Visum aanvraag Nieuw Zeeland

Stel hier al je vragen over Nieuw-Zeeland. Van het Noordereiland tot het Zuidereiland en van vulkanen tot grotten.
Evelien7534

Re: Working Holiday Visa

Bericht door Evelien7534 »

Moira schreef:ja en als je naar ondere scrolt zie ik create an account
https://www.immigration.govt.nz/secure/ ... oliday.htm

Als ik daar op klik naar krijg ik een popup scherm en kan ik een aanvraag gaan invullen.
Krijg je wel een popup scherm?
dit scherm dus https://www.immigration.govt.nz/registr ... fault.aspx

Bij mij werkt het gewoon via chrome

Maar dat is om een account aan te maken toch? En die had ik al wel aangemaakt, dus je zou denken dat je er met inloggen dan komt, maar dan word ik dus steeds rondgestuurd...
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: Wat nodig voor Working Holiday Visa Nieuw Zeeland?

Bericht door Moira »

Hoi,

Heb je dan ook een email van immigratie dat je een account hebt aangemaakt?
Dan kun je aan de rechterkant inloggen lijkt me.
Erik
Site Admin

Welk visum nodig voor leerkracht in Nieuw Zeeland?

Bericht door Erik »

Uit de mailbox
Welk visum kan ik aanvragen als 47jarige als ik een jaar in Nieuw Zeeland wil,werken in het onderwijs?
Kims
Reisexpert

Re: Welk visum nodig voor leerkracht in Nieuw Zeeland?

Bericht door Kims »

Hi,

De vraag is of een werkvisum mogelijk is voor jouw leeftijd en uberhaupt voor leerkrachten. Werkvisa worden over het algemeen alleen afgegeven voor beroepen waar een tekort aan is.

Om je mogelijkheden te bekijken voor een visum om te kunnen werken, kijk op de officiele website van de "department of Immigration": http://www.immigration.govt.nz/. Daarnaast moeten docenten zich registreren in New Zealand, kijk daarvoor op: http://educationcouncil.org.nz/.

Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
tessa0308

Re: Working holiday visum

Bericht door tessa0308 »

Hoi ,
Ik wil in oktober een half jaar naar Nieuw Zeeland en waarschijnlijk een working holiday visum aanvragen. Ik word pas in augustus 18.. Raden jullie aan om je ticket daarvoor al te boeken?
Kims
Reisexpert

Re: Working holiday visum

Bericht door Kims »

tessa0308 schreef:Hoi ,
Ik wil in oktober een half jaar naar Nieuw Zeeland en waarschijnlijk een working holiday visum aanvragen. Ik word pas in augustus 18.. Raden jullie aan om je ticket daarvoor al te boeken?
Dat kan je doen en het kan wat schelen maar oktober is het laagseizoen dus je kan zeer waarschijnlijk ook in augustus een goede prijs krijgen voor je ticket.

Veel plezier!
tessa0308

Re: Visum aanvraag Nieuw Zeeland

Bericht door tessa0308 »

Heb je een vliegticket nodig voordat je het visum aanvraagt? Ik doel dan op het working holiday visum
Kims
Reisexpert

Re: Visum aanvraag Nieuw Zeeland

Bericht door Kims »

tessa0308 schreef:Heb je een vliegticket nodig voordat je het visum aanvraagt? Ik doel dan op het working holiday visum
Nee. Wanneer je je WHV krijgt toegekend, heb je een jaar om te gaan en dan kun je je ticket regelen als je wil.
sophie86

visum aanvraag 30 jaar oud

Bericht door sophie86 »

Beste,

Het is mij onduidelijk hoe het precies zit met de leeftijdsgrens en het working holiday visa voor Nieuw Zeeland.
Ik mag hem aanvragen zolang ik 30 ben... Stel ik vraag hem aan 2 maanden voordat ik 30 word. Heb ik daarna een jaar de tijd om hem te gebruiken?
(dan zou ik dus bijna 32 worden wanneer ik het land inga...)
Mij is verteld dat het voor Australia wel zo werkt. Weet ook niet of dit echt waar is... Maar ben dus benieuwd hoe het zit met New Zealand. Op de website kan ik er niets over vinden, behalve zie ik steeds leeftijdsgrens 18-30. Maar hoe het precies zit...?

Alvast bedankt! groetjes sophie
Kims
Reisexpert

Re: visum aanvraag 30 jaar oud

Bericht door Kims »

Hi,

Dat klopt inderdaad voor beide landen. Als je hem voor je 31e aanvraagt en toegewezen krijgt, heb je een jaar om te gaan en als je arriveert gaat je WHV in voor 1 jaar.

In Australië is de regering momenteel aan het overwegen om de leeftijdsgrens te veranderen naar 35 per 2017 maar dat is nog niet definitief.

Groetjes
sophie86

Re: visum aanvraag 30 jaar oud

Bericht door sophie86 »

oh super thanks!
wat een geweldig nieuws, Aus tot 35 jaar (als het doorgaat) dat zou betekenen dat ik na mn jaar NZ ook nog naar Aus zou kunnen gaan :D
ik ga het nieuws in de gaten houden...
kullie10

Al een working holiday visum

Bericht door kullie10 »

Hallo luitjes,

Ik had een vraagje.

Afgelopen jaar ben ik op reis geweest door nieuw zeeland voor een aantal maanden. Daarvoor had ik al een working holiday visum aangevraagd.
Deze loopt nu af op 19 mei.

Nu zou ik eigenlijk graag toch terug willen naar Nieuw Zeeland en wil ik toch ook weer gaan werken. Alleen zit ik dus met de eindtijd van mijn visum.

Zijn er mogelijkheden om dat visum te verlengen of een ander visum aan te vragen???

Alvast bedankt
Nikki
Erik
Site Admin

Re: Al een working holiday visum

Bericht door Erik »

Volgens mij kun je een working holiday visum maar één keer in je leven aanvragen. In Australië is er de mogelijkheid voor een tweede keer, maar zover ik weet is die mogelijkheid er niet voor Nieuw-Zeeland. Weet jij dat toevallig @Moira?

Je kunt dan alleen nog een toeristenvisum aanvragen.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hoi,

Je kunt voor Nieuw Zeeland maar een keer in je leven een working holiday visa krijgen. Je kunt wel een toeristenvisum aanvragen als de working holiday is afgelopen dit kun je doen terwijl je in Nieuw Zeeland bent. Met het toeristenvisum mag je niet werken. Andere optie is dat als je werkt dat je werkt je sponsort dan kun je een work visa aanvragen. Ik denk dat het handig is dat je de immigratiedienst contact over de mogelijkheden.
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Misschien kun je je opties vinden op de officiële website van de Nieuw-Zeelandse immigratiedienst: https://www.immigration.govt.nz/new-zealand-visas

Succes ermee!
Plaats reactie