Au Pair in Australië, wat voor reisverzekering?

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
Plaats reactie
JuulK

Au Pair in Australië, wat voor reisverzekering?

Bericht door JuulK »

Hallo allemaal,

Ik ga binnenkort als au pair naar Australië! Super natuurlijk, maar nu moet ik ook een reisverzekering afsluiten.
Er zijn echter zoveel maatschappijen dat ik niet weet welke ik nu moet kiezen.
Nu zou ik graag van jullie willen weten welke verzekering het beste is.
Ik hou mijn zorgverzekering in Nederland gewoon aan, dus ik hoef in principe geen basiszorg in mijn pakket.
Jullie zouden mij enorm helpen!
Alvast bedankt!

Groetjes Juul
Kims
Reisexpert

Re: Au Pair in Australië, wat voor reisverzekering?

Bericht door Kims »

Hi,

Als je je Nederlandse basisverzekering aanhoudt, maak je automatisch aanspraak op Medicare in Australie om (voornamelijk in noodgevallen) je medische kosten gedekt te hebben. Australie en Nederland hebben een "reciprocal agreement" wat betekent dat inwoners van beide landen in elkaars landen gedekt zijn voor medische kosten in geval van nood. Je moet je er wel voor aanmelden, zie voor meer info: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/au ... -si37.html

Dat betekent dat je daarnaast nog kan kiezen voor een reisverzekering voor wanneer je spullen gestolen worden, je schade veroorzaakt en let voornamelijk dat repatriering gedekt is mocht je overlijden.

Als je via een organisatie als au pair gaat werken, zorgen zij waarschijnlijk voor je werkverzekering zodat je gedekt bent als au pair. Vraag dat na!

Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Plaats reactie