Aan het eind van de zomer ga ik met mijn man (ik 29, hij 30) vier maanden op reis! Een droom die uitkomt! Het plan voor de eerste twee maanden is rondreizen door Laos, Cambodja en Vietnam. We vliegen op Bangkok. We zijn nu bezig met een route te bepalen en stuiten bij Laos op wat dingen. Ik las dat het reisadvies voor Laos wat is gewijzigd en nu wordt afgeraden om route 13 te nemen tussen Luang Prabang en Vientiane. Vooral mijn man begint zich nu toch wel zorgen te maken of het dan wel zo'n goed idee is om daarheen te gaan. Zijn er mensen die een beetje weten hoe het daar zit? Is het een groot risico? We zouden dan met de bus eerst naar Vang Vieng en dan een paar dagen later door naar Vientiane. Sowieso jammer dat er geen treinen rijden, want in de bus voel ik me altijd iets onveiliger. Is die route erg bergachtig en hobbelig? Hoe hebben jullie die route ervaren?
Verder in Laos staat op de planning: Nong Khiaw, Muang Ngoi, Pakse en Si Phan Don/Don Det. In Cambodja willen we graag naar Siem Reap, Phnom Penh, Sihanoukville, Koh Rong, Kampot en misschien Kratie. In Vietnam is dit ons plan: Ho Chi Minh, Mekong Delta, misschien Phu Quoc, verder Mui Ne, Dalat, Hoi An, Hue, Ninh Binh, Hanoi, Sapa en Halong Bay. We dachten aan vier weken Vietnam en voor Laos en Cambodja allebei 2 weken (of Cambodja iets korter en Laos iets langer). Alle tips zijn welkom! Best spannend allemaal! Maar ook heel gaaf

Groetjes, Herma