... Hopelijk hebben jullie nadat de hectiek van het "thuiskomen" voorbij is ook wat tijd voor elkaar.
Plaats reactie