Voorstellen

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
HoeBie
Vakantieganger

Re: Voorstellen

Bericht door HoeBie »

Hoi Foek, dat wordt vast een geweldige ervaring; reizen in t land van jouw roots! Mooi land hoor en lekker eten!
Doos

Bericht door Doos »

Hallo! Ik ben zojuist lid geworden en ik zal me meteen even voorstellen. :)

Ik ben Angela, 20 jaar en woonachtig in Castricum. Ik heb zeer weinig reiservaring maar wel een aantal bestemmingen op mijn buckerlist staan, waaronder IJsland, Indonesië, Nepal en Sri Lanka.

Ik hou van wandelen, koken en bakken, en ik vind het altijd heel leuk om nieuwe activiteiten uit te proberen en nieuwe dingen te leren.

Eind juni ga ik via een reisorganisatie een rondreis maken door Zweden (als er nog genoeg andere aanmeldingen komen). Verder ben ik nog van plan om dit jaar een paar dagen in Napels te verblijven, omdat ik erg graag de verwoeste steden Pompeii en Herculaneum wil bezoeken.

Ik kijk er erg naar uit om via dit forum nieuwe mensen te ontmoeten en alle tips en reiservaringen te lezen!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Welkom! Ik ben (ook) een echte Indonesië-fan, dus als je ooit nog tips zoekt dan hoor ik het graag.
Doos schreef:... Verder ben ik nog van plan om dit jaar een paar dagen in Napels te verblijven, omdat ik erg graag de verwoeste steden Pompeii en Herculaneum wil bezoeken.
Herculaneum is echt heel erg indrukwekkend! Ik was er ongeveer 2 weken geleden. Over Pompei ben ik minder te spreken, maar dat ligt niet aan de opgraving zelf |:( Solfatara is ook heel erg mooi, als je die kant op gaat mag je dat zeker niet overslaan.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Doos

Bericht door Doos »

Bedankt Jenny! En echt tof dat je naar Herculaneum bent geweest! Ik hoor van veel mensen dat het erg indrukwekkend is, dus ik kan niet wachten om het met eigen ogen te zien.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Welkom op het forum! Mooie bestemmingen om naar toe te reizen! IJsland is daarbij wel een afwijkende bestemming in vergelijking tot de andere landen in het lijstje. Maar daarom niet minder mooi :)

Als we je ergens mee kunnen helpen dan horen we het graag!
Markg

Bericht door Markg »

Al een tijdje volg ik het forum, maar nu toch echt een account aangemaakt.

Mijn naam is Mark, 22 jaar en kom uit het oosten van het land. Ik ben bijna klaar met de pabo en buiten school houd ik van fotograferen, nieuwe recepten uitproberen, voetballen en mijn nichtjes en neefjes vermaken.

Ik heb niet zo veel reiservaring, behalve dan een aantal landen in Europa (vooral Italië en Frankrijk).
Graag wil ik minimaal eens in mijn leven naar China (afkomst van mijn vriendin), Canada, USA, Thailand en Zuid-Afrika.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Markg schreef:Al een tijdje volg ik het forum, maar nu toch echt een account aangemaakt.

Mijn naam is Mark, 22 jaar en kom uit het oosten van het land. Ik ben bijna klaar met de pabo en buiten school houd ik van fotograferen, nieuwe recepten uitproberen, voetballen en mijn nichtjes en neefjes vermaken.

Ik heb niet zo veel reiservaring, behalve dan een aantal landen in Europa (vooral Italië en Frankrijk).
Graag wil ik minimaal eens in mijn leven naar China (afkomst van mijn vriendin), Canada, USA, Thailand en Zuid-Afrika.
Van harte welkom als actief postend lid! Ik hoop dat je dromen uit zullen komen! Ik las dat je ook Cambodja of Laos wilt bezoeken. Ik hoop dat je Laos (het land waar ik woon) wilt komen bezoeken (daarover later meer in het betreffende topic).

^O^
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
bullitshot

Bericht door bullitshot »

Inmiddels lees ik al een tijdje mee en zal wat actiever worden op het forum, dus laat ik beginnen om mij voor te stellen :) 32 jarige man uit het Noorden van Nederland, werkzaam als een ICT consultant. Voor mijn werk slaap ik veel in hotels, de afgelopen 4 jaar ergens tussen de 150 en 200 nachten per jaar. Verder heb ik enige reiservaring qua backpacken, 3 weken met de trein door Europa. Ga graag naar Berlijn toe en vorig jaar een weekje in de VS geweest, hier heb ik ook gecouchsurfed.

Het plan om een jaar te gaan reizen begint steeds realistischer te worden en heb de planning is om over een jaar (voorjaar 2017) dit tot uitvoer te brengen. Dit is ook de reden om hier wat actiever te worden. Ik heb denk ik nog genoeg te leren :)

Net zoals iedereen ben ik al uitvoering aan het googlen naar informatie. Heel veel is beschikbaar, maar wat is nuttig voor jou en hoe realistisch is het. Ongetwijfeld meer mensen hebben dezelfde plannen als mezelf, maar ik heb geen concrete verhalen weten te vinden over het proces van het idee tot het echt op reis gaan en verder.

Om deze reden ben ik zelf met een blog begonnen om het hele proces van idee tot aan de start van de reis en verder te bloggen. Onderwerpen zoals budget, waar naartoe, de spullen die je mee neemt, wat voor backpack, hoe ga je om met werk behandel ik in het blog:

[verwijderd]

Tips, tricks en verdere input is zeker welkom!!
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ook welkom als actief forumlid!

Leuk om je plannen te lezen en je weblog ga ik ook nog eens bekijken.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Michel1988G
Vakantieganger

Bericht door Michel1988G »

Hi! Bijna een jaar sinds de laatste reply, dus laat ik de droogte maar even doorbreken. Afgelopen weken de site ontdekt, en na al een paar keer gepost te hebben, is het wellicht ook handig om te laten weten wie ik ben.

Op het moment van schrijven ben ik 28 jaar, en werkzaam in het hotelwezen in Amsterdam. Ik heb International Hospitality Management gestudeerd in Leeuwarden, wat gewoon een fancy benaming is voor de hotelschool, om maar een beetje buitenlandse studenten te trekken. Dat werkt redelijk goed, wat ik eigenlijk alleen maar positief vind, want zo kom je echt met allerlei culturen in aanraking. Bijkomend voordeel was dat een groot gedeelte van de studie te volgen was in het buitenland _O_ _O_ .

Na twee en een half jaar in Nederland gestudeerd te hebben, ben ik naar Zuid Afrika vertrokken om daar een halfjaar wildlife management te gaan doen, waarbij ik op een game reserve woonde. Een unieke ervaring, die het Afrika virus in mij heeft doen ontwaken. Na mijn halfjaar daar, ben ik vertrokken naar de USA, waar ik een jaar stage heb gelopen in Boston, MA. Een totaal andere wereld, maar bijna net zo leuk. Ik kwam erachter dat veel vooroordelen die er bestaan over Amerikanen, feitelijk niet juist zijn.

Na mijn afstuderen ben ik (helaas) in Nederland terechtgekomen, in Amsterdam. Ik houd mijn ogen en oren open voor mogelijkheden om te vertrekken naar het buitenland, en tot die tijd moet ik maar aan mijn cravings voldoen met "gewone" vakanties naar verre plekken.

Als ik me dus niet met reizen bezighoud, dan werk ik graag aan mijn andere hobbies, schrijven, lezen, fotografie, gamen, en met vrienden genieten van het leven in Nederland.

Mijn volgende bestemming word zeer waarschijnlijk backpacken in Australië. Ik ben de voors en tegens aan het afwegen, voorlopig lijkt het erop dat de voors aan het winnen zijn :) :)
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Erg leuk dat je de site gevonden hebt en welkom op het forum @Michel1988G ! Bijzondere gebruikersnaam ook haha.

Je hebt voor je leeftijd al enorm veel van de wereld gezien en gedaan. Kan me inderdaad voorstellen dat Zuid-Afrika wel een enorme indruk heeft achtergelaten. Waar zat je precies in Zuid-Afrika?

Ach soms is het misschien goed om even terug in Nederland te zijn voordat je weer de wereld in trekt. Ik merk dat je het dan altijd weer een stuk meer kunt waarderen :) Australië is in ieder geval een super mooi plek om een nieuw avontuur te beginnen. Zou graag nog eens terug willen.
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Jij hebt al heel wat gezien van de wereld, @Michel1988G! Prachtige reizen en ervaringen! Welkom op het forum en ik kan je Australie zeker aanbevelen (heb er een jaar gewoond)! Wij hebben overigens op dezelfde hogeschool gestudeerd (chn/stenden) :)
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Michel1988G
Vakantieganger

Bericht door Michel1988G »

In Zuid Afrika zat ik in Alicedale en Port Alfred, allebei ongeveer anderhalf uur rijden ten oosten van Port Elizabeth ligt. Chn/stenden heeft daar een campus zitten waar we vrij makkelijk heen konden.

Omdat ik wildlife heb gestudeerd daar, zat ik iets meer landinwaarts, op een game reserve. Dat was echt back to basic, regelmatig gehad dat we geen stromend water hadden, omdat eigenlijk eerst het dorp waar we bij zaten water kreeg, daarna het game reserve, en daarna wij pas. We hadden wel TV, maar telefoon en internet niet, alleen de leraar die er ook was had dat, voor geval van nood. Als we een weekend weg wilden regelen, wat eigenlijk elk weekend was, moesten we eerst anderhalve kilometer de heuvel oplopen, want dan hadden we af en toe net bereik. Tegelijkertijd was dat ook de mooiste plek waar ik ooit gewoond heb, waarschijnlijk dankzij het primitieve karakter.

@Reismeis kennen wij elkaar? Waarschijnlijk dan net niet, omdat je het ook CHN noemt. Ik was student van 2009 - 2013
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Denk ik niet, ik studeerde daar van 2002 t/m 2006 (lerarenopleiding). Ik werk een kilometer verderop haha ^O^
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Het klinkt in ieder geval super vet! Back to basic kan soms heel erg mooi zijn al is het soms ook even afzien. Je gaat in ieder geval de dingen die wij zo gewoon vinden beter waarderen.
Plaats reactie