Route voor juli/augustus 2017

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
Lisa001

Route voor juli/augustus 2017

Bericht door Lisa001 »

Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik willen in de zomer van 2017 voor ongeveer 5 weken naar Australië. Nu ben ik alvast bezig om wat dingen uit te zoeken en natuurlijk begonnen met het kijken wat voor ons de beste route gaat worden. Nu zijn er zoveel route's en mooie plekken dat ik jullie hulp wel kan gebruiken.
Wij willen graag een camper huren voor 5 weken. Het was eerst het plan om van Sydney naar Cairns te reizen in 5 weken, maar toch willen wij ook graag naar Alice springs en omstreken. Het liefste nemen we geen binnenlandse vluchten , maar reizen we gewoon 5 weken met de camper. Mocht dit echt niet anders kunnen dan nemen we een binnenlandse vlucht. Wel vroeg ik me ook af of op de route Sydney, Cairns ook de mogelijkheid heeft om wat outback mee te pakken. Dat je soms wat verder van de kust af gaat.

Ik heb ook al zitten denken aan de route Melbourne, Adelaide, Alice springs, Darwin. Maar dan komen we niet bij de oostkust? Op welke manier zou Alice springs etc. te combineren zijn met de oostkust.
Er zijn zoveel keuze's dat het steeds lastiger begint te worden :)

Hebben jullie tips qua route en natuurlijk ook in verband met het klimaat.

Ik hoor het graag.
Miess

Re: Route voor juli/augustus 2017

Bericht door Miess »

Hoi! Wat leuk! :) 5 weken is niet super lang. Ik heb zelf over alleen de oostkust 6 weken gedaan. Dus dan moet je goed kijken wat je wel en niet wil zien. Maar het is allemaal wel te doen lijkt mij! Je kan naar de outback vliegen. Naar Alice springs bijvoorbeeld. Niet heel goedkoop maar het is ook erg ver rijden vanaf de oostkust, dus dat is dan een keuze die je moet maken. Op skyscanner kan je tickets zoeken.

Misschien kan je eerst in 4 weken de oostkust doen vanaf Sydney en dan vanaf cairns (of andersom, qua klimaat maakt het niet echt uit, in cairns is het iig lekker warm :p) een vlucht pakken naar de outback waar je dan nog een paar dagen kan rondreizen. Je kan daar tourtjes doen, maar ook zelf een auto of camper huren. Tours kunnen daar wel redelijk prijzig zijn dus dat is ff zoeken naar wat je wil.
De oostkust is sowieso erg mooi dus zonde om dat niet te doen. Ik vond zelf de steden Sydney en brisbane leuk. Cairns heb je redelijk snel gezien. Verder zijn er niet echt heel boeiende steden. Er zijn wat leuke plaatsen/dorpjes waar je kunt stoppen als port macquarie, coffs harbour, byron bay, surfers paradise, noosa. Verder is fraser island en de whitsundays echt een aanrader. Dit kan je denk wel het beste als tour doen. Je zou bij peterpans tourtjes kunnen boeken, je kan hier ook korting krijgen als je meerdere tours tegelijk boekt. Bij de whitsundays had ik de ride to paradise gedaan. Echt een aanrader!
Wat je ook kunt doen is een gedeelte oostkust. Bijvoorbeeld van cairns naar brisbane en dan outback of van Sydney naar brisbane en outback. Dan heb je toch een stuk oostkust gedaan. Fraser en whitsundays liggen in het stuk tussen cairns en brisbane. Ik vond dat zelf erg leuk, dus dat is dan ook weer een keuze.

Je kan van tevoren trouwens op Google maps in de routeplanner kijken hoe ver alles rijden is, heb ik ook gedaan en daar sta je nog best van te kijken haha, de afstanden kunnen soms echt enorm zijn.

Ik kan nog wel eindeloos door typen, maar zie maar wat je met deze info kan en als je nog vragen hebt mag je me altijd een bericht sturen.
Succes met alles uitzoeken!
Kims
Reisexpert

Re: Route voor juli/augustus 2017

Bericht door Kims »

Hi,

Juli en augustus is midwinter in Australie en ondanks wat veel mensen kan het goed koud worden met sommige plekken vorst en sneeuw. Die plekken liggen in het Zuiden waar je het beste in de Australische zomer kan reizen. In de tropen (het Noorden) is het precies andersom en kun je het beste tussen mei en September zijn. Het is dan het droge seizoen en perfekt reisweer.

https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/au ... 10786.html

Hou daar dus rekening mee met jullie planning. Je kan naar Sydney gaan maar midwinter is het nat, koud en stormachtig. Verre van aangenaam... In de binnenlanden van Victoria, Canberra en NSW kan het zelfs sneeuwen. Melbourne zou ik helemaal vermijden!

In Alice Springs en omgeving zullen de dagen mooi, mild en zoning zijn maar in de winter kan het regelmatig vriezen tot -10 graden. Kamperen kan dus wat fris zijn...

Voor de tijd die jullie gaan, zou ik me meer concentreren op het Noorden van Australie. Dus bijvoorbeeld van Brisbane naar Darwin reizen (met Alice in de mix) o.i.d. De outback is het grootste deel van Australie en als je bijvoorbeeld via Normanton, Burketown reist naar Darwin, zul je de zogenaamde echte Australische Outback zeker zien. Of anders een route via het binnenland, geeft ook al snel een goede indruk van de uitgestrekte outback.

Succes met de planning!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Plaats reactie