RaniPermentier schreef:Ik bedoel: Karijini nationaal park. Ligt inderdaad niet in Broome, sorry, maar kunnen daar volgens mij wel passeren bij de route die we willen nemen. Ik bedoel deze route eventueel: aangezien dit ook nog haalbaar is in 6 maand.
Ah, ik snap het. Als je in maart/april/mei komt, is dit hoe dan ook geen logische route i.v.m. het weer zoals eerder beschreven...het is dan herfst en wordt dan winter en dus koud in het Zuiden. Deze route is goed als je rond september/oktober vertrekt in Cairns of Broome en dan in het midden van de zomer in het Zuiden bent. Als je in maart/april komt, zou ik voornamelijk het Noorden bekijken, niet het Zuiden zoals je hebt gepland. Dat is niet logisch qua seizoenen... Je zou dan bijvoorbeeld in Sydney kunnen beginnen en via de Oostkust en het Noorden (eventueel Alice etc) naar de Westkust en eindigen in Perth of andersom.
Karijini ligt inderdaad niet in de buurt maar is ontzettend mooi. Ligt zeker op de route.
RaniPermentier schreef:Op hoeveel geld zouden we moeten rekenen voor 6 maanden: camper huren of kopen, benzine, het leven daar, activiteiten, enz.....
Die route moet inderdaad goed te doen zijn in 6 maanden (zelfs met Alice etc

)
Qua kosten ligt het er wederom aan hoe je reist, leeft, wat je wil gaan doen, hoeveel je doet, waar je verblijft etc. Voor 6 maanden zou ik niet huren, dat zou je duizenden euro's kosten. Kopen is een betere optie, zie ook het artikel over het kopen van een auto onder bovengenoemde link. Het ligt eraan wat je waar en wanneer koopt, registratiekosten en regels verschillen per staat. Oudere busjes starten meestal rond de $2000-$3000 en hoe jonger en beter hoe duurder natuurlijk. Een 4WD is duurder, ook qua onderhoud en benzineverbruik maar geeft je meer vrijheid, start meestal rond de $3000 voor een oude bak en hoger... Laat altijd je auto mechanisch testen bij een garage voor aanschaf om achter verborgen gebreken te komen. Backpackers onderhouden hun auto's meestal niet goed...
Benzine kost gemiddeld zo'n $1.20 per liter al varieert het waar je bent in Australie, in afgelegen gebieden is het vaak een stuk duurder. Overnachten ligt eraan...er zijn soms gratis kampeerplekken, national parks kosten gemiddeld zo'n $10 per persoon al ligt het er ook aan waar je bent, commerciele campings zijn vaak iets van $25 per nacht per plek, hostel beginnen vaak met $15 per persoon per bed in een dorm. Het leven is gemiddeld duurder dan in Nederland qua eetkosten, telefoonkosten en activiteiten, maar het merendeel heb je zelf in de hand. Een biertje in de kroeg kost al snel $10, maar een krat bier (24) is $45. Dure activiteiten zijn onder andere duiken, skydiving, (zeil)toers etc.
Voor 6 maanden kun je ook overwegen een Working Holiday visum aan te vragen (mits je niet ouder bent dan 30) en dan een paar maanden ergens werken of onderweg om de kosten te drukken. Ook een hele leuke ervaring!
Groetjes