Discussie: overgewaarde landen. Australië of..?

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Erik
Site Admin

Re: Discussie: overgewaarde landen. Australië of..?

Bericht door Erik »

Ik ben in Peru geweest en heb helaas MAchu Picchu niet gezien. Vind het nog steeds erg jammer ook al is het misschien een toeristen hotspot. Het zelfde geldt voor de piramides, ook een groot circus maar daarmee niet minder bijzonder.

Ik denk ook dat als er een tijdje in de buurt verblijft je misschien kunt gaan op een moment wanneer het wat rustiger is. Dan heb je misschien ook meer het gevoel dat het speciaal is.

Als je wat bijzonders wilt zou je zou eens kunnen kijken naar Paracas (poor mans Galapagos) of de Amazone, maar dat laatste is erg duur helaas
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Mijn ervaring is dat ik de Inka Trail specialer vond dan Machu Picchu.

Na een toffe hike langs vele ruïnes met nauwelijks mensen om je heen kom je dan eindelijk aan bij je eindbestemming: de zonnepoort bij Machu Picchu. Je staat daar en ziet de ruïnes zonder toeristen. Vervolgens loop je naar beneden, maak je de bekende foto terwijl het nog rustig is en dat is het moment dat de rest allemaal naar binnenvliegt. En dat zijn geen mensen die net een zware tocht hebben gehad, maar mensen die nog geen stap gezet hebben en lopen op slippers terwijl ze er topfit uitzien. Vanaf dat moment is het 'magische' van Machu Picchu verdwenen.

De ruïnes zijn zeker niet overgewaardeerd; er zitten ook echt fascinerende tempels tussen met mooie verhalen. Toeristen maken het wel veel minder tof, maar goed, om dat nu over te slaan lijkt mij niet slim. Het blijft een geweldig geheel.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Precies, je kunt dus deze highlights zo speciaal maken als je zelf wilt. Vaak kost dit wat meer moeite, maar is het t ook wel waard.
Plaats reactie