Kan iedereen een wereldreis betalen?

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?

Hoeveel heb jij gespaard voor je op reis ging?

Tot €3500,-
4
18%
Tot €4500,-
2
9%
Tot €5500,-
0
Geen stemmen
Tot €6500,-
1
5%
Tot €7500,-
3
14%
Meer dan €7500,-
12
55%

Totaal aantal stemmen: 22

Ilonka
Reiziger
Contacteer:

Reis Singapore - Maleisie - Borneo - Bali - Nieuw Zeeland

Bericht door Ilonka »

Hallo,

Onderstaand een overzicht van wat mijn reis van bijna 4 maanden gekost heeft. In Azie kookten wij nooit zelf, in Bali hebben we vrij luxe geleefd en in Nieuw Zeeland ben ik weinig naar de kroeg geweest, heb bijna altijd zelf gekookt, maar heb wel een aantal leuke en duurdere activiteiten gedaan. Het leven in Nieuw Zeeland is ongeveer 50% goedkoper dan in Nederland. Als je een kostenplaatje wilt maken is het ook goed om de extra kosten voor verzekeringen etc. mee te nemen.
En ja niet te vergeten: wij hebben niet super low-budget geleefd dus het zal vast voor minder kunnen.
Voor meer info over bezienswaardigheden in de gebieden waar ik ben geweest kun je doorklikken naar ilonka.aroundtheglobe.nl.

Succes met je reis, zoals alle anderen met me eens zullen zijn is het een hele levenservaring die de investering zeker waard zijn!

Groetjes Ilonka

Around the world ticket € 1.224,00

Azie (41 dagen)
Tickets Air Asia € 276,51
Uitgaven Singapore (4 dagen) € 94,97
Uitgaven Maleisie (13 dagen) / Borneo (26 dagen) € 816,26
Bali (11 dagen)
Uitgaven € 377,10
Nieuw Zeeland (50 dagen)
Uitgaven € 2.709,11
BBH-pas € 22,43
Magic buskaart € 506,97
€ 6.027,35
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik heb op mijn site bolletjeom.nl bijgehouden wat we tijdens onze wereldreis hebben uitgegeven.

Onder DEEL 1 staan de reiskosten per land, opgedeeld in subgroepjes als slapen, eten, vervoer, visa, diverse en entree/trips. Dit in totalen en per dag
Daar moet je een heel aardig beeld van kunnen krijgen lijkt me ;-)

Onder datzelfde DEEL 1 staan ook de voorbereidingen.
hier zijn de subhoofdstujes "geld", "budget" en "meeneemlijst"interessant voor jullie. in die laatste staat onderaan de link naar onze uitgebreide meeneemlijst waar we per artikel hebben staan wat het gekost heeft.

hopelijk heb je er wat aan

groetjes rudi
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Daniii
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Daniii »

Echt onwijs bedankt allemaal, het geeft in ieder geval al een idee van hoe ik naar de kosten moet kijken.
Ik ben jullie websites ook aan het bekijken, echt onwijs leuk trouwens!

Ondertussen werk ik hard door!

Liefs Anne
poezi

bijklussen

Bericht door poezi »

Hoi iedereen,

ik was ook een beetje aan het uitrekenen hoeveel ik moet voorzien voor minstens 6 maanden Australie.

ik vroeg mij af jullie tussendoor ook wat bij geklusd hadden?
Ik was van plan om toch af en toe enkele weken te gaan werken of in ruil voor verblijf te op een range te gaan werken.

Enig idee hoeveel je gemiddeld kan uitsparen op die manier?

many thx
grtz
Poezi
Erik
Site Admin

Re: bijklussen

Bericht door Erik »

poezi schreef:Hoi iedereen,

ik was ook een beetje aan het uitrekenen hoeveel ik moet voorzien voor minstens 6 maanden Australie.

ik vroeg mij af jullie tussendoor ook wat bij geklusd hadden?
Ik was van plan om toch af en toe enkele weken te gaan werken of in ruil voor verblijf te op een range te gaan werken.

Enig idee hoeveel je gemiddeld kan uitsparen op die manier?

many thx
grtz
Poezi
Ik denk dat je vooral je tijd kunt verlengen om weg te blijven, echt veel aan over houden zul je niet doen. Zelfs als je werkt maak je geld op dus het is beter om zoveel mogelijk geld in nederland te sparen en dan de bovenstaande middelen gebruiken om je tijd in het buitenland zo lang mogelijk te rekken en afwisselend te houden.
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

betreft werken in australia!!!

werk genoeg en als je op de goeie plaatsen terug komt kun je geld sparen!! ik heb er 21 maanden gezeten en op verschillende plekken gewerkt, maar spaarde niet altijd even veel. in een klein dorpje heb je als je een goeie baan vind aardig kans om te sparen maar dan moet je echt niet meer uitgeven dan nodig, ik leefde 2.5 maanden op de camping in me tent om zo extra te kunnen sparen, werkte in het begin 6 dagen per week en later meestal 10 dagen en dan 1 af met rond de 10 u per dag, zwaar maar goed om geld te sparen. verder ook in darwin gewerkt, nadeel mocht je van uitgaan houden en leuke collega's hebben die dat ook doen dan verspil je zo half of 3/4 van je inkomsten.

oftuwel hoeveel je spaart of uitspaart ligt aan je zelf ook je uitgave als je onderweg bent, want wil je veel dingen doen of gewoon op je dooie gemak rond kijken!!
1 goeie manier van geld besparen is camperen en met andere mensen in de auto mee reisen. vaak stukken goedkoper dan de bus.

meer vragen laat me weten help je graag
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
daveevad
Contacteer:

Bericht door daveevad »

Kijk eens op onze website.

Wij vertrekken op 19 augustus, voor 18 maanden rond de wereld.

www.traveltheglobe.eu
nodisch18

Bericht door nodisch18 »

Ik ben net terug van een reis van 9 maanden door onder andere Azië, Oceanië en Midden-Amerika. Al met al heeft dat €9500 euro gekost (inclusief vliegticket).

Op mijn site kun je nog wat meer info vinden.
annederooijx

Financiële vragen over een wereldreis

Bericht door annederooijx »

Hallo iedereen,

Ik zit in het examenjaar van havo en moet dit jaar een profielwerkstuk maken. Dit is een werkstuk waarin je gaat onderzoeken wat je volgend jaar wilt gaan doen, een soort oriëntatie werkstuk. Er moet minimaal 80 uur zitten in een profielwerkstuk.
Ik wil over twee jaar heel graag op wereldreis, dus besloot om mijn profielwerkstuk over een wereldreis te gaan doen. In mijn profielwerkstuk wil ik elke deelvraag beginnen met een inleiding of een stukje tekst over hoe ervaren wereldreizigers het op hun manier hebben aangepakt. Dus dat word bij deze mijn interview. De antwoorden hoeven niet heel uitgebreid en moeilijk te zijn, ik denk zo’n 7 regels, meer of minder maakt niet uit!
Ik een paar vragen voor jullie:

Hoe hebben jullie je wereldreis financieel voorbereid?
Wat waren ongeveer de financiële kosten vooraf? En wat waren deze kosten?
Hoe hebben jullie geld verdient tijdens uw reis?
Hoe hebben jullie geld verdient op creatieve wijze tijdens de reis?
Hoeveel geld hebben jullie nodig gehad voor de reis?

Ik hoop dat iemand hier de tijd voor wilt nemen, dat zou mij heel erg helpen!
vincentdekolf
Reiziger

Re: Hoe was uw reis?

Bericht door vincentdekolf »

Hoi Anne,

ik stuur je een PB!
Erik
Site Admin

Re: Financiële vragen over een wereldreis

Bericht door Erik »

@Vincentdekolf als je wilt mag je de antwoorden ook hier in het topic plaatsen. Misschien leuk om ook voor anderen om inzicht te krijgen in het financiële plaatje. Ik zal zelf zo ook even antwoorden :)
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

annederooijx schreef: Hoe hebben jullie je wereldreis financieel voorbereid?
Mijn eerste wereldreis is al weer een tijdje geleden. Destijds liep ik stage en zou daarna nog een aantal maanden werken voordat ik zou vertrekken. Daarnaast had ik redelijk wat spaargeld waardoor ik ruim voldoende had voor de geplande tijd dat ik op reis zou gaan.
annederooijx schreef: Wat waren ongeveer de financiële kosten vooraf? En wat waren deze kosten?
Veel spulletjes had ik al, maar wat ik nog niet had heb ik voor mijn verjaardag, kerst en al die andere gelegenheden gevraagd. De kosten kon ik op deze manier dus erg laag houden. Ik denk dat ik uiteindelijk wel zo'n €1.500 heb uitgegeven aan een backpack, dagrugzak, slaapzak, specifieke kleding, zaklamp, en al die andere spulletjes.
annederooijx schreef: Hoe hebben jullie geld verdient tijdens uw reis?
In principe hoefde ik niet te werken tijdens mijn reis omdat ik berekend had dat ik het met mijn gespaarde geld moest kunnen redden. De voordelen van werken in Nederland waren/zijn ook een stuk groter omdat je geen kosten hebt voor verblijf en eten (dat kan gewoon thuis). Wel heb ik een aantal baantjes gehad, vooral voor de ervaring. Zo heb ik in een bananenfabriek, appels geplukt en in een Kebab tent in Cairns gewerkt. Dit laatste werk was het leukste maar ook het zwaarste omdat het nachtwerk was. Daarna heb ik op afstand opdrachten voor opdrachtgevers in Nederland uitgevoerd op de plek waar ik stage heb gelopen.
annederooijx schreef: Hoe hebben jullie geld verdient op creatieve wijze tijdens de reis?
Het werken voor een opdrachtgever in Nederland was destijds best creatief. Nu niet meer, dus ik denk dat mijn antwoord hier "nee" is :)
annederooijx schreef: Hoeveel geld hebben jullie nodig gehad voor de reis?
In totaal heb ik denk ik ongeveer €10.000 euro uitgegeven. Dit is dan inclusief spullen, vliegticket en de reis van ongeveer 7 maanden.
vincentdekolf
Reiziger

Bericht door vincentdekolf »

Ja doe ik Erik, aangezien mijn PB niet verstuurd is moet het toch opnieuw _O- .

Hoi Anne, ik help je graag even, hopelijk heb je er iets aan!
Nadat het plan in mijn hoofd zat was het voor mij niet moeilijk om elke maand geld opzij te zetten. Van alle plannen wordt je vanzelf zo enthousiast, dat je lekker wil werken en het op de bank zet. Ik heb eerst mijn studie afgemaakt en daarna eerst even een paar maanden hard gewerkt, dan heb je het zo bij elkaar!
Vooraf gaan de kosten vooral zitten in spullen. Een backpack, lakenzak, maar vergeet ook vooral niet de inentingen. Wanneer deze niet binnen je zorgpakket vallen, kan dat nog best duur zijn.
Dat heb ik niet gedaan. Alleen maar uitgegeven haha.
Zoals ik net al zei, was dat niet het geval. Ik ben van plan volgend jaar weer op reis te gaan en dan zit ik er wel aan te denken om eventueel in een leuk hostel wat hulp te bieden. Bedden verschonen, opruimen, mensen helpen etc. Niet perce voor geld, maar bijvoorbeeld voor een bed en wat eten. Zo kan je je verblijf mooi verlengen :) .
Uiteindelijk is dat natuurlijk heel erg wisselend van waar je naar toe gaat. Ik was een half jaar in Azie en rekende ongeveer met €30/35 per dag. €10 voor slapen, €10 voor eten en dan nog wat voor excursies, fietsie huren etc.
De ene dag is het wat meer en op dagen dat je niets doet houdt je dan weer wat over.
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi,

Wij gingen niet echt op wereldreis maar via Azie voor minimaal een jaar naar Nieuw-Zeeland waar uiteindelijk nog een jaar Australie aan werd geplakt qua working holiday.
annederooijx schreef:Hoe hebben jullie je wereldreis financieel voorbereid?
Gespaard, gespaard en gespaard. Ik kreeg nog een extra nabetaling van mijn werk net voor we vertrokken dus dat was mooi meegenomen.
annederooijx schreef:Wat waren ongeveer de financiële kosten vooraf? En wat waren deze kosten?
De kosten voor de vluchten, reis- en medische verzekering en een aantal dingen zoals muggennet, vaccinaties, wat kleding en muggenspul met DEET.
annederooijx schreef:Hoe hebben jullie geld verdient tijdens uw reis?
Wij zijn op Working Holiday visums naar Nieuw-Zeeland en Australie gegaan en konden daar dus werken wat we ook gedaan hebben. Ongeveer 6 maanden werken en 6 maanden reizen in elk land.
annederooijx schreef:Hoe hebben jullie geld verdient op creatieve wijze tijdens de reis?
Mijn ex-partner heeft schoongemaakt en andere baantje gedaan voor cash, we hebben "house sitting" gedaan waarbij je op iemand's huis past en soms wat extra geld verdient maar in ieder geval minder kosten hebt voor accomodatie. En we hebben in beide landen ge-WWOOF-ed; gewerkt voor een paar uur per dag op biologische boerderijen/plekken voor kost en inwoning.
annederooijx schreef:Hoeveel geld hebben jullie nodig gehad voor de reis?
Dat kan ik niet inschatten. We reisden goedkoop met eigen vervoer en door te (wild)kamperen. Dat scheelde veel in de kosten.

Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Een combinatie van een bijbaan nemen en veel uren per week werken en weinig uitgeven aan dingen die niet noodzakelijk zijn. Daarnaast heb ik mijn DUO lening destijds wat omhoog gegooid om mij geen druk te hoeven maken tijdens de reis.
Ik weet niet zo goed wat je hiermee bedoelt. Maar van tevoren was ik misschien 300 euro kwijt aan wandelschoenen, een goed windjack, een fleecejack en nog wat resterende vaccinaties. Verder had ik geen extra kosten.
Ik heb geen geld verdiend tijdens de reis, al had ik daardoor wel langer weg kunnen gaan.
Zo hierboven.
Ik had 10.000 euro begroot voor 7 maanden, uiteindelijk gaf ik 11.000 euro uit.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Plaats reactie