Wereldreis: losse tickets of wereldticket?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
RaniPermentier
Vakantieganger

Wereldreis: losse tickets of wereldticket?

Bericht door RaniPermentier »

Hallo allemaal!

Mijn naam is Rani en na mijn studies (dat is binnen een dik jaar) ben ik van plan een jaar op wereldreis te gaan.
Hoewel dit nog ver weg ligt zijn wij nu toch al bezig met onze reis te plannen (vooral welke landen wij willen zien, wat we willen zien in de landen, praktische zaken enz....) We weten nu al zeker welke landen we willen zien, uiteraard zijn er nog héééééél veel landen die wij willen zien, maar je moet uiteraard een keuze maken hé ;) We kozen voor volgende landen:
Thailand - Filipijnen - Sri Lanka - Indonesië - Cambodja - Australië - Nicaragua - Costa Rica - Panama - Cuba .
Onze grootste twijfel zijn de vliegtickets.... Ik weet dat losse tickets goedkoper uit kunnen komen maar anderzijds is het soms een hele klus om een ticket te vinden en te boeken... We hebben de voor- en nadelen van beide zeker en vast bekeken. De ene moment denk ik: we nemen een wereldticket voor het gemak, de andere dag denk ik weer: toch maar losse tickets voor de flexibiliteit. Zowel mijn vriend als ik zijn niet héél goed in het geregel van vliegtickets.
Wat zijn jullie ervaringen voor een wereld- of rondreis en wat zouden jullie kiezen? Losse tickets of toch maar een wereldticket?
Voor een wereldticket heb ik al gekeken en ik zou kiezen tussen KILROY of KLM.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Groetjes,
boomiej

Qreply

Bericht door boomiej »

Hallo :)

Je kunt even kijken op skyscanner.nl
Daar kan je al je bestemmingen en data invoeren, en dan krijg je ook een totaalprijs. Als dat veel duurder/goedkoper uitvalt dan het wereldticket, heb je al een antwoord.

Mijn ervaring met Kilroy is dat je veel moet bijbetalen als je je tickets nog om wilt laten boeken, dus ik heb het toen niet gedaan en ik vond de losse tickets uiteindelijk veel goedkoper!

Ook vroeg ik me af of dit je definitieve reisschema is, want nu gaat het nogal kriskras door elkaar - wat duurder kan worden dan landen "op volgorde" afgaan. Maar misschien is dit een bewuste keuze?

Veel plezier alvast!!
RaniPermentier
Vakantieganger

Re: Qreply

boomiej schreef:Hallo :)

Je kunt even kijken op skyscanner.nl
Daar kan je al je bestemmingen en data invoeren, en dan krijg je ook een totaalprijs. Als dat veel duurder/goedkoper uitvalt dan het wereldticket, heb je al een antwoord.

Mijn ervaring met Kilroy is dat je veel moet bijbetalen als je je tickets nog om wilt laten boeken, dus ik heb het toen niet gedaan en ik vond de losse tickets uiteindelijk veel goedkoper!

Ook vroeg ik me af of dit je definitieve reisschema is, want nu gaat het nogal kriskras door elkaar - wat duurder kan worden dan landen "op volgorde" afgaan. Maar misschien is dit een bewuste keuze?

Veel plezier alvast!!
Hey!
De landen staan definitief vast maar uiteraard NIET in deze richting, wél dat we meevliegen met de wereldbol zeg maar.
Ik weet dat je bij een wereldticket vast hangt aan je datums en dergelijke... maar wij willen sowieso wat structuur in onze reis.
Bovendien zijn wij écht niet goed in het boeken van vliegtickets (de goedkoopste vinden enz). Maar ga het zeker eens opzoeken!
Als het maar enkele 100den euro's scheelt, hopelijk niet TE veel gaan wij toch voor het wereldticket.

MVG
ubiytsa
Reisexpert

Re: Wereldreis: losse tickets of wereldticket?

Bericht door ubiytsa »

Een jaar lang binnen de structuur reizen? Ga je het dan niet op een gegeven moment als verplichting zien?

Koop gewoon losse tickets. Overigens denk ik dat Cuba en Sri Lanka geen logische keuzes zijn.

De reis opdelen in drie delen lijkt mij zelf leuker:
1) Vliegen naar Vietnam (of China). Reis door Cambodja, Laos en Thailand en vlieg naar Sumatra/Java. (4 maanden).

2) vlieg naar Australië, reis daar een rondje en vlieg naar Nieuw Zeeland (of andersom). (2,5 maand)

3) Vlieg naar Panama, reis door naar Costa Rica, Nicaragua, richting Mexico. (2,5 maand)

Plak overal een maand aan vast als je het rustig aan wilt doen. Dit is de reden dat je beter losse tickets koopt, want je kunt onmogelijk inschatten wanneer ke genoeg van een regio hebt gezien.

Wat is jullie budget per persoon?
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
RaniPermentier
Vakantieganger

ubiytsa schreef:Een jaar lang binnen de structuur reizen? Ga je het dan niet op een gegeven moment als verplichting zien?

Koop gewoon losse tickets. Overigens denk ik dat Cuba en Sri Lanka geen logische keuzes zijn.

De reis opdelen in drie delen lijkt mij zelf leuker:
1) Vliegen naar Vietnam (of China). Reis door Cambodja, Laos en Thailand en vlieg naar Sumatra/Java. (4 maanden).

2) vlieg naar Australië, reis daar een rondje en vlieg naar Nieuw Zeeland (of andersom). (2,5 maand)

3) Vlieg naar Panama, reis door naar Costa Rica, Nicaragua, richting Mexico. (2,5 maand)

Plak overal een maand aan vast als je het rustig aan wilt doen. Dit is de reden dat je beter losse tickets koopt, want je kunt onmogelijk inschatten wanneer ke genoeg van een regio hebt gezien.

Wat is jullie budget per persoon?
Hey! Waarom is Sri lanka geen goede keuze?
& Mijn vriend wil Cuba perse zien, vandaar dat we deze er aan toe hebben gevoegd.
2,5 maand voor Australië is bovendien wel héél weinig, we kunnen op 3 maand als niet alles zien dat we zouden willen.
Ons budget is max 25.000 euro per persoon, voor een héél jaar.

MVG
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Een jaar om alles van deze landen te zien is natuurlijk ook niet genoeg. Net zoals dat je in Australië keuzes maakt (vandaar ook de 3 reservemaanden en losse tickets).

Sri Lanka en Cuba: toch weer een extra vlucht in het schema en kun je makkelijk eens tijdens een normale vakantie heen. Maar met een budget van 25K zal geld (dus vluchten) niet een probleem zijn.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Ik durf te wedden dat er een moment gaat komen dat je spijt hebt als haren op je hoofd dat je voor een heel jaar al je tickets vooruit hebt geboekt...
Je hebt een flink budget. Voor een paar tientjes heb je een hoop vrijheid meer. Het is gekkenwerk om een reis van een heel jaar strak te plannen, zeker als je zoveel werelddelen/plekken aandoet.
Ik zou het niet doen...
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
N00dle

Bericht door N00dle »

Mee eens!

Meer dan een jaar geleden op reis gegaan, plan ongeveer tien keer veranderd. Drie maanden langer in Zuid Amerika gebleven dan verwacht, spontaan Nieuw Zeeland toegevoegd, enzovoorts.

Ik zou altijd flexibel blijven!
RaniPermentier
Vakantieganger

Dankjewel voor al deze info!
Ons plan blijft waarschijnlijk wel zo (de landen die wel gaan zien) Behalve Cuba laten we miss achterwegen.
En zullen dan misschien toch losse tickets worden!
MVG
Plaats reactie