Ik wilde een paar nieuwe onderwerpen beginnen, maar toen ik besefte hoeveel vragen ik had, besloot ik het maar in één keer te doen

In het kort:
Ik wil grofweg van oktober t/m januari in Zuid-Amerika reizen. Mijn plannen zijn nog erg vaag. Ik wil gaan backpacken en misschien even de Andes in, maar ik vind het ook prima om in hostels of bij gezinnen te slapen. Ik weet nog niet wat ik het meest zal doen. Naar aanleiding hiervan heb ik een paar vragen over de spullen die ik mee moet nemen. Op het moment heb ik nog niets gekocht.
Backpack:
Ik wil een goede backpack kopen, aangezien ik er maanden mee wil reizen en ik hem vast vaker zal gebruiken. Ik denk dat ik hem bij Bever ga kopen; iets duurder, maar wel zeker goed. Ik ga me daar ook ongetwijfeld laten informeren, maar ik vraag me nu al af of er iets is waar ik van tevoren rekening mee moet houden. Ik ben 1.65 meter en vrij dun en ik heb geen ervaring met backpacks. Denken jullie dat er iets is wat ik nu al moet weten of zullen ze alles in de winkel wel weten?
Slaapzak en tent:
Aangezien ik dus wil backpacken is een slaapzak wel handig. Ik zou met een erg dunne voor warme temperaturen kunnen, want ik ga toch naar de tropen. Of is het slimmer een warmere te doen voor het geval ik de bergen in ga? En is een tent noodzakelijk? Liever sleep ik niet met dat gewicht eigenlijk

Bergschoenen:
Ook mijn berg-/wandelschoenen wil ik me bij Bever over laten informeren. Again: is dat genoeg? Ik heb een halfjaar geleden mijn enkel verzwikt en daarbij mijn enkelbanden gescheurd. Nu is het zeker slim om hoge schoenen te kopen?
En als laatste (sorry, ik zal jullie niet langer vervelen

De rest:
Hoeveel nemen jullie mee als jullie maanden reizen? Neem je dan 5 setjes kleren mee en was je die steeds ofzo? Neem je een boek mee voor het geval je je verveelt in de bus/vliegtuig? Neem je alleen maar lichtgewicht sportkleren mee of ook wel iets wat er iets mooier uitziet? En is het noodzakelijk om warme kleren mee te nemen als ik naar een regenwoudklimaat ga?
Alvast heel erg bedankt als jullie ook maar één vraag hiervan willen beantwoorden! Ik ken wel mensen die in Zuid-Amerika zijn geweest, maar ze hadden altijd betere plannen of gingen niet backpacken en ik ben nog een beetje lost in alle mogelijkheden die er zijn.
Andere tips zijn ook altijd welkom, want ik weet nog niet zeker waar ik naartoe ga, hoe ik ga vliegen of hoeveel geld ik mee moet nemen, dus ik ben blij dat hier veel mensen met reiservaring zijn.